۱۸ اسفند ۱۳۹۲، ۲۱:۵۹

شریفی:

30 هزار نهال در 288 هکتار اراضی شهرستان دشتستان کاشت می‌شود

30 هزار نهال در 288 هکتار اراضی شهرستان دشتستان کاشت می‌شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: 30 هزار نهال در 288 هکتار اراضی شهرستان دشتستان کاشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ شریفی عصر یکشنبه در آئین نهال‌کاری در شهرستان دشتستان اظهار داشت: توسعه فضای سبز و درخت‌کاری از کارهای بسیار خوبی است که برای بهبود وضعیت محیط زیست و کاهش آلایندگی‌ها نقش بسیار مهمی دارد و تلاش داریم تا در این مسیر گام برداریم.

وی ادامه داد: برنامه ‌های مختلفی نیز به مناسبت هفته درختکاری و منابع طبیعی در سطح استان بوشهر برگزار شده است و امروز نیز شاهد اجرای برنامه بسیار خوبی در شهرستان دشتستان هستیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از کاشت 65 هزار نهال حرا با همکاری ارگان‌ها و نهادها و مردم در استان بوشهر خبر داد و افزود: 20 هزار اصله نهال به مناسبت هفته درخت‌کاری در استان بوشهر تولید می‌شود.

اجرای نهال‌کاری 72 هکتار در گناوه و 110 هکتار در بوشهر

وی با اشاره به اجرای 288 هکتار نهال‌کاری در شهرستان دشتستان، تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های هفته درخت‌کاری می‌توان به نهال‌کاری 72 هکتار در گناوه و 110 هکتار در بوشهر اشاره کرد که با مشارکت مردم اجرا می‌شود.

شریفی با اشاره به تاکید اسلام بر لزوم توجه ویژه به درخت‌کاری، خاطرنشان ساخت اقدامات بسیار مهمی در این راستا طی سال‌های اخیر در نقاط مختلف استان بوشهر صورت گرفته است.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری دشتستان نیز در این آئین بیان داشت: بیش از 30 هزار نهال در سطح 288 هکتار با اعتبار بیش از دو میلیارد ریال در منطقه گندم‌ریز دشتستان کاشت می‌شود.

کوروش دهقان مهمترین اهداف اجرای این طرح را بیابان‌زدایی، جلوگیری از فرسایش خاک و پدیده گرد و غبار عنوان کرد و گفت: همه باید برای حفاظت و حراست از محیط زیست دست به دست هم دهیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.
 

کد خبر 2252987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha