۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶

۴ جنگنده اوکراینی در نبرد هوایی سرنگون شدند

۴ جنگنده اوکراینی در نبرد هوایی سرنگون شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته ۴ جنگنده نیروی هوایی ارتش اوکراین سرنگون و صدها نظامی اوکراینی نیز کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه و سامانه‌های پدافند هوایی این کشور در جریان نبردهای هوایی چهار هواپیمای جنگی سوخو-۲۴، ۲ سوخو-۲۵ و یک میگ -۲۹ نیروهای مسلح اوکراین را سرنگون کردند.

در این بیانیه همچنین آمده که نیروهای گروه «مرکز» ارتش روسیه در محورهای دونتسک و لوهانسک، ۱۵ حمله نیروهای ارتش اوکراین را دفع کردند.

دراین درگیری‌ها ۴۳۵ نظامی اوکراینی کشته شده و ۱۵ خودروی زرهی، ۱۶ خود و ۸ اراده توپ متعلق به نیروهای نظامی اوکراینی منهدم شدند.

وزارت دفاع روسیه درباره تلفات ارتش اوکراین در محورهای مختلف طی هفته گذشته اعلام کرد: در محور دونتسک جنوبی، ۵ حمله اوکراین دفع شد، کی یف بالغ بر ۹۵۰ نیروی خود را از دست داد، دو انبار مهمات نیز منهدم شد. در محور دونتسک، ۲۸ حمله اوکراین در کلیشیفکا، آودییفکا و مارینکا دفع شد، کی‌یف بیش از ۱۴۵۵ نیروی خود را از دست داد.  در محور زاپروژیا ۸ حمله اوکراین دفع شد، در این درگیری‌ها هم نیروهای مسلح اوکراین بیش از ۵۱۵ نیروی نظامی خود را از دست دادند.

آن‌گونه که در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده  پدافند هوایی و ابزارهای جنگ الکترونیک ارتش روسیه در ۷ روز گذشته ۲۵۷ پهپاد اوکراینی را منهدم کردند.


کد خبر 5892561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha