۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴

همزمان با دهه فجر انجام شد؛

بهره‌برداری از پروژه بند سنگی ملاتی آبخیزداری دره‌گپ گناوه

 بهره‌برداری از پروژه بند سنگی ملاتی آبخیزداری دره‌گپ گناوه

گناوه- همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر در آئینی پروژه بند سنگی ملاتی آبخیزداری دره گپ شهرستان گناوه با اعتبار ۶۶ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر ظهر جمعه در این آئین با اشاره بهره‌برداری از چهار پروژه آبخیزداری با ۱۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار در دهه فجر امسال در استان بوشهر گفت: این پروژه‌ها شامل بند سنگ ملاتی در حوضه سد باغان جم با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، بند سنگی ملاتی تنگ ارم دشتستان با ۴۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال و اجرای ۱۶۵ هکتار هلالی آبگیر روستای درگو شهرستان دشتی هستند.

عبدالحسین گرشاسبی سطح تأثیر پذیری پروژه‌های یاد شده منابع طبیعی و آبخیزداری را چهار هزار و ۱۸۷ هکتار عنوان کرد.

وی پیرامون پروژه بند سنگی ملاتی حوضه آبخیز دره گپ گناوه گفت: این پروژه با حجم عملیات ۲ هزار و ۹۰۰ مترمکعب، حجم آبگیر سالانه ۵۴۰ هزار مترمکعب، ارتفاع ۶ متر، دهانه سرریز ۱۰ متر و طول تاج ۱۵۰ متر اجرایی شده است.

 بهره‌برداری از پروژه بند سنگی ملاتی آبخیزداری دره‌گپ گناوه

وی یادآور شد: این پروژه با ۶۶ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات محرومیت زدایی اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

گرشاسبی کنترل رسوب، کاهش خسارت ناشی از سیلاب، حفاظت از آب و خاک، جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست محیطی، کاهش خسارت ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی، بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستاییان، بالا بردن ارزش تفرجگاهی مناطق زیر پوشش و حفظ، احیا و بازسازی معادن تخریب شده را از جمله هدف‌های اجرای پروژه‌های آبخیزداری عنوان کرد.

 بهره‌برداری از پروژه بند سنگی ملاتی آبخیزداری دره‌گپ گناوه

وی یادآور شد: آغاز عملیات تولید و کاشت یک میلیارد نهال در سراسر کشور یکی از برنامه‌های مهم سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است که باتوجه به وجود ظرفیت ۴۰ میلیون نهال در نهالستان‌های کشور امکان تولید سالانه ۲۵۰ میلیون نهال در کشور وجود دارد.

وی در پایان گفت: با توجه به ظرفیت خوبی که در کشور شاهد هستیم پیش بینی می‌شود آمار تولید سالانه نهال به یک میلیارد در سال افزایش پیدا کند.

کد خبر 5705630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha