۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۳۷

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس:

کشف بیش از هزار لیتر سم شیمیایی قاچاق در گنبد کاووس

کشف بیش از هزار لیتر سم شیمیایی قاچاق در گنبد کاووس

گنبدکاووس-مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس از کشف هزار و ۳۰۰ لیتر انواع سم شیمیایی قاچاق و تاریخ مصرف گذشته در این شهرستان مرزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالملک آرخی، مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس درجلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گنبدکاووس از کشف هزار و ۳۰۰ لیتر انواع سم شیمیایی قاچاق و تاریخ مصرف گذشته در این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: این مقدار سم در قالب ۲ محموله و طی بازدید کارشناسان و بازرسان این مدیریت از فروشگاه‌های عرضه و توزیع نهاده‌های کشاورزی کشف شد.

وی افزود: به سبب نبود انبار نگهداری اموال کشف قاچاق در گنبدکاووس، مجبوریم این کالاها را به گرگان منتقل کنیم در صورتی که وجود چنین انباری در این شهرستان ضروری است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس هم با اشاره به آغاز فصل صید پرندگان در نواحی شمالی این شهرستان، گفت: زنده گیری پرندگان شکاری و حفاظت شده و خرید و فروش آن جرم است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

احمد احمدی با تاکید برضرورت همکاری بیشتر نیروهای مرزبانی، انتظامی، پلیس آگاهی و فتا در دستگیری شکارچیان متخلف در گنبدکاووس، افزود: نکته مهم برخورد قضایی و اعمال وحدت رویه در صدور احکام از سوی قضات است که جهت بازدارندگی موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: قضات علاوه بر جنبه کیفری موضوع باید نسبت به اخذ جرائم حقوقی و زیست محیطی آن نیز ورود کنند و جریمه زنده گیری هر پرنده شکاری که بالغ بر ۲ میلیارد ریال است را از متخلفان اخذ کنند.

کد خبر 5808711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha