۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۵۸

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر خبر داد؛

۲۱۰۰ اصله نهال در مدارس استان بوشهر کاشته می‌شود

۲۱۰۰ اصله نهال در مدارس استان بوشهر کاشته می‌شود

بوشهر- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در این استان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ اصله نهال در مدارس استان بوشهر کاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین گرشاسبی ظهر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکید ریاست‌جمهور از ابتدای سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

وی بابیان اینکه درخت برای زندگی، باهم بکاریم برای ایرانی سبز، ایرانی قوی شعار بزرگداشت هفته منابع طبیعی است افزود: اهدا و کاشت ۲۱۰۰ اصله نهال در ۲۱۰۰ مدرسه استان بوشهر از برنامه‌های مهم هفته منابع طبیعی با همکاری بنیاد شهید و آموزش پرورش استان بوشهر خواهد بود.

گرشاسبی افزود: هم‌زمان با اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور، استان بوشهر نیز از پتانسیل خود استفاده می‌کند و بالغ‌بر سه میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال در هرسال و در پایان دوره چهارساله، ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان‌های استان تولید کنیم.

۲۱۰۰ اصله نهال در مدارس استان بوشهر کاشته می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: ظرفیت بالفعل نهالستان‌های استان ۶۹۵ هزار اصله است که ۵۴۰ هزار اصله قابل‌توزیع است و از این حجم ۲۰۰ هزار اصله توزیع‌شده و ۳۴۰ هزار اصله نهال در دست توزیع است.

گرشاسبی تهیه قلمه درختچه اشک با ضرورت تولید گونه‌های مختلف گیاه در استان بوشهر را از برنامه‌های مهم منابع طبیعی قلمداد کرد و ادامه داد: در حوزه کاشت یک میلیارد درخت، هیچ اعتبار خاص دولتی پیش‌بینی‌نشده است و برای انتخاب حامی برای نهالستان‌ها برنامه‌ریزی‌شده است که متعاقباً اعلام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بابیان اینکه ۲۸ هکتار برای اجرای طرح کاشت درخت در اختیار داریم تصریح کرد: ۲۳۰ هزار اصله حرا با توجه به شرایط آب و هوایی گرم استان بوشهر تولیدشده و در حال کاشت هستیم.

گرشاسبی درباره نوع نهال‌های مورداستفاده اضافه کرد: شرایط جوی استان بوشهر نهال‌های امتحان پس داده را به‌خوبی شناسایی کرده است از جمله درخت کنار، کپور و حرا که در دستور کار ما قرار دارد.

کد خبر 5725637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha