لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز پانزدهم؛

نیروهای فجر نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند

نیروهای فجر نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند

حزب الله لبنان و نیروهای فجر وابسته به شاخه نظامی جماعت اسلامی، ضربات مهلکی به نظامیان رژیم صهیونیستی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی وارد کردند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی همچنان علیه مناطق مختلف نوار غزه در کنار حملات توپخانه ای این رژیم ادامه دارد و خانه‌های مسکونی در برابر دیدگان جهانیان و سکوت مجامع بین المللی بر سر ساکنان آن ویران می‌شوند.

این خبر به روز رسانی می شود...

انهدام تانک و خودرو زرهی رژیم صهیونیستی به دست رزمندگان حزب الله

حزب الله لبنان اعلام کرد که رزمندگان مقاومت با موشک‌های هدایت شونده خودرو نظامی همر رژیم صهیونیستی را در حومه پادگان دوویو هدف قرار دادند که بر اثر آن شماری از نظامیان صهیونیست کشته و برخی دیگر زخمی شدند.

در بیانیه حزب الله آمده است: رزمندگان مقاومت عصر امروز موشک‌هایی به سمت خودرو هامر شلیک کردند و هنگامی که تانک رژیم صهیونیستی به سمت محل حادثه رفت، رزمندگان این تانک را هم با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار دادند.

حزب الله همچنین در بیانیه دیگری اعلام کرد که رزمندگان مقاومتف نظامیان رژیم صهیونیستی را در پادگاه هونین اشغالی (رامیم) هدف قرار دادند که تلفاتی به دشمن وارد آمد.

همچنین حزب الله در بیانیه‌ای از هدف قرار گرفتن مرکز نظامی حانیتا با موشک‌های هدایت شونده خبر داد.

نیروهای فجر نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند

از سوی دیگر نیروهای الفجر شاخه نظامی جماعت اسلامی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به ادامه حملات رژیم صهیونیستی به مردمان ما در جنوب لبنان و گلوله باران روستاها و اطراف آن و هدف قرار دادن غیرنظامیان و نیز کشتاری که اشغلاگران در فلسطین مرتکب می‌شوند، نیروهای الفجر حملات موشکی جدیدی به مواضع رژیم صهیونیستی انجام دادند و خسارات و تلفاتی به دشمن وارد کردند.

اختلاف نظر شدید عربی و غربی در نشست قاهره

خبرهایی از وجود اختلافات میان هیئت‌های عربی و غربی حاضر در نشست قاهره که با موضوع جنگ غزه و با حضور سران برخی کشورها در حال برگزاری است مخابره شده است.

خبرنگار المیادین گزارش داد که این اختلافات مانع از صدور بیانیه پایانی این نشست شده است.

از جمله اختلافاتی که وجود دارد این است که هیئت‌های غربی درخواست آتش‌بس و مسئول‌شناختن رژیم صهیونیستی در قبال کشتار غیرنظامیان فلسطینی را رد می‌کنند.

علاوه بر این خبرنگار المیادین گزارش داد: هیئت‌های غربی درخواست بازگشایی دایمی گذرگاه مرزی رفح را نپذیرفته‌اند. خبرهایی درخصوص تلاش هیئت‌های غربی برای عدم صدور بیانیه پایانی این نشست به گوش می‌رسد.

اشرف القدره: نظام بهداشت و درمان غزه در آستانه فروپاشی است

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه طی بیانیه‌ای هشدار داد که درصورت عدم دسترسی بیمارستان ها در غزه به سوخت، این امر برای مجروحان و بیماران خطر بزرگی ایجاد خواهد کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در ادامه افزود: نظام بهداشتی و روند درمان به دلیل حملات اسرائیل از ۷ اکتبر در آستانه فروپاشی قرار دارد.

این سخنگو با اشاره به کمک‌های بشردوستانه و پزشکی که امروز از طریق گذرگاه مرزی رفح وارد غزه شد، گفت: سوخت تقریباً تمام شده است. ما هشدار می دهیم که اگر سوخت فوری به بیمارستان‌ های نوار غزه تحویل داده نشود، این امر خطر جدی برای مجروحان و بیماران خواهد داشت.

استقبال سازمان ملل از ورود کمک به غزه

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌ های اضطراری این سازمان با انتشار بیانیه‌ ای، از ورود اولین محموله کمک‌ های بشردوستانه به نوار غزه استقبال کرد.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه ورود اولیه محموله کمک‌ های بشردوستانه به مردم غزه از طریق مرز رفح خوشحال کننده است، تاکید کرد: از اطلاعیه مربوط به ورود اولین محموله کمک‌ ها به نوار غزه از ۷ اکتبر تا کنون استقبال می‌ کنیم.

مارتین گریفیتس، همچنین با اشاره به اینکه امروز ۲۰ کامیون حامل کمک‌ های ضروری از طریق مرز رفح وارد نوار غزه شد، افزود: باور دارم که محموله امروز شروعی برای تلاش‌ ها به منظور ارسال امن، بدون پیش شرط و بدون مزاحمت کمک‌ های غذایی، آب، دارو و سوخت به مردم غزه خواهد بود.

وی در بخش دیگری از بیانیه خود با تاکید بر وضعیت بغرنج انسانی در نوار غزه پس از گذشت ۲ هفته از حملات و بمباران‌ های اشغالگران قدس، عنوان داشت: توزیع کمک‌ های بشردوستانه میان تمامی مردم غزه دارای اهمیت زیادی است.

از سوی دیگر سیندی مک‌کین، مسئول برنامه غذای سازمان ملل نیز با استقبال از ورود نخستین محموله کمک‌های بشردوستانه ظروری از طریق مرز رفح به نوار غزه، گفت: اگر چه این محموله ۲۰ کامیونی اولین قدم است، اما نباید آخرین محموله باشد.

شهادت ۴ رزمنده حزب الله

یکی از رزمندگان حزب‌الله لبنان به نام «حیدر علی» از اهالی شهرک شحور جنوبی در جریان انجام وظیفه جهادی به شهادت رسیده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که علاوه بر این رزمنده ۳ رزمنده دیگر نیز در نتیجه حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف شهرک شبعا به شهادت رسیدند.

از سوی دیگر المنار اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به زخمی‌شدن ۳ نظامی ارتش این رژیم توسط موشک‌های ضد زره شلیک شده از سوی لبنان اذعان کرد.

همچنین خبرنگار المیادین گزارش داد: مقاومت ۲ خودرو نظامی ارتش اشغالگر قدس در «تله برعام» در روبروی شهرک مرزی «یارون» را هدف قرار داد.

علاوه بر این رژیم صهیونیستی منطقه سهل و اطراف شهرک مرزی یارون را گلوله‌باران کرد.

خبرنگار المیادین گزارش داد: اسراییل شهرک‌ها و روستاهای لبنان از جمله یارون را با بمب‌های فسفری بمباران کردند.

رسانه‌های عبری زبان به شلیک موشک ضدزره به سوی شهرک صهیونیستی برعام در شمال اراضی اشغالی اذعان کردند.

از سوی دیگر مقاومت اسلامی لبنان موضع رویسات العلم در مزارع اشغالی شبعا و تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با موشک و دیگر سلاح‌ها هدف قرار داد.

پیشتر نیز منابع خبری گزارش دادند که دو فروند موشک ضدزره از سمت لبنان به سوی شمال اراضی اشغالی شلیک شده است.

بر این اساس یک فروند موشک ضدزره به سوی نظامیان صهیونیست در منطقه اشغالی «مرگلیوت» و موشک دوم نیز به سوی شهرک‌های صهیونیستی مرزی شلیک شده است.

مقامات رژیم صهیونیستی از شهرک‌نشینان صهیونیست در مرگلیوت، المناره، یفتاح، مسغاف و مناطق مجاور آن‌ها خواستند که در پناهگاه‌ها بمانند.

همچنین موضع نظامی العباد در نزدیکی مرزهای شهرک «حولا» و برج دیده‌بانی رژیم صهیونیستی در مرزهای روبروی میس الجبل نیز از سوی مقاومت لبنان هدف قرار گرفت.

نعیم قاسم: رزمندگان حزب الله در بطن نبرد هستند

نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که رزمندگان حزب‌الله در جنوب لبنان به خاطر لبنان و فلسطین می‌جنگند، در دل نبرد هستند و دستاوردهای متعددی را محقق کرده‌اند.

قاسم گفت: با پیش‌روی حوادث، اگر موردی رخ بدهد که نیازمند مداخله حزب‌الله باشد، این کار را انجام خواهیم داد. اگر برای جلوگیری از پیروزی اسراییل به ما نیاز باشد، ما همراه مقاومت در میدان خواهیم بود. رزمندگان ما آرزوی شهادت دارند و منطقه ما تلاش‌های خدمات بسیاری را به مقاومت ارایه داده است.

وی در ادامه افزود: به لطف مقاومت هر پیروزی را پس از پیروزی دیگر محقق می‌کنیم. مقاومت یک حق مشروع ضدرژیمی است که بر پایه قتل عام و کوچاندن بنیان نهاده شده است. غرب با حمایت از این قتل عام‌ها در تمامی جنایات اسراییل شریک است. سخن از راه حل دو دولتی با هدف خریدن وقت برای اسراییل است و هم‌زیستی با رژیم اسراییل ممکن نیست.

قاسم اعلام کرد: اسراییل وارد جنگ نشده بلکه در حال نسل‌کشی فلسطینیان است. ما برای آینده فرزندانمان مقاومت می‌کنیم. ۳ یگان اسراییلی در مرزهای ما حضور دارند. به دلیل سرگشتگی اسراییلی‌ها هیچ‌کس نمی‌تواند میزان گسترش گستره نبرد را پیش‌بینی کند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: اسراییل در نبرد طوفان الاقصی شکست خورد و نباید جنگ را ادامه دهد تا شکست دیگری را تجربه نکند.

موشک‌باران تل‌آویو از سوی گردان‌های قسام

موشک‌باران تل‌آویو از سوی گردان‌های قسام

گردان‌های قسام در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها در حق غیرنظامیان فلسطینی تل‌آویو، ریشون لتسیون، گوش دان و برخی مناطق اشغالی دیگر را موشک‌باران کرد.

در پی موشک‌باران مناطق مختلف اراضی اشغالی از سوی گردان‌های قسام، آژیر هشدار در این مناطق به صدا درآمد.

گردان‌های قسام اعلام کرد که این موشک‌باران در واکنش به جنایت ارتش رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین انجام شده است.

بر این اساس آژیر هشدار در تل‌آویو، ریشون لتسیون، گوش دان، اشدود و برخی مناطق اشغالی دیگر نیز به صدا درآمده و این مناطق اشغالی از سوی مقاومت فلسطین موشک‌باران شده است.

شلیک ۲ موشک ضدزره از لبنان به اراضی اشغالی/ درگیری بین مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست

منابع خبری از پرتاب دو موشک از سوی رزمندگان مقاومت به سوی اراضی اشغالی و تبادل آتش میان مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند.

الجزیره گزارش داد: دو فروند موشک ضدزره از سمت لبنان به سوی شمال اراضی اشغالی شلیک شده است.

بر این اساس یک فروند موشک ضدزره به سوی نظامیان صهیونیست در منطقه اشغالی «مرگلیوت» و موشک دوم نیز به سوی شهرک‌های صهیونیستی مرزی شلیک شده است.

مقامات رژیم صهیونیستی از شهرک‌نشینان صهیونیست در مرگلیوت، المناره، یفتاح، مسغاف و مناطق مجاور آن‌ها خواستند که در پناهگاه‌ها بمانند.

همچنین موضع نظامی العباد در نزدیکی مرزهای شهرک «حولا» و برج دیده‌بانی رژیم صهیونیستی در مرزهای روبروی میس الجبل نیز از سوی مقاومت لبنان هدف قرار گرفت.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز گزارش داد: مقاومت بیشتر مواضع مرزی اشغالگران را در یک سلسله حمله هدف قرار داده است.

مقاومت مواضع المناره، البیاض، رویسات العلم، العباد و یک برج جاسوسی رژیم صهیونیستی را در برابر میس الجبل هدف قرار داد. همچنین مقاومت یک موضع نظامی را در منطقه «وادی هونین» در برابر شهرک صهیونیستی مرگلیوت هدف قرار داد.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک «حولا» واقع در بخش شرقی مرزهای جنوب لبنان را گلوله‌باران کردند.

خبرنگار النشره نیز گزارش داد که اطراف مناطق المجیدیه، الماری و وادی خنسا از سوی توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی گلوله‌باران شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که دو گروه مسلح را در مرز میان اراضی اشغالی و لبنان هدف قرار داده است.

علاوه بر این خبرنگار الجزیره از گلوله‌باران شهرک علما الشعب در بخش غربی جنوب لبنان خبر داد.

حملات جدید حزب الله به مواضع صهیونیست‌ها در مزارع شبعا

حملات جدید حزب الله به مواضع صهیونیست‌ها در مزارع شبعا+فیلم

مواضع رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا و بلندی های کفرشوبا از سوی رزمندگان حزب الله هدف قرار گرفت.

شبکه المنار گزارش داد: مواضع رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا و بلندی‌های کفرشوبا از سوی رزمندگان حزب الله هدف قرار گرفت.

خبرنگار الجزیره هم از شلیک چندین گلوله خمپاره به مزارع شبعا خبر داد.

از سوی دیگر توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق مرزی لبنان را گلوله باران کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شلیک موشک از لبنان به سمت مزارع اشغالی شبعا را رصد کرده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی با گلوله‌های آتشزا اطراف شهرک کفرشوبا در جنوب لبنان را زیر آتش قرار دادند.

همچنین توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف مزرعه وادی الخنساء در جنوب لبنان را گلوله باران کرد.

گسترش موج وحشت در میان صهیونیست‌های خارج‌نشین

گسترش موج وحشت در میان صهیونیست‌های خارج‌نشین

در ادامه هشدارهای مقامات رژیم صهیونیستی، شورای امنیت این رژیم از صهیونیست های مقیم چند کشور خواست فوراً این کشورها را ترک کنند.

شبکه الجزیره به نقل از شورای امنیت رژیم صهیونیستی گزارش داد: از اسراییلی های مقیم ترکیه، امارات، بحرین و مالزی می خواهیم فوراً این کشورها را ترک کنند.

این شورای رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرد: از اسراییلی های مقیم اندونزی و الجزایر مالدیو نیز می خواهیم فوراً این مناطق را ترک کنند.

این در حالیست که ساعتی قبل سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وزارت خارجه این رژیم از اسراییلی‌ها خواسته سریعاً مصر و اردن را ترک کنند.

در ادامه این بیانیه از صهیونیست‌‎ها خواسته شده از سفر غیرضروری به مراکش نیز خودداری کنند.

در روزهای اخیر اعتراضات ضد صهیونیستی متعددی در کشورهای مصر، اردن و مراکش علیه صهیونیست‌ها در واکنش به جنایات جنگی اشغالگران در غزه رخ داده است.

در آغاز جنایات جنگی صهیونیست‌ها علیه نوار غزه نیز در یک رخداد امنیتی شماری از گردشگران صهیونیست در مصر هدف حمله قرار گرفتند که طی آن شماری از آنها کشته و زخمی شدند.

افزایش شمار شهدای فلسطینی به ۴۳۸۵ نفر

افزایش شمار شهدای فلسطینی به ۴۳۸۵ نفر

مقامات فلسطینی اعلام کردند که در تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد شمار شهدا و مجروحان فلسطینی در حملات مداوم رژیم صهیونیستی به غزه افزایش یافته است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز شنبه در تازه‌ترین آمار اعلام کرد که آمار شهدای جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه به ۴۳۸۵ نفر افزایش یافته که از این تعداد ۱۷۵۶ نفر از انها کودک و ۹۷۶ نفر هم زن هستند.

۱۳۵۶۱ نفر در حملات مداوم جنگنده‌های رژیم مجروح شدند.

بنابر گزارش وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه ۷۰ درصد قربانیان حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه زنان، کودکان و افراد سالخورده هستند.

نشست قاهره با موضوع جنگ غزه؛ هشدار السیسی درباره کوچ اجباری فلسطینیان

هشدار السیسی درباره کوچ اجباری فلسطینیان/تاکید شاه اردن بر آتش بس

امروز شنبه نشست موسوم به صلح قاهره با موضوع جنگ غزه در پایتخت مصر آغاز به کار کرد و سران مختلف کشورهای منطقه در حال سخنرانی در این نشست هستند.

مقامات مصری امروز شنبه نشستی را تحت عنوان «نشست صلح قاهره» در پایتخت این کشور برگزار کردند. در این نشست سران کشورهای مختلف عربی و اسلامی از جمله عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، محمود عباس رئیس تشیکلات خودگردان فلسطین، شیخ تمیم بن حمد امیر قطر، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و شمار دیگری از سران اسلامی حضور دارند.

هشدار رئیس جمهور مصر درباره کوچ اجباری فلسطینیان

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در نشست سران عربی و اسلامی در قاهره با موضوع جنگ علیه غزه گفت: با شفافیت کامل حمله و قتل و ارعاب غیر نظامیان را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: فراخوان خود را برای حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین و همه غیرنظامیان تکرار می‌کنیم.تلاش گسترده‌ای را برای هماهنگی و ارسال کمک‌های انسان دوستانه به نوار غزه انجام می‌دهیم.

السیسی تاکید کرد: ما گذرگاه رفح را نبستیم بلکه اسرائیل آن را بمباران کرد. ما مخالفت خود را با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها اعلام می‌کنیم و آن را نابودی کامل مساله فلسطین می‌دانیم.

وی افزود: کسی که فکر کند ملت مقاوم فلسطین راغب به ترک سرزمین تحت اشغالش است، اشتباه می‌کند. به جهانیان اعلام می‌کنم که نابودی مساله فلسطین بدون راه حلی عادلانه هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: حل مسله فلسطین از طریق کوچاندن آنها نیست بلکه از طریق عدالت و دستیابی آن‌ها به حق تعیین سرنوشت است. امروز تلاش می‌کنیم که درباره نقشه راهی برای احیای روند صلح به توافق برسیم. این نقشه راه از آتش بس فوری شروع می‌شود تا کشور مستقل فلسطینی تشکیل شود.

شاه اردن خواستار آتش بس فوری در غزه شد

عبدالله دوم شاه اردن در نشست سران عربی و اسلامی در قاهره تاکید کرد: برای توقف این فاجعه انسانی که منطقه را به سمت پرتگاه می‌برد، تلاش می‌کنیم. آنچه در غزه در حمله به غیرنظامیان اتفاق می‌افتد و محروم کردن آن‌ها از نیازهای اساسی خود جنایت جنگی است.

هشدار السیسی درباره کوچ اجباری فلسطینیان/تاکید شاه اردن بر آتش بس

وی افزود: عواقب بی‌عملی بین‌المللی در قبال حوادث غزه فاجعه‌ای علیه همه ما رقم خواهد زد. ما خواهان آتش بس فوری در غزه و رساندن کمک‌های انسان دوستانه و سوخت و دارو هستیم.

وی تاکید کرد: نزاع قبل از دو هفته شروع نشده است و تا زمانی که این مسیر ادامه یابد، متوقف نخواهد شد.زندگی فلسطینی‌ها کم ارزش‌تر از زندگی اسرائیلی‌ها نیست. سیاست سران افراط گرای صهیونیست بر صلح استوار نیست و همین راه حل دو دولتی را به امر محالی تبدیل کرده است.

اظهارات ابومازن

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در اجلاس قاهره تاکید کرد: اسرائیل هزاران غیر نظامی، بیمارستان‌ها، مدارس و مراکز پناهندگان را در نوار غزه هدف قرار داده و بمباران می‌کند.

وی افزود: ما نسبت به عملیات اخراج و کوچاندن فلسطینی‌ها از غزه، قدس و کرانه باختری هشدار می‌دهیم. اشغالگران صهیونیست به درخواست‌های ما برای آتش بس توجهی نمی‌کند.

وی افزود: به علت نبود عدالت و بی‌توجهی به حقوق فلسطینی‌ها، چرخه خشونت هر چند وقت یک بار تکرار می‌شود. ما هرگز از سرزمین خود کوچ نخواهیم کرد. صلح با اجرای راه حل دو دولتی، پایان اشغالگری و حل مساله آوارگان عملی می‌شود.

گوترش: باید به کابوس کودکان غزه پایان داد

گوترش: باید به کابوس کودکان غزه پایان داد

دبیرکل سازمان ملل متحد با درخواست دوباره برای آتش‌بس فوری در غزه، تاکید کرد که زمان پایان دادن به این کابوس که بچه‌ها را تهدید می‌کند، فرارسیده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جریان حضور در اجلاس سران عربی، اسلامی و بین‌المللی در قاهره، بار دیگر خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد.

گوترش تاکید کرد: خواسته‌های مردم فلسطین عادلانه و مشروع است و درد و رنج آنها باید تمام شود.

وی بر «دستیابی به صلح براساس راه حل دو دولت» تاکید و خاطرنشان کرد: ساکنان نوار غزه به کمک‌های بشردوستانه بیشتری نیاز دارند. اجرای قوانین بین‌المللی و جلوگیری از حمله به غیرنظامیان، مدارس و بیمارستان در این منطقه الزامی است.

گوترش تصریح کرد: اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد و از بمباران غیرنظامیان، مداس و بیمارستان‌ها خودداری کند. وقت آن فرا رسیده است که به این کابوس که کودکان را تهدید می‌کند، پایان داد.

جامعه بین المللی ناتوان است/ حملات علیه غزه باید متوقف شود

جامعه بین المللی ناتوان است/ حملات علیه غزه باید متوقف شود

وزیرخارجه عربستان سعودی در اظهاراتی در نشست قاهره، جامعه بین المللی را در موضوع جنگ علیه غزه به بی عملی متهم کرد.

«فیصل بن فرحان» وزیرخارجه عربستان در نشست قاهره تاکید کرد: جامعه بین المللی ناتوان است و ما از آنها می‌خواهیم اسرائیل را به توقف عملیات نظامی علیه غزه، ملزم کنند.

وی افزود: بار دیگر بر مخالفت قاطع با نقض قوانین بین‌المللی تاکید می‌کنیم. حمله به غیرنظامیان را محکوم کرده و خواستار ملزم نمودن اسرائیل به رعایت قوانین بین‌الملل هستیم.

وزیرخارجه عربستان سعودی افزود: تلاش برای کوچاندن اجباری فلسطینیان را قویا محکوم می‌کنیم.خواستار اعمال فشار جامعه جهانی بر اسرائیل جهت پایان دادن به محاصره غزه هستیم. اولویت اصلی ما توقف حملات نظامی علیه غزه است.

پیام دردناک بانوی فلسطینی/ قرار بود ازدواج کنیم اما او شهید شد!

یک بانوی فلسطینی از اهالی غزه با انتشار توئیتی به بخشی از رخدادهای غم انگیز روزهای اخیر در غزه، اشاره کرد.

این بانوی فلسطینی از وضعیت دردناک خود پس از شهادت نامزدش در جریان بمباران وحشیانه غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

«دیما تحبوب» در این باره نوشت: دو ماه پیش قرار بود مراسم ازدواج ما برگزار شود، ما حتی خانه خود را نیز تجهیز کرده بودیم اما به علت بیماری پدرم برگزاری مراسم را به تعویق انداختیم.

وی افزود: با آغاز بمباران غزه من به دلیل تخریب کامل خانه مان، گریه می‌کردم اما نامزدم با لبخندی بر لب به من می‌گفت «ما که در کنار هم هستیم، هزاران هزار خانه فدایت شود، آنرا دوباره می سازیم». من این پیام را نوشتم که به شما خبر بدهم که نامزدم دیروز در غزه به شهادت رسید!

پیام دردناک بانوی فلسطینی/ قرار بود ازدواج کنیم اما او شهید شد!

به واقع می‌توان گفت این رخداد دردناک تنها یک پرده از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه غیر نظامیان در نوار غزه است. این روزها زیر بمباران شدید نوار غزه و آوار خانه‌هایی که بر زمین ریخته و با خاک یکسان می‌شوند، همزمان هزاران آرزو نیز دفن می‌شود.

کودکان غزه اگر زنده مانده باشند زیر آوارها خاک به دنبال ردی از مادران، پدران و خواهران و برادران خود هستند.

مادری مویه کنان، پیکر مجروح فرزندش را به دست گرفته و نمی‌داند چه بر سر دیگر فرزندانش آمده است.

پدری رنجور و خسته فریاد می‌زند که خانه اش را با وجود ویرانی کامل ترک نمی‌کند، شاید می‌خواهد کنار پیکرهای همسر و فرزندان مدفونش زیر آوار بمباران شب را به صبح برساند. ما نیز این گوشه دنیا نشسته ایم و در سکوت نظاره گر قتل عام وحشیانه مردم بی گناه غزه هستیم، تا شاید رژیم وحشی، غاصب و جنایتکار صهیونیستی حملاتش را به مظلوم‌ترین نقطه دنیا متوقف کند، آیا ما پیروان همان امام همامیم که از خلع خلخال از پای زن یهودی، مُردن را جایز می‌دانست؟! (ارجاع به خطبه ۲۷ نهج البلاغه در باب جهاد)

ادامه تظاهرات ضدصهیونیستی از شیکاگو تا سیدنی

شمار زیادی از مردم آمریکا در شهر شیکاگو با برگزاری تظاهراتی گسترده ضمن محکومیت جنایات جنگی صهیونیست‌‎ها علیه غزه، بر حمایت خود از ملت فلسطین تاکید کردند.

مخالفت بیش از نیمی از آمریکایی‌ها با کمک‌های تسلیحاتی به اسرائیل
مخالفت بیش از نیمی از آمریکایی‌ها با کمک‌های تسلیحاتی به اسرائیل

مخالفت بیش از نیمی از آمریکایی‌ها با کمک‌های تسلیحاتی به اسرائیل

همزمان با اعلام نتایج نظرسنجی جدید شبکه سی بی اس آمریکا در زمینه مخالفت بیش از نیمی از مردم این کشور با کمک‌های تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی، منابع خبری از تظاهرات هزاران آمریکایی به سمت کنسولگری رژیم صهیونیستی در شیکاگو در محکومیت حملات جنایتکارانه این رژیم علیه غزه خبر دادند.

همچنین تظاهرات همبستگی با غزه مقابل ساختمان پارلمان کانادا در شهر تورنتو نیز برگزار شد.

مخالفت بیش از نیمی از آمریکایی‌ها با کمک‌های تسلیحاتی به اسرائیل

مخالفت بیش از نیمی از آمریکایی‌ها با کمک‌های تسلیحاتی به اسرائیل

از سوی دیگر، تظاهرات گسترده‌ای نیز در شهر سیدنی استرالیا در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه برگزار شد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: اجازه ورود سوخت به غزه را نمی‌دهیم

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: اجازه ورود سوخت به غزه را نمی‌دهیم

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به شمار نظامیان و افسران کشته شده این رژیم از ابتدای عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما به حملات علیه مراکز و پایگاه‌های حزب الله ادامه خواهیم داد.

وی افزود: شمارنظامیان و افسران کشته شده از ابتدای جنگ به ۳۰۸ نفر رسیده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد: تاکنون ۷۰۰ هزار فلسطینی مناطق شمالی غزه را ترک کرده‌اند.

همچنین سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بیان کرد: از وجود ۲۱۰ اسیر در غزه مطمئن شدیم.

وی گفت: اجازه ورود سوخت به غزه را نخواهیم داد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: حزب الله تاوان سنگینی پرداخت می‌کند!

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: حزب الله تاوان سنگینی پرداخت می‌کند!

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به یاوه گویی علیه حزب الله لبنان پرداخت.

یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به یاوه گویی علیه حزب الله لبنان پرداخت.

وی امروز شنبه گفت که حزب الله لبنان تصمیم گرفته تا در این جنگ مشارکت کند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: حزب الله در صورت مشارکت در این جنگ، هزینه سنگینی پرداخت می کند.

این درحالی است که جبهه لبنان و فلسطین اشغالی چند روزی است که شاهد عملیات های حزب الله است که در آن مراکز نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته است.

۵۲ درصد مردم آمریکا مخالف کمک تسلیحاتی واشنگتن به اسرائیل هستند

۵۲ درصد مردم آمریکا مخالف کمک تسلیحاتی واشنگتن به اسرائیل هستند

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد بیش از نیمی از مردم این کشور مخالف کمک نظامی و تسلیحاتی واشنگتن به رژیم صهیونیستی هستند.

وب‌سایت شبکه خبری «سی‌بی‌اس» اعلام کرد نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیش از نیمی از مردم آمریکا مخالف اقدام دولت این کشور برای ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی هستند.

نتایج نظرسنجی مشترک شبکه سی‌بی‌اس و مرکز افکارسنجی «YouGov» نشان می‌دهد که اکثریت پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که آمریکا «باید کمک‌های انسان‌دوستانه به فلسطینی‌های حاضر در نوار غزه ارسال کند.»؛ درحالی‌که بیشتر آنها (۵۲ درصد) گفته‌اند که آمریکا «نباید تسلیحات و تجهیزات نظامی در اختیار اسرائیل قرار دهد.»

همچنین ۵۶ درصد گفتند که با نحوه برخورد بایدن با مناقشه اسرائیل و حماس موافق نیستند. ۴۴ درصد هم اعلام کردند که موافق رویکرد دولت آمریکا در این زمینه هستند.

۲۴ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقدند که «اقدامات و اظهارات» اخیر بایدن «بیش از حد در دفاع از اسرائیل» بوده و در مقابل ۴۴ درصد گفته‌اند که دولت بایدن «حمایت مناسبی از اسرائیل» داشته و ۳۲ درصد نیز تصور می‌کنند که این حمایت‌ها «کافی» بوده است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی: اسرائیلی‌ها مصر و اردن را ترک کنند

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وزارت خارجه این رژیم از اسرائیلی‌ها خواسته سریعاً مصر و اردن را ترک کنند.

در ادامه این بیانیه از صهیونیست‌‎ها خواسته شده از سفر غیرضروری به مراکش نیز خودداری کنند.

این در حالی است که در روزهای اخیر اعتراضات ضد صهیونیستی متعددی در کشورهای مصر، اردن و مراکش علیه صهیونیست‌ها در واکنش به جنایات جنگی اشغالگران در غزه رخ داده است.

در آغاز جنایات جنگی صهیونیست‌ها علیه نوار غزه نیز در یک رخداد امنیتی شماری از گردشگران صهیونیست در مصر هدف حمله قرار گرفتند که طی آن شماری از آنها کشته و زخمی شدند.

اولین کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه در حال ورود به نوار غزه است

خبرنگار شبکه الجزیره مستقر در گذرگاه «رفح» دقایقی پیش اعلام کرد که «ما هم‌اکنون در حال مشاهده عبور نخستین کامل کمک‌های بشردوستانه از گذرگاه «رفح» هستیم.»

این کامیون پس از عبور از گذرگاه رفح و بازرسی وارد نوار غزه خواهد شد.

هم‌زمان دفتر رسانه‌ای حماس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «کاروان کمک‌های امدادی که قرار است امروز وارد شود شامل ۲۰ کامیون حامل دارو، تجهیزات پزشکی و مقدار محدودی مواد غذایی است.»

درخواست بازگشایی دائم گذرگاه رفح / کشته شدن ۱۷ کارمند سازمان ملل

فیلیپ لازارینی مدیر آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که در جریان بمباران نوار غزه در ۱۵ روز گذشته تاکنون ۱۷ کارمند این سازمان کشته شده و ۳۵ مرکز وابسته به آن هم آسیب دیده است که تعدادی از آن‌ها مستقیماً هدف بمباران رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

در تحولی دیگر، دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد کاروان کمک‌های بشردوستانه که قرار است وارد این باریکه شود، محدود بوده و نمی‌تواند تغییری در وضعیت فاجعه‌بار این منطقه ایجاد کند.

دفتر مذکور عنوان کرد که ما خواستار بازگشایی دائم گذرگاه رفح برای تأمین تمامی نیازهای ضروری ساکنان نوار غزه هستیم.

بنابر این گزارش، کاروانی که قرار است وارد غزه شود، حامل دارو و تجهیزات پزشکی و مقادیر کمی غذا است.

در همین حال، خبرنگاران فلسطینی از نوار غزه گزارش می‌دهند که گذرگاه رفح تا این لحظه بازگشایی نشده و هیچ کامیونی وارد این منطقه نشده است.

جماعت اسلامی اقلیم کردستان: سرنوشت اقلیم کردستان را به اسرائیل گره زده اند

«علی باپیر» رهبر حزب جماعت اسلامی اقلیم کردستان عراق عصر روز جمعه در گردهمایی حمایت از فلسطین برای نخستین بار با افشای برخی پشت پرده‌ها بشدت از جریان بارزانی انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، برخی از نکات کلیدی این سخنرانی به‌شرح زیر است:

قرار بود در یک میدان عمومی تجمع کنیم اما حاکمیت (بارزانی) ما را مجبور کرد در این سالن کوچک جمع شویم چون طاقت شنیدن کوچک‌ترین انتقاد از اسرائیل را ندارند.

مدتی است جریان حاکم (بارزانی) مرتب پیام می‌فرستند که از حماس دفاع نکنید چون با ایران رابطه دارد. اگر کمک گرفتن از ایران ایراد دارد چرا در کرج ساکن شدید و سال‌ها سر سفره ایران بودید. چرا مردم ما در هر بحرانی مثل بمباران شیمیایی حلبچه به ایران پناه می‌برند.

آینده این اقلیم را به سرنوشت اسرائیل گره نزنید. این قمار به ضرر مردم تمام می‌شود. دشمنی با ایران را تمام کنید. در میان حاکمان ترسو و مزدور منطقه ایران تنها کشوری است که همیشه حامی مظلومان بویژه فلسطین بوده و در این راه هزینه‌های زیادی داده است.

آغاز گفت‌وگوی آمریکا و اسرائیل درباره تشکیل دولت موقت در غزه

وب‌سایت روزنامه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت‌وگو درباره آینده نوار غزه پس از «سرنگونی حماس» را آغاز کرده‌اند؛ تشکیل دولت موقت با حمایت سازمان ملل و مشارکت کشورهای عربی از جمله گزینه‌هاست.

منابع آگاه بلومبرگ تأکید کردند این گفت‌وگوها در مراحل اولیه است و موفقیت آن به پیشرفت‌های بیشتر از جمهل نتایج عملیات زمینی در غزه بستگی دارد.

صبح روز شنبه ۱۵ مهر نیروهای مقاومت فلسطین در یک عملیات دقیق و هماهنگ ضمن عبور از مرزهای غزه و ورود به شهرک‌های اشغالی در اطراف نوار غزه، در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵ هزار راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند. تصاویر فرار صهیونیست‌ها با لباس شخصی، کشته شدن سربازان مرزی، غنمیت گرفته شدن ماشین و حتی تانک‌های اسرائیلی در پاسگاه‌های مرزی همگی نشان از عمق غافلگیری صهیونیست‌ها دارد.

رژیم صهیونیستی در واکنش به این عملیات بزرگ و غافلگیرانه مقاومت، از هفته گذشته به صورت مداوم شهرها و مناطق مسکونی نوار غزه را بمباران می‌کند؛ بنابر آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در روز یکشنبه تاکنون ۴۱۷۳ فلسطینی در حملات جنگنده‌های صهیونیستی به شهادت رسیدند و بیش از ۱۳۳۰۰ نفر نیز زخمی شدند.

سلسله حملات وحشیانه جنگنده‌های صهیونیست علیه مناطق مختلف غزه

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز همچنان مناطق مختلف نوار غزه را هدف حملات خود قرار دادند به طوری که محله الجنینه واقع در شرق شهر رفح و یک محله دیگر در مرکز شهر خانیونس در جنوب غزه دقایقی قبل شاهد حملات این جنگنده‌ها بود.

تنها طی چند ساعت گذشته بیش از ۳۰ فلسطینی بی گناه در جریان حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه به شهادت رسیده اند.

بمباران مناطق مسکونی غزه توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی

در این حملات تعداد زیادی از خانه‌های مسکونی بر سر اهالی آنها ویران شدند. حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی در شمال غزه به ویژه منطقه التوام و دیرالبلح در مرکز غزه نیز ادامه دارد.

تنها در یک مورد از حملات این جنگنده‌ها علیه مناطق مسکونی، خانه خانواده زعرب واقع در رفح برسر اعضای آن ویران شد که به دنبال این حمله وحشیانه دست کم ۹ تن شهید شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اطراف یک مرکز درمانی در شهر غزه را بمباران کرد. علاوه بر حملات هوایی، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز مناطق مختلف نوار غزه را زیر آتش حملات خود قرار داده است.

مدیرکل وزارت بهداشت غزه در گفت و گو با الجزیره تاکید کرد: ما باید تا آخرین لحظه به کار خود ادامه دهیم. ما هرگز این مکان را ترک نخواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: بیمارستان‌های نوار غزه در حال حاضر مملو از آوارگان فلسطینی هستند.

بمباران مناطق مسکونی غزه توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی

افزایش شهدای کرانه باختری از آغاز عملیات طوفان الاقصی

این در حالیست که هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در جریان حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه عقبه جبر واقع در کرانه باختری چهار فلسطینی زخمی شدند.

منابع پزشکی اعلام کردند که در جریان شلیک نظامیان صهیونیست به سمت فلسطینی‌ها در اردوگاه عقبه جبر، دست کم یک فلسطینی به شهادت رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین نیز تاکید کرد که با شهادت «محمد سلیمان نواجعه» نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی در این اردوگاه، آمار شهدای کرانه باختری از هفت اکتبر تاکنون به ۸۴ تن افزایش یافت.

همچنین وقوع درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در ورودی اردوگاه الامعری در شهر رام الله مخابره شده است.

شبکه المیادین نیز از یورش تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست به شهرک عاروره واقع در شمال غربی رام الله خبر داد.

بمباران مناطق مسکونی غزه توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی

خبری از بازگشایی گذرگاه رفح نیست

از سوی دیگر علم صباح یک فعال فلسطینی مستقر در رفح در گفت و گو با المیادین تاکید کرد: ما تا بامداد امروز شنبه شاهد هیچ اقدامی برای بازگشایی گذرگاه رفح با هدف وارد کردن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه نبوده ایم.

«منابع آگاه» روز گذشته اعلام کرده بودند که گذرگاه رفح روز جمعه به علت وجود موانع و اختلافاتی در گفت‌وگوهای بین مصر، آمریکا و رژیم صهیونیستی باز نخواهد شد.

پیش از این منابع مصری تاکید کرده بودند که به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم نوار غزه، دولت مصر روز جمعه گذرگاه رفح را بازگشایی می‌کند.

روز پنج‌شنبه دولت مصر اعلام کرد که جمعه گذرگاه زمینی رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه بازگشایی خواهد کرد.

این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که با مصر و هلال احمر فلسطین برای بازگشایی گذرگاه رفح و کمک رسانی فوری به غزه همکاری می‌کند.

هلاکت یک نظامی صهیونیست در حمله موشکی حزب الله

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان به درگیری و تبادل آتش در نزدیکی مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی طی روز گذشته اشاره و اذعان کردند که در جریان حمله موشکی حزب الله لبنان علیه پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی یک نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و سه تن دیگر زخمی شدند.

روز جمعه اداره اطلاع رسانی جنگی حزب الله اعلام کرد: در واکنش به هدف قرار دادن خبرنگاران و حمله به غیرنظامیان در نزدیکی مرکز العباد که به شهادت عبدالله ربیع البقاعی منجر شد، رزمندگان مقاومت اسلامی نظامیان اسرائیلی را در نزدیکی پادگان برانیت با موشک‌های مناسب هدف قرار دادند.

کد خبر 5917171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سیدحسین موسوی IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
      0 0
      سازمان بینالملل گرچه بارها درمورد اسرائیل قعطنامه های زیادی از چندین سال قبل از تجاوز به لبنان سوریه اردن وهچنین شهرک سازیهای رژیم غاصب صادر که توسط امریکای جنایتگار وتوشد لاکن این تشکیلات سازمانهای بین الملل وحقوق بشر وونهادهای بشردوستانه وغیره ازنظر امریکا مثل خوک وحشی صهیونیستی ها بی معنیست