۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۴۹

مدیرکل شیلات گیلان:

شیلات گیلان روی افزایش تولید متمرکز شده است

شیلات گیلان روی افزایش تولید متمرکز شده است

رشت- مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه شیلات این استان روی افزایش تولید متمرکز شده است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال صادرات تولیدات شیلاتی گیلان به رشد ۳۷ درصدی برسد.

کوروش خلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: گیلان در حوزه اقتصاد دریاپایه ظرفیت‌های ارزشمندی دارد که برنامه ریزی خوبی در راستای تحقق آن صورت گرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌های شیلات در راستای دست یابی تعهدات سازمانی، افزود: بهره گیری از تمام ظرفیت‌های شیلاتی گیلان برای تحقق اقتصاد دریامحور در اولویت قرار دارد.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به شعار سال تحت عنوان مهار تورم و رشد تولید، بیان کرد: تولید محور توسعه یک کشور است و توجه به آن در بخش‌های مختلف باید در اولویت قرار گیرد.

خلیلی با بیان اینکه شیلات گیلان روی افزایش تولید متمرکز شده است، گفت: ظرفیت‌های بالقوه خوبی در حوزه شیلات و اقتصاد دریا در گیلان وجود دارد که باید با برنامه ریزی درست، منسجم و هدفمند به فعل تبدیل شود.

وی، ظرفیت تولید خاویار در گیلان را بسیار بالا برشمرد و افزود: پرورش ماهیان خاویاری در گیلان یکی از مؤلفه‌های تحقق اقتصاد دریاپایه تلقی می‌شود.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه نگاه صادرات محور روی تولیدات شیلاتی استان وجود دارد، گفت: با توجه به قرارگیری گیلان در شاهراه تجاری و اقتصادی اوراسیا، فرصت خوبی برای صادرات محصولات شیلاتی از جمله خاویار است.

خلیلی با اشاره به سهم ۲۰ میلیون دلاری در بخش صادرات در سال گذشته، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال صادرات تولیدات شیلاتی گیلان به رشد ۳۷ درصدی برسد.

وی ادامه داد: با رفع موانع، تجهیز ماشین آلات و همچنین حمایت از بخش خصوصی مصمم هستیم صادرات تولیدات شیلاتی گیلان را تا سال ۱۴۰۴ به ۱۰۰ میلیون دلار ارتقا ببخشیم.

کد خبر 5774232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha