۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۳

پوتین:

غرب در روند صادرات مجانی کود روسیه به آفریقا مانع تراشی می‌کند

غرب در روند صادرات مجانی کود روسیه به آفریقا مانع تراشی می‌کند

رئیس جمهور روسیه در مجمع عمومی سومین اجلاس روسی آفریقایی در سن پترزبورگ از مانع تراشی غرب در مسیر صادرات کود مجانی روسیه به آفریقا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک، منطقه صنعتی روسیه را در کانال سوئز راه اندازی کند.

این اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مجمع عمومی سومین اجلاس روسی آفریقایی که از ۲۶ تا ۳۰ ژوئیه در سن پترزبورگ برگزار می شود، بیان شد.

وی افزود: من روز گذشته با السیسی گفتگو کردم و امیدواریم که در آینده نزدیک منطقه صنعتی روسیه در منطقه کانال سوئز راه اندازی شود.

وی همچنین گفت: روسیه و کشورهای آفریقایی می توانند حجم مبادلات تجاری را در آینده افزایش دهند. ما اهمیت عرضه بی وقفه مواد غذایی به آفریقا را درک می کنیم و به این موضوع از جمله تامین گندم توجه ویژه ای خواهیم داشت.

پوتین افزود: روسیه ۱۱.۵ میلیون طُن غلات به کشورهای آفریقایی در سال ۲۰۲۲ صادر کرده است. در شش ماهه اول سال جاری هم ۱۰ میلیون طُن صادر شده است و این با وجود تحریم های تحمیلی ضد صادرات ما است.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: غرب موانعی در مسیر صادرات مجانی کود روسیه به کشورهای آفریقایی ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: حجم مبادلات تجاری میان روسیه و آفریقا در سال گذشته به ۱۸ میلیارد دلار رسیده است و این یکی ازنتایج نشست سران روسی-آفریقایی در سوچی است. من مطمئن هستم که امکان افزایش حجم مبادلات در آینده وجود دارد.

پوتین تصریح کرد: ما به دنبال مشارکت فعالانه در تشکیل نظام عادلانه توزیع منابع هستیم. ما تلاش زیادی برای ممانعت از بحران غذایی جهانی به کار می بندیم.

رئیس جمهور روسیه گفت: من دلیل مخالفت غرب با توزیع مجانی کود روسیه به آفریقا را متوجه نمی شوم.

کد خبر 5847858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha