۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۴۲

رئیس انجمن کنترل بیولوژیک کشور اعلام کرد؛

اجرای طرح بزرگ امنیت غذایی در خراسان رضوی

اجرای طرح بزرگ امنیت غذایی در خراسان رضوی

مشهد- رئیس انجمن کنترل بیولوژیک کشور گفت: طرح بزرگ امنیت غذایی در خراسان رضوی در حال اجرا بوده و شهرستان نیشابور نیز به عنوان شهرستان تابع استان، یکی از پایلوت‌های اجرای این طرح است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد همت آبادی شامگاه شنبه در نشست خبری طرح ارتقای بهره وری محصولات راهبردی دام سبک سازمان بسیج جامعه کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی که با حضور اصحاب رسانه استان در شهرستان نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۹۰ این طرح تحت عنوان بسیج همگام با کشاورز کار خود را شروع و امروز در اوج فعالیت طرح در استان هستیم.

رئیس انجمن کنترل بیولوژیک کشور در ادامه افزود: در قالب این طرح و در قرارگاه امنیت غذایی شهید ساجدی، بیش از ۷۰ نفر از کارشناسان و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در مقاطع مختلف حضور دارند و از مجموع ۶۰۰ فارغ التحصیلی که عضو کانون بسیج جامعه کشاورزی هستند بیش از ۷۰ نفر در این طرح مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: در محصولات راهبردی که به شهرستان ابلاغ شده، محصولات پاییزه ۱۵ هزار هکتار و محصولات بهاره ۱۶ هزار هکتار تحت پوشش کارشناسان قرار گرفته است.

همت آبادی اظهار کرد: در بخش گروه‌های جهادی دام، ۱۲ گروه جهادی داشتیم که متشکل از دامپزشکان و کارشناسان حوزه دام بودند و در شهرستان‌های نیشابور، میان جلگه و زبرخان، ۱۰۵ هزار رأس دام سبک را تحت پوشش قرار دادند.

مدیر کانون بسیج جامعه کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: رسالت ما در کانون بسیج کشاورزان تحقق عملکرد بالا برای کشاورزان است تا از تولیدات شهر نیشابور تمام شهرهای استان خراسان، بلکه خارج استان بهره می‌برند.

وی به دو فعالیت ویژه نیشابور اشاره کرد و گفت: در کانون بسیج جامعه کشاورزی شهرستان نیشابور با پتانسیل ویژه در کنار علمی سازی کشاورزی، تلاش کردیم تشکل‌هایی در جهت کمک به این هدف شکل دهیم.

همت آبادی گفت: مجموعه کشت بافت گیاهی نیز تلاش همکاران در کانون بسیج جامعه کشاورزی است و شرکت تعاونی پسته کاران نیشابور با توان کانون بسیج خدمات ارزنده‌ای نیز ارائه می‌دهد.

کد خبر 5813006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha