سفر نخست وزیر ژاپن به قطر و دیدار با تمیم بن حمد آل ثانی

سفر نخست وزیر ژاپن به قطر و دیدار با تمیم بن حمد آل ثانی

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن امروز چهارشنبه وارد قطر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی قطر(قنا)، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، امروز طی سفری رسمی وارد قطر شد.

محمد بن حمد بن قاسم آل ثانی، وزیر صنعت و بازرگانی قطر، حسن بن محمد رفیع العمادی سفیر قطر در ژاپن و ساتوشی مایدا سفیر ژاپن در دوحه از نخست وزیر ژاپن در فرودگاه بین المللی حمد استقبال کردند.

منابع قطری در ادامه از دیدار نخست وزیر ژاپن با شیخ تمیم امیر قطر خبر دادند که در دیوان امیری در دوحه انجام شده است.

بر اساس بیانیه دیوان امیری قطر، امیر قطر ضمن خوشامدگویی به نخست وزیر ژاپن برای روابط بین دو کشور رشد و پیشرفت بیشتر را آرزو کرد. وی بر اهمیت سفر نخست وزیر ژاپن به دوحه تاکید و اشاره کرد که تداوم این سفرها و دیدارها، هماهنگی و رایزنی دوجانبه در زمینه های مختلف را تقویت می کند.

تمیم بن حمد آل ثانی ضمن ابراز خرسندی از اعلام ارتقای سطح روابط بین دو کشور به شراکت راهبردی، گفت که این مساله به توسعه همکاری در زمینه های دارای اهمیت مشترک کمک می کند.

وی به سطح همکاری بین دو کشور در همه زمینه ها به ویژه انرژی و سطح همکاری با شرکت های ژاپنی در قطر اشاره کرد.

از طرفی دیگر نخست وزیر ژاپن از استقبال و خوشامدگویی امیر قطر تقدیر و تشکر کرد و دهمین سال تصدی منصب امیری قطر توسط تمیم بن حمد و پنجاهمین سال روابط دیپلماتیک بین دو کشور را تبریک گفت.

وی بر اهمیت روابط بین دو کشور و ارتقای آن به بالاترین سطوح تاکید و شراکت ژاپن و قطر در سطوج مختلف را تحسین کرد.

کیشیدا نیز از افزایش سطح شراکت بین دو کشور به شراکت راهبردی برای تقویت روابط دوجانبه به ویژه در حوزه انرژی، اقتصاد، دفاع، امنیت و تبادل آکادمیک ابراز خرسندی کرد.

روابط و همکاری بین دو کشور به ویژه در حوزه اقتصاد و انرژی علاوه بر چشم انداز همکاری در بخش های مختلف، بارزترین مسائل منطقه ای و بین المللی و مسائل دارای اهمیت مشترک از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود.

همچنین تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با انتشار توییتی اعلام کرد: امروز با نخست وزیر ژاپن فرصتهای ارتقای همکاری دوجانبه در راستای مشارکت راهبردی میان دو کشور دوست را مورد رایزنی قرار دادیم.

لازم به ذکر است که فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن ابتدا در عربستان ۲۶ توافقنامه در زمینه های انرژی تجدیدپذیرف هوافضا، فناوری و هوش مصنعوی امضا کرد و سپس به امارات رفته و در این کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس هم ۲۳ توافقنامه در زمینه تجارت و سرمایه گذاری به امضا رساند.

کد خبر 5839962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha