۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱

سردار هادیانفر خبر داد

پیش بینی تردد ۱۰۰ هزار نفری زائرین از مرز خسروی

پیش بینی تردد ۱۰۰ هزار نفری زائرین از مرز خسروی

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار نفر از زائرین اربعین حسینی امسال از مرز خسروی تردد کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا در حاشیه بازدید از مرز خسروی اظهار داشت: در بازدیدی که امروز از پایانه مرزی خسروی داشتیم الحمدالله شرایط امسال بهتر شده و مرز خسروی به صورت شبانه روزی پذیرای زائرین عزیز اربعین حسینی خواهد بود.

وی با اشاره به آمار تردد زائرین از مرز خسروی گفت: سال گذشته مرز خسروی ۵۰ هزار نفر زائر را به خودش اختصاص داد که پیش بینی می‌شود امسال پذیرای بیش از ۱۰۰ هزار زائر باشد.

سردار هادیانفر بیان داشت: با توجه به اینکه اغلب زائرین از خودروهای شخصی برای تردد به مرزها استفاده می‌کنند. در مرز خسروی هم زیرساخت‌های خوبی پیش بینی شده ۶ پارکینگ اصلی برای زائران با ظرفیت مناسب و ۲ پارکینگ در محدوده شهر قصرشیرین پیش بینی شده و امیدواریم زائران از این ظرفیت استفاده کنند و تمرکز صرفاً در مرز ایلام و مهران نباشد.

ایشان همچنین بیان کردند مرز خسروی مسیر مناسبی برای استفاده زائران اربعین جهت خروج از کشور است.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر ایمن سازی راه‌ها در بازدیدهای صورت گرفته گفت: سازمان راهداری و وزیر راه و شهرسازی اقدام‌های خوبی در رابطه با ایمن سازی راه‌ها انجام داده اند که هنوز لکه‌هایی در بحث راه‌ها وجود دارد که تمام تلاش سازمان راهداری این است تا پایان هفته جاری این مشکلات برطرف شود و مسیر ایمن سازی شود و تا بتوانیم روان سازی که در ترافیک مد نظر است ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: هدف ما در ایمن سازی راه‌ها این است که شرایطی به وجود بیاید که امسال زائران ما که ۹۶ درصد آن‌ها از ۶ مرز زمینی تردد می‌کنند بدون هیچ دغدغه‌ای بتوانند از مسیرهای زمینی استفاده کنند.

وی گفت: آنچه که در تمهیدات ترافیکی اتخاذ کردیم و مورد تاکید است خودروهای شخصی تا پارکینگ‌ها عزیمت می‌کنند چه در مرزهای چذابه، شلمچه مهران و خسروی» و از آنجا خودروها و اتوبوس‌های شرکت واحد را پیش بینی کردیم که زائران سوار شوند و به پایانه‌های مرزی مراجعه کنند.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: سال گذشته کاهش بسیار اثر بخشی را در تصادفات داشتیم و امسال هم مورد تاکید ما است که رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی که مسئولیت بیشتری دارند حتماً از خودروی ایمن استفاده کنند.

کد خبر 5862019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha