۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲:۴۸

وعده نظامی ایتالیا به ناتو/ اعزام ۳ هزار و ۴۰۰ نیرو به اوکراین!

وعده نظامی ایتالیا به ناتو/ اعزام ۳ هزار و ۴۰۰ نیرو به اوکراین!

وزیر دفاع ایتالیا در پارلمان این کشور از وعده اعزام ۳ هزار و ۴۰۰ نظامی به اوکراین با هدف حمایت از ارتش ناتو در برابر روسیه طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر دفاع ایتالیا در کمیسیون مشترک دفاعی و امنیتی در پارلمان این کشور از وعده اعزام ۳ هزار و ۴۰۰ نظامی به اوکراین با هدف حمایت از ارتش ناتو در برابر روسیه طی سال جاری خبر داد.

وبگاه «آر تی» بامداد جمعه گزارش داد که «گویدو کروستو» وزیر دفاع ایتالیا در کمیسیون دفاعی پارلمان اعلام کرد: «وزارت دفاع به هماهنگی نظامی خود با ارتش ناتو در شرق اوکراین ادامه می‌دهد و در سال جاری تعهدات بزرگ خود را در قبال ناتو عملی خواهیم کرد.»

وزیر دفاع ایتالیا در حضور قانونگذاران ایتالیا افزود که ایتالیا خود را مصمم به حمایت تسلیحاتی از ناتو در مواجهه با روسیه در نبرد اوکراین می‌داند.

وی ادامه داد که ما در حمایت از ناتو در برابر روسیه، ۳۴۰۰ نظامی، ۶۰۰ دستگاه از ادوات نظامی، ۵ رزم‌ناو و ۳۰ فروند بالگرد در اختیار اوکراین خواهیم گذاشت.

کروستو به دورنمای طرح‌های نظامی ایتالیا در قاره اروپا پرداخت و گفت: «وزارت دفاع در نظر دارد در آینده در دریای بالتیک، کشتی جنگی در حمایت از لهستان و سایر کشورهای عضو ناتو مستقر کند.»

به نوشته وبگاه آرتی، ایتالیا در ادامه تعهداتش به ارتش ناتو، قرار است نظامیان این کشور در ۴۳ مأموریت خارجی از جمله در ۹ عملیات نظامی ناتو در اوکراین، ۱۳ مأموریت در داخل مرزهای اتحادیه اروپا و ۷ مأموریت خارجی برای سازمان ملل با هزینه ۱.۳ میلیارد یورویی شرکت کند.

در همین راستا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در سفر هفته گذشته خود به ایتالیا و دیدار با مقامات آن کشور، رئیس جمهوری ایتالیا وعده حمایت کامل از اوکراین را داد.

کد خبر 5783322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha