۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری عنوان کرد؛

شیوع مجدد کرونا در چهار محال و بختیاری

شیوع مجدد کرونا در چهار محال و بختیاری

شهرکرد_متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: میزان مراجعه بیماران با علائم کرونا در چهارمحال و بختیاری افزایش یافته است.

ناصر خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کرونا هر روز با یک جهش جدید خود را به مردم نشان می‌دهد که علائمی متفاوت از سری قبل دارد.

وی با اشاره به اینکه این ویروس از اواخر سال ۹۹ به عرصه سلامت ورود پیدا کرد و خود را نشان داد تصریح کرد: اکثر افراد جامعه قطعاً گرفتار این ویروس شده‌اند و با آن آشنایی دارند.

خسروی با بیان اینکه کرونا با تغییر جهش مهمان ناخوانده ما شده است عنوان کرد: این بیماری همچنان در بین مردم می تازد و افراد زیادی قربانی این بیماری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه باید بدانیم که چگونه می‌توان با این بیماری مقابله کرد گفت: این ویروس مدام جهش پیدا می‌کند و ما باید اینها را بشناسیم و از انقال آن جلوگیری کنیم.

خسروی یادآور شد: ویروس جدید کرونا دستگاه تنفسی را گرفتار می‌کند، بیمار در ابتدا با گلو درد شدید و بعد از آن گرفتار ترشحات دستگاه تنفسی می‌شود و علائم عمومی آن بدن درد، سردرد شدید و تب بالا است.

وی ادامه داد: بیماری باعث ضعف و بی‌حالی می‌شود که این احساس می‌تواند پیش درآمدی برای علائم بعدی باشد، همچنین یک سری افراد نیز با علائم گوارشی از جمله درد شکم، استفراغ و اسهال مواجه می‌شوند.

خسروی با اشاره به اینکه افراد مبتلا به این بیماری نسبت به گذشته روند کاهشی داشته است گفت: نباید از این ویروس به سادگی گذشت و باید در هر صورت آن را جدی گرفت.

وی با تاکید بر اینکه این بیماری در چهارمحال و بختیاری مجدد شیوع پیدا کرده است خاطر نشان کرد: در حال حاضر چند شهرستان در این استان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته‌اند و آن هم به خاطر مسافران نوروزی و مراوداتی است که این استان با استان خوزستان دارد.

خسروی پیشگیری از گرفتار شدن این بیماری را بسیار مهم دانست و گفت: سویه جدید این بیماری به شدت انتقال پذیر است و اگر کسی در هر خانواده‌های کوچک‌ترین علائم را داشت سریعاً خود را از جمع دور نگه دارد.

وی در پایان تاکید کرد: برخی افراد سه نوبت واکسن را زده‌اند اما بازهم گرفتار این بیماری شده‌اند پس نیاز است همه موارد پیشگیری را رعایت کنند.

کد خبر 5747256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha