۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۳۷

مدیرکل محیط زیست اردبیل خبر داد؛

ثبت تصاویر ۴ قلاده پلنگ ایرانی در «دربند مشکول»

ثبت تصاویر ۴ قلاده پلنگ ایرانی در «دربند مشکول»

اردبیل- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تصاویر چهار قلاده پلنگ ایرانی از گونه‌های نادر در «دربند مشکول» خلخال ثبت و ضبط شده است.

حسن قاسم‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: علاقه‌مندان به طبیعت با ثبت تصاویر این چهار قلاده پلنگ ایرانی در ارتفاعات دربند مشکول سعی کردند تا به یاری محیط زیست بشتابند تا حفاظت و صیانت از این گونه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این تصاویر نشان می‌دهد که پلنگ ایرانی شامل ۲ قلاده مادر و توله و یک قلاده نر بالغ بوده که در ارتفاعات این منطقه در حال تردد است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: به نظر می‌رسد پلنگ ایرانی در این منطقه رو به ازدیاد است چرا که به وفور طعمه در این منطقه پیدا شده و در کنار آن عدم دسترسی انسان‌ها به این منطقه بکر و تلاشی که محیط‌بانان در صیانت از دربند مشکول و جنوب استان انجام می‌دهند، فضای زندگی پلنگ و توله‌های آنها را فراهم کرده است.

قاسم‌پور افزود: تلاش ما بر این است تا به احیای این پلنگ ایرانی در ابعاد مختلف کمک کنیم که قطعاً در سال‌های آینده تعدد حضور و رفت و آمد این گونه نادر را در جنوب استان اردبیل شاهد خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: محیط زیست استان گونه‌های مختلفی را برای حفاظت و نگهداری از این گونه‌های نادر را به عنوان یک رویکرد اصلی مورد توجه قرار داده که در شمال و جنوب استان بحث نگهداری و افزایش جمعیت پرندگان و جانوران همچنان مورد توجه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اضافه کرد: در کنار زندگی طبیعی این گونه‌ها، در تکثیر و رهاسازی سایر گونه‌ها نیز اقدامات مناسبی در استان آغاز شده که نمونه آن را می‌توان به افزایش جمعیت آهو در مغان و مارال در مرکز استان اشاره کرد.

کد خبر 5767735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ب IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      0 0
      عکس های دیدنی از چالش سطل یخ در ایران است و در این