۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۸

بخشی‌پور مطرح کرد؛

فرزندان خمینی مهجور ماندند

فرزندان خمینی مهجور ماندند

نویسنده کتاب «مصدق خمینی» گفت این کتاب پیش از اینکه بخواهد از یک مرد اهل تفکر صحبت کند، راوی اتفاقاتی درباره مهجور ماندن فرزندان خمینی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «مصدق خمینی؛ تورقی در زندگینامه شهید مصدق طاهری» با حضور مجید بذرافکن معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه، هادی سلامات، مححق و محمد علی‌بخشی‌پور نویسنده کتاب و جمعی از همرزمان شهید و خانواده شهدا در یادمان شهید علی هاشمی اهواز رونمایی شد.

بذرافکن معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه در سخنانی در این مراسم گفت: ما از مطالعه سرگذشت و مرور فعالیت‌های این شهید نتیجه می‌گیریم قدرت فرهنگی، تشکیلات و جهاد دانشگاهی را به بار می‌آورد. جلسات ما هم باید اینطور باشد. برادران و خواهرانی که کار فرهنگی می‌کنید اگر آن کار فرهنگی مشکلی از مردم حل نمی‌کند، باید برنامه دیگری داشته باشید. کار شما مقابله با تحریف دفاع مقدس و روایت فصل جدیدی از دفاع مقدس است که گویای این است که هر رزمنده می‌تواند یک حرکت جدید راه اندازی کند. چنین کتاب‌هایی این راه را برای ما باز می‌کند.

وی افزود: تحریف در روایات دفاع مقدس، پیچیده‌تر شده، به همین خاطر از دوستان فعال در این عرصه و فیلم برداران تقاضا می‌کنم انگیزه‌ها و منویات خودشان را به شهدا تحمیل نکنند تا به نوعی تحریف ناخواسته دفاع مقدس صورت نگیرد. مسئله، مسئله‌ی عقبه دشمن و عناصر فاسد و فاسق و فاجر آن است. پشت تمام این حرکت‌ها فکر و فرهنگ نهفته است. این را در اغذیه و البسه خاص هم به ما القا می‌کنند. تحول فرهنگی در کشور در آستانه موفقیت‌های خیره کننده‌ای است به شرط آنکه ما بتوانیم عقبه دشمن را به ویرانی بکشانیم. شهید مصدق طاهری کسی است که با کار فرهنگی می‌تواند عقبه دشمن را به آتش بکشاند.

فرزندان خمینی، مهجور ماندند

محمد علی‌بخشی‌پور نویسنده کتاب «مصدق خمینی» نیز در سخنانی گفت: کتاب «مصدق خمینی» پیش از اینکه بخواهد از یک دلاور یا یک مرد اهل تفکر یا یک عاشق شیدای ذات الهی صحبت کند راوی اتفاقاتی درباره مهجور ماندن فرزندان خمینی است. افرادی که رستم دستان زمانه خود بودند و چون فردوسی نبود تا اینها را روایت کند فراموش شدند. یکی از نکاتی که مهجور مانده رستم‌های خوزستان است. کسانی که دهه‌ها از حضور فیزیکی آنها می‌گذرد و کسی آنها را روایت نکرده است.

در پایان این مراسم، با حضور همرزمان شهید مصدق طاهری، خانواده شهدا و ایثارگران دفاع مقدس، آئین رونمایی از کتاب «مصدق خمینی» برگزار شد.

این کتاب در ۱۳۲ صفحه و قیمت ۴۵ هزار تومان توسط انتشارات راه یار عرضه شده است.

کد خبر 5818245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha