۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۵۱

رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور:

حفظ سنت شالیکاری در گیلان ضرورت دارد

حفظ سنت شالیکاری در گیلان ضرورت دارد

رشت- رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور با تاکید بر اینکه حفظ سنت شالیکاری در استان ضرورت دارد، گفت: اشتغال، اقتصاد و معیشت گیلان وابسته به کشاورزی بوده و باید این سنت ماندگار حفظ شود.

مریم حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: رعایت برخی ساز و کارها و شیوه نامه‌ها در کشاورزی سبب می‌شود تا نتیجه مثبت و اثرگذاری در تولید محصول حاصل شود.

وی به تشریح شیوه نامه کشاورزی اصولی و علمی پرداخت و افزود: تنظیم مقررات استفاده از نهاده‌های کشاورزی و همچنین رعایت تقویم زراعی منجر به افزایش محصول می‌شود.

رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور با تاکید بر نگاه پژوهش محور در کشت و زرع، بیان کرد: با بهره گیری از آموزه‌های پژوهشی و علمی می‌توان کشاورزی مطلوب و اثربخشی را تجربه کرد.

حسینی با اشاره به معیارهای ترسیم تقویم زراعی، اضافه کرد: میزان آب دسترسی به اراضی کشاورزی یکی از پیش نیازهای ترسیم تقویم زراعی است و نوع چیدمان تقویم زراعی ارتباط مستقیمی با میزان دسترسی آب کشاورزی دارد.

وی با بیان اینکه زراعت برنج جزو فرهنگ مردم گیلان است، افزود: در کنار پیوست اقتصادی زراعت برنج، در هم تنیدگی کشاورزی و شالیکاری با فرهنگ و آداب و رسوم سبب شده تا این حرفه از دیرباز مورد توجه گیلانی‌ها قرار گیرد.

رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور با اشاره به اهمیت و جایگاه کشت برنج و شالیکاری در گیلان، بیان کرد: اقتصاد و رونق گردشگری در گیلان به شالیکاری وابسته است.

حسینی با تاکید بر اینکه حفظ سنت شالیکاری در گیلان بسیار ضرورت دارد، گفت: اشتغال، اقتصاد و معیشت گیلان وابسته به کشاورزی و شالیکاری است و باید این سنت ماندگار، حفظ شود.

وی با تاکید بر استفاده از ارقام اصلاح شده، افزود: استفاده از ارقام اصلاح شده، زودرس و مقاوم بوده و بسیار پرمحصول است.

کد خبر 5765907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
      0 1
      چقدر جالبه امروز مغازه همه مشتریا در مورد اینکه برنج رو دستشون باد کرده صحبت میکردند همه کشاورزا به خاطر واردات بی رویه برنج نتونستن محصول رو بفروشند الان موقع کار پولی هم در بساط ندارند.این مسئول گرامی در مورد این موضوع مهم هیچ صحبتی نکرد