۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۱۱

فرماندار سنقر و کلیایی:

سنقر و کلیایی نیازمند احداث صنایع تبدیلی کشاورزی است

سنقر و کلیایی نیازمند احداث صنایع تبدیلی کشاورزی است

کرمانشاه- فرماندار سنقر و کلیایی با اشاره به تولیدات گسترده محصولات کشاورزی در شهرستان، گفت: سنقر و کلیایی نیازمند احداث صنایع تبدیلی کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی قربانی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان سنقر و کلیایی که با حضور استاندار کرمانشاه و معاونین استاندار و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: سنقر و کلیایی یکی از شهرهای مهم استان محسوب می‌شود که مردم این دیار بیش از ۴۰۰ شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی سنقر و کلیایی، افزود: نخود، گندم و تخمه آفتابگردان از مهمترین تولیدات کشاورزی شهرستان است که تبدیل اراضی دیم به آبی و ایجاد صنایع تبدیلی باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار سنقر و کلیایی با اشاره به وضعیت راه‌های شهرستان، تصریح کرد: سنقر و کلیایی بعد از کرمانشاه با ۷۷۳ کیلومتر دارای بیشترین راه روستایی است که ۱۳۰ کیلومتر آن را راه خاکی تشکیل می‌دهد.

قربانی بیان کرد: سنقر در مسیر سه استان کرمانشاه، همدان و کردستان قرار دارد و احداث بزرگراه سنقر و بیستون مطالبه اصلی مردم شهرستان است.

وی ادامه داد: سنقر در سال آبی امسال ۳۱۱ میلیمتر بارش داشته که ۴۱۸ میلیمتر میانگین بارش‌ها در شهرستان است و با احداث تصفیه خانه می‌توانیم مشکلات را کاهش دهیم و سال گذشته ۵۰ روستا به صورت سیار آبرسانی شدند.

فرماندار سنقر اضافه کرد: تصفیه خانه فاضلاب سنقر اگر راه اندازی شود با پساب فاضلاب می‌توانیم صنایع را پاسخگو باشیم.

قربانی عنوان کرد: ۱۰۰ هکتار بافت فرسوده در سنقر با زیرساخت‌های لازم در اختیار داریم که پیشنهاد می‌شود این اراضی در اختیار بنیاد مسکن برای نهضت ملی مسکن قرار گیرد.

کد خبر 5805099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      0 0
      باسلام " سنقروکلیایی از جهاد کشاورزی هیچ کمکی به ازسمت دولت محترم ایران به کشاورزان نمی‌شود " نه وام نه ازلحاظ دامداری خودم کشاورز و دامدار هستم