۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۲۶

دادستان ساری:

شعارزدگی چالش فراروی محیط زیست است

 شعارزدگی چالش فراروی محیط زیست است

بابلسر- دادستان مرکز مازندران شعارزدگی و عدم استقامت پای اهداف و برنامه ها را مهمترین مشکلات حوزه محیط زیست در استان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کریمی صبح شنبه در نشست رؤسای ادارات محیط زیست مازندران با اشاره به مشکلات حوزه محیط زیست گفت: چالش اساسی ما در حوزه قوانین نیست بلکه انواع و اقسام قانون و آئین نامه در حوزه محیط زیست وجود دارد.

وی با بیان اینکه شعارزدگی و عدم استقامت در زمینه اهداف از جمله مشکلات در حوزه محیط زیست به شمار می‌رود، گفت: محیط زیست جای سیاسی کاری نیست و ۵۰۷ هزار هکتار منطقه حفاظت شده در استان وجود دارد.

وی گفت: استانی که با حجم بالایی از مناطق حفاظت شده روبرو است را نمی‌توان با استان‌های دیگر نگریست و سیاست‌ها باید متناسب با وضعیت مازندران اتخاذ شود.

دادستان مازندران با تاکید بر ضرورت حمایت از محیط زیست اظهار داشت: اگر در انجام وظیفه کوتاهی صورت گیرد و تحت تأثیر فشارهای سیاسی و ذینفعان قرار گیرد باید پاسخ دهیم.

وی از رؤسای محیط زیست خواست تا کارها و برنامه‌ها را بدون اغماض انجام دهند و تعیین تکلیف وضعیت معادن را در استان ضروری دانست و گفت: کارگروهی برای ارائه راه حل الزامی است.

کریمی با اظهار اینکه بسیاری از برداشت‌های معدنی غیراصولی است خواستار تعیین تکلیف وضعیت معادن و برداشت آن شد و گفت: ما مخالف اشتغال و تولید نیستیم اما عده‌ای از این شعار حق، سو استفاده می‌کنند.

کد خبر 5730144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha