لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز سی‌وهشتم؛

افزایش شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی

افزایش شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه اعلام کرد که در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۱۱۲۴۰ نفر از جمله ۴۶۳۰ کودک و ۳۱۳۰ زن به شهادت رسیده‌اند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه از سرگرفته شده است ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت نیروهای کوماندوی خود در جریان حمله زمینی به نوار غزه خبر داد.

تظاهرات گسترده در آمریکا در حمایت از فلسطین

یکی از شهرهای آمریکا امروز دوشنبه شاهد شرکت خیل عظیمی از مردم این کشور در تظاهراتی برای حمایت از مردم فلسطین بود.

بر اساس اعلام این رسانه، شهر «آستین» در ایالت تگزاس آمریکا شاهد راهپیمایی و تظاهرات گسترده‌ای در حمایت از مردم فلسطین بود و تصاویر مخابره شده، حضور گسترده مردم در این راهپیمایی را نشان می‌دهد.

برخی رسانه‌ها اعلام کردند که بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم در تگزاس برای حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها به خیابان‌ها آمدند.

افزایش شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه اعلام کرد که در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۱۱۲۴۰ نفر از جمله ۴۶۳۰ کودک و ۳۱۳۰ زن به شهادت رسیده‌اند.

نبرد شدید در بیت حانون

منابع خبری از نبرد سنگین رزمندگان مقاومت با نظامیان صهیونیست در بیت حانون خبر دادند.

نبرد سنگین رزمندگان مقاومت با نظامیان صهیونیست

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی را با راکت ضدزره «تی بی جی» هدف قرار داده است.

قسام تاکید کرد که این نیروها در یکی از ساختمان‌ها در شمال بیت حانون واقع در نوار غزه سنگر گرفته بوده‌اند.

علاوه بر این انهدام تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی از سوی مبارزان قسام نیز همچنان ادامه دارد. گردان‌های قسام اعلام کرد که یک تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در جنوب غرب شهر غزه با راکت «یاسین ۱۰۵» منهدم کرده است.

دو تانک دیگر ارتش رژیم صهیونیستی نیز توسط مبارزان قسام در غرب شهر غزه با راکت یاسین ۱۰۵ منهدم شد.

راکت‌های یاسین ۱۰۵ قسام دو تانک دیگر ارتش رژیم صهیونیستی را نیز در شمال بیت حانون منهدم کردند.

همچنین تک‌تیراندازهای گردان‌های قسام نیز یک نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال بیت حانون مورد هدف قرار دادند.

از سوی دیگر گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که مبارزان گردان‌های قدس در اطراف بیمارستان الشفا، شهرک النصر و محورهای پیش‌روی در غرب و جنوب نوار غزه در نبرد شدید با نظامیان صهیونیست به سر می‌برند.

پیش از این نیز گردان‌های قسام اعلام کرد که ۴ خودروی زره‌پوش اسرائیلی (تانک، نفربر و بولدوزر) را در محور شمال غرب غزه با راکت‌های یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده است.

همچنین گردان‌های قسام بیان کرد: ما نیروهای دشمن که از شرق جحر الدیک نفوذ کرده بودند را با خمپاره سنگین هدف قرار دادیم.

شهادت یکی از رزمندگان حزب الله

علاوه بر این حزب‌الله لبنان بیان کرد که یکی دیگر از رزمندگان آن به نام علی مهدی سیف الدین (ذوالفقار) از اهالی شهرک حلبتا در جریان درگیری‌های جاری با نظامیان ارتش رژیم صهیونسیتی به شهادت رسیده است.

هدف قرار گرفتن مرکز نظامی حدب یارون رژیم صهیونیستی

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که موضع صهیونیستی «حدب یارون» واقع در شمال اراضی اشغالی را با تسلیحات مناسب هدف قرار داده و به این موضع و نظامیان حاضر در آن آسیب وارد کرده است.

همچنین رسانه‌های عبری از شلیک موشک ضدزره از سمت لبنان به سوی الجلیل واقع در شمال اراضی اشغالی خبر دادند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که یک موشک ضدزره به سوی منطقه «برعام» در شمال اراضی اشغالی شلیک شده است.

حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

از سوی دیگر خبرنگار الجزیره گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک الخیام واقع در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرده است.

علاوه بر این ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک کفر حمام و هباریه در جنوب لبنان را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد.

النشره نیز اعلام کرد که در نتیجه بمباران مناطق جنوبی لبنان از سوی ارتش رژیم صهیونیستی ۳ خانه در شهرک محیبیب به طور کامل ویران شده‌اند.

همچنین توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی پوشش گیاهی مناطق شانوح و حلتا در کفرشوبا را با بمب‌های آتش‌زا هدف قرار داده است.

یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز با ۴ موشک اطراف شهرک کفرکلا در جنوب لبنان را هدف قرارداد.

تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی نیز از شهرک صهیونیستی «المطله»، «تل نحاس» نزدیک شهرک کفرکلا را هدف قرار داد.

آنروا زنگ خطر را به صدا درآورد

رئیس آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد در غزه روز دوشنبه هشدار داد که عملیات بشردوستانه به دلیل اتمام سوخت، ظرف ۴۸ ساعت آینده متوقف می‌شود.

بنا بر اعلام توماس وایت، ۲ پیمانکار اصلی تأمین و توزیع آب در غزه از امروز دوشنبه و به دلیل اتمام سوخت کار خود را متوقف کرده اند، اقدامی که حدود ۲۰۰ هزار نفر را از دسترسی به آب آشامیدنی سالم محروم می‌کند.

این آژانس که از ۷۸۰ هزار آواره در پناهگاه‌های خود میزبانی می‌کند، می‌گوید تا کنون «حداقل ۶۶ آواره فلسطینی در بمباران‌های اسرائیل کشته شده اند.

بیانیه حزب الله درباره حمله رژیم صهیونیستی به خبرنگاران

حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای به شدت اقدام نظامیان اشغالگر صهیونیستی در هدف قرار دادن خبرنگاران در یارون جنوب لبنان حین پوشش اخبار مربوط به حملات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این تجاوزی آشکار با هدف ممانعت از پوشش رسانه‌ای اقدامات تروریستی و جنایات متوالی این رژیم است.

حزب الله لبنان بیان کرد: این جنایت به پرونده آکنده از جنایات این رژیم علیه خبرنگاران و اصحاب رسانه در فلسطین و لبنان شامل کشتن خبرنگاران و ویران کردن مراکز رسانه‌ای، افزوده می‌شود.

در این بیانیه آمده است: به طور حتم این اقدام مانع از کار خبرنگاران آزاده در انجام رسالت شریفشان در انتقال صحنه‌های پایداری و مقاومت نخواهد شد.

حزب الله لبنان بیان کرد: ما مجدداً خواستار کمپین همبستگی با خبرنگاران در فلسطین و لبنان و محکومیت اسرائیل در محافل بین المللی و بشری هستیم.

جلیقه ضد گلوله قلابی

رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که صدها جلیقه ضدگلوله تحویلی به نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی معیوب است.

این رسانه‌ها اعلام کردند که مشخص شده چند صد جلیقه ضدگلوله تحویل‌داده‌شده به نظامیان و نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی هیچ محافظتی برقرار نمی‌کند و در برابر گلوله مقاومتی ندارد.

توان حزب الله بسیار زیاد است

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که اتفاقات و درگیری‌های جاری در مرز میان لبنان و اراضی اشغالی حتی توانایی‌های ابتدایی حزب‌الله را هم به نمایش نمی‌گذارد و توانایی‌های حزب‌الله بسیار فراتر از چیزی است که در حال حاضر بروز می‌دهد.

لاپید: نتانیاهو از تلاش برای رفع مسئولیت از خود دست بردارد

علاوه بر این یائیر لاپید، سرکرده مخالفان کابینه نتانیاهو در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در شانه خالی‌کردن از شکست هفتم اکتبر رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو باید از تلاش برای رفع مسئولیت از خود دست بردارد.

حمله جدید حزب الله به نظامیان صهیونیست

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمندگان ما مرکز نظامی حدب یارون را با سلاح مناسبت هدف قرار دادند.

غزه به قبرستان تانک‌های اسرائیلی تبدیل شده است

منابع خبری از انهدام چندین تانک رژیم صهیونیستی به دست رزمندگان مقاومت فلسطین خبر دادند.

غزه به قبرستان تانکهای اسرائیلی تبدیل شده است

محاصره بیمارستان الوفاء در غزه

منابع خبری از محاصره بیمارستان الوفاء در شهر غزه از سوی تانک‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

حمله به خبرنگاران در شهرک یارون در جنوب لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات مختلف خود در لبنان و غزه، بار دیگر خبرنگاران را هدف قرار داده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی خبرنگارانی که در شهرک یارون در جنوب لبنان حضور داشتند را هدف قرار داده است.

خبرنگار المیادین نیز که در محل انجام این حمله حضور داشت گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی از طریق پهپاد به سوی خبرنگاران موشک شلیک کرده است.

النشره اعلام کرد که حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خبرنگاران در شهرک یارون تلفاتی را در پی نداشته است.

حملات توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

همچنین در ادامه درگیری میان مقاومت لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی خبرنگار المنار از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه "المحمیه" در اطراف شهرک "عیترون" واقع در بخش میانی مرزهای جنوبی لبنان خبر داد.

علاوه بر این مناطق اللبونه، جنوب الناقوره، وادی المظلم در حدفاصل رامیا و بیت لیف، اطراف مرکبا، حولا و شهرک عیترون توسط توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی گلوله‌باران شدند.

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بنت جبیل و عیتا الشعب

حدفاصل مناطق عیتا الشعب و رمیش و مناطق بنت جبیل و عیناثا نیز از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شدند.

ارتفاعات حلتا، المجیدیه و خربه الدویر، اطراف شهرک کفرشوبا و مزرعه بسطره نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار داده شد.

دو ضربه موشکی حزب الله به نظامیان صهیونیست

از سوی دیگر حزب‌الله لبنان اعلام کرد که موضع نظامی «الرمثا» واقع در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات مناسب مورد حمله قرار داده است و این حمله آسیب‌هایی حتمی در این موضع بر جای گذاشته است.

خبرنگار المیادین نیز از حمله به یک هدف نظامی نزدیک شهرک صهیونیستی شتولا از سمت لبنان خبر داد.

موضع گیری جدید پارلمان اردن در حمایت از غزه

احمد الصفدی رئیس مجلس نمایندگان اردن خواستار بازنگری در توافقنامه‌های امضاشده میان اردن و رژیم صهیونیستی از سوی کمیته حقوقی پارلمان این کشور شد.

الصفدی از این کمیته خواست که توصیه‌های لازم را درباره توافقنامه‌های امضاشده با رژیم صهیونیستی جهت تقدیم آن به دولت ارائه دهد.

رئیس مجلس نمایندگان اردن اعلام کرد: برخی درباره مقاومت و اقدامات آن نظر می‌دهند؛ به آن‌ها می‌گوئیم که تصمیمات مقاومت به شما ارتباطی ندارد.

الصفدی افزود: مبارزان مقاومت، صاحبان سرزمین و مساله فلسطین هستند و کسانی که درباره آنان نظر می‌دهند و نظریه‌پردازی می‌کنند افرادی شرمسار هستند. کسی که مشغول مبارزه نیست، حق ندارد در مورد یک مبارز مقاوم نظر بدهد.

اقدامات ضد بشری نظامیان صهیونیست در غزه

محمود بصل سخنگوی دفاع مدنی در غزه گفت: مجروحان ناشی از بمباران در جبالیا به علت نبود امکانات جان می‌دهند. بیمارستان المعمدانی تنها بیمارستانی که در غزه خدمات می‌دهد.

وی افزود: امکانات درمان مجروحان وجود ندارد. ما با وضعیت دردناکی روبرو هستیم و بیش از ۱۰۰ زخمی داریم و نیمی از تجهیزات مان را از دست داده ایم. به علت قطع ارتباط، به گوش دادن صدای انفجار برای رفتن به محل انفجارها روی آورده ایم.

سخنگوی دفاع مدنی در غزه بیان کرد: اشغالگران هر جنبنده‌ای را هدف قرار می‌دهند. جنگنده‌ها در آسمان غزه در حال پرواز هستند و ساکنان را هدف قرار می‌دهند. بسیاری از بیمارستانها در غزه از سوی نیروهای اشغالگر محاصره هستند. دورترین منطقه‌ای که کادر ما می‌توانند به آن برسند خیابان النصر است. بسیاری از شهروندان در حال حاضر در نزدیکی بیمارستان القدس تحت محاصره هستند.

وی فاش کرد: نظامیان رژیم صهیونیستی مردان را از زنان جدا و مردان را در نزدیکی بیمارستان القدس بازداشت کرده اند. اشغالگران دهها نفر را در نزدیکی بیمارستان‌های الشفاء و قدس زیر گرفته اند.

واکنش حماس به موضع گیری بورل

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را در خصوص اینکه حماس از بیمارستان‌ها و غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند، به‌شدت محکوم کرد.

جنبش حماس در این بیانیه با تأکید بر اینکه اتهام‌زنی‌های «جوزف بورل» تحریف واقعیت‌های میدانی در نوار غزه است، اعلام کرد که این اتهام‌زنی‌ها به منزله پوشش اروپایی برای رژیم اشغالگر به منظور ارتکاب جنایات بیشتر علیه کودکان و غیرنظامیان بی دفاع غزه است. ما اظهارات خطرناک بورل را که تصاویر، اسناد و گزارش‌های بین المللی مستند جنایات رژیم اشغالگر را نادیده می‌گیرد، رد می‌کنیم و از او می‌خواهیم که فوراً اظهارات شرم آور و غیرانسانی خود را پس بگیرد.

این بیانیه می‌افزاید: تصاویر، اسناد و گزارش‌های بین‌المللی تأیید می‌کند که رژیم اشغالگر بیش از یازده هزار فلسطینی ساکن غزه را که اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها زن و کودک بودند، به شهادت رسانده است.

قسام با موشک «یاسین» چهار جنگ افزار رژیم صهیونیستی را منهدم کرد

گردان‌های قسام اعلام کرد که که ۴ جنگ افزار رژیم صهیونیستی را در محور شمال غرب غزه با راکت‌های یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده است.

قسام: حمله اشغالگران از حجر الدیک را ناکام گذاشتیم

گردان‌های قسام اعلام کرد که نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در شرق جحر الدیک با گلوله‌های خمپاره کالیبر سنگین درهم کوبیده است.

انهدام چند تانک و نفربر جدید رژیم صهیونیستی از سوی مقاومت فلسطین

گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، یک دستگاه نفربر نظامیان اشغالگر را در غرب شهر غزه با راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد و این نفربر به صورت کامل در آتش سوخت.

گردانه‌های قسام همچنین از انهدام دو تانک رژیم صهیونیستی با راکت‌های یاسین ۱۰۵ و تاندوم در غرب شهر غزه خبر داد.

همچنین قسام چهار جنگ افزار رژیم صهیونیستی را در شمال غرب غزه با موشک یاسین هدف قرار داد.

تل آویو: تاکنون ۴۳۰۰ حمله هوایی به غزه انجام داده‌ایم

از سوی دیگر، ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل مدعی شد که تا کنون ۴۳۰۰ حمله هوایی علیه غزه انجام داده و صدها سکوی پرتاب موشک و راکت را منهدم کرده و ورودی‌های ۳۰۰ تونل متعلق به حماس را تخریب کرده است.

حملات جدید حزب الله به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد: نیروهای پیاده رژیم صهیونیستی در نزدیکی پادگان برانیت با موشک هدایت شونده هدف قرار گرفتند و شماری از آنها کشته یا زخمی شدند.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله اشغالگران به اطراف شهرک عیتانا خبر داد.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین بیان کرد: مرکز نظامی الراهب اشغالگران با سلاح مناسبت هدف قرار گرفته است.

زخمی شدن ۱۴۰۵ صهیونیست در حیفا و شمال فلسطین اشغالی

همچنین مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که از آغاز جنگ تا روز یکشنبه ۱۴۰۵ صهیونیست در حیفا و شمال فلسطین اشغالی زخمی شده‌اند و این موضوع را یک مرکز رسمی اشغالگران اعلام کرده است.

شلیک ۱۸ موشک از لبنان به فلسطین اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با پرتنش توصیف کردن مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی اعلام کردند که روستای «عرب العرامشه» در شمال فلسطین اشغالی هدف ۱۸ موشک حزب الله لبنان قرار گرفته است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند که این موشک‌ها به مناطق باز و غیرمسکونی اصابت کرده است.

به اذعان این رسانه‌ها، از شهرک نشینان صهیونیست در دو منطقه الجلیل اعلی و الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی خواسته شد تا به پناهگاه‌ها و اماکن امن منتقل شوند و در آنجا بمانند.

همچنین همه راه‌های ارتباطی در دو شهرک صهیونیست‌نشین المناره و تل رمیم در شمال اراضی اشغالی بسته شد.

همزمان، خبرنگار المیادین در جنوب لبنان تأیید کرد که اشغالگران رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های اللبونه، الجبین، شیحین، عیتا الشعب و رامیا را هدف قرار دادند.

عملیات جدید حزب الله در شمال فلسطین اشغالی

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان امروز دوشنبه اعلام کرد که رزمندگانش یک واحد پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی را در پایگاه الظهیره در شمال فلسطین اشغالی با موشک هدف قرار دادند و موشک‌ها با دقت به اهداف خود اصابت و اشغالگران را متحمل تلفات قطعی کرد.

تداوم حملات هوایی به غزه

حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه همچنان ادامه دارد و در جدیدترین حمله اطراف بیمارستان اندونزی در شمال غزه هدف قرار گرفت.

از سوی دیگر سخنگوی هلال احمر فلسطین در غزه اعلام کرد: ما در خطرناک‌ترین محل قرار داریم و در راستای خارج کردن بقیه بیماران حرکت می‌کنیم. اوضاع خطرناک است.

از سوی دیگر معاون وزیر بهداشت فلسطین در غزه هم از داخل بیمارستان الشفا اعلام کرد: ما بارها بر ضرورت تأمین امنیت بیماران هنگام خروج تاکید کرده‌ایم. بیماران با وجود زخمی بودن مجبور به خروج هستند.

سردار حاجی زاده در گفتگو با المیادین: مقاومت فلسطین برای جنگ طولانی آماده است / حماس حذف شدنی نیست

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت که مقاومت فلسطین خود را برای جنگی طولانی مدت آماده کرده و منتظر بود تا جنگ زمینی آغاز شود و اکنون شرایط آن فراهم شده است.

سردار حاجی زاده در مصاحبه با شبکه المیادین افزود که طبق اطلاعات ما شرایط جنبش حماس و رزمندگان فلسطینی در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

وی همچنین تأکید کرد که جنبش حماس یک تفکر است که و تفکر را نمی‌توان از بین برد و این فکر، ایده، روش و حتی اسم حماس در جاهای دیگر جوانه خواهد زد.

مقاومت فلسطین برای جنگ طولانی آماده است/ حماس حذف شدنی نیست

حملات موشکی گردان‌های قدس به دو پایگاه نظامی صهیونیست‌ها

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، دو پایگاه نظامی «کیسوفیم» و «مارس» را هدف حملات متمرکز موشکی قرار داده است.

این خبر در حالی است که منابع محلی از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه خبر دادند.

از سوی دیگر، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای چندمین بار از روز گذشته خانه‌های مسکونی محله «بنی سهیلا» در خانیونس را بمباران کردند و شماری را شهید یا زخمی کردند. این جنگنده‌ها حتی یک آرامستان و یک کارگاه صنعتی را هم در خانیونس هدف حملات وحشیانه خود قرار دادند.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی نوار غزه در حالی است که این رژیم ادعا می‌کند این مناطق امن هستند و از آوارگان فلسطینی می‌خواهد به این مناطق کوچ کنند.

موافقت اسرائیل با تعطیلی دفتر شبکه «المیادین» در اراضی اشغالی

بایدن از گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه هراس دارد

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا طی هفته‌های اخیر با انجام حملات شدید علیه سوریه که توسط پنتاگون پیشنهاد داده شده بود مخالفت کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: بایدن می ترسد دامنه درگیری‌ها در منطقه به ویژه با ایران گسترش پیدا کند به همین دلیل به دنبال اجرای این حملات در سوریه نیست.

روزنامه نیویورک تایمز در حالی گزارش داده که آمریکا از گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه می‌هراسد که واشنگتن با حمایت تمام قد سیاسی و تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم علیه مردم غزه یک جنگ تمام عیار در این منطقه به راه انداخته است.

در همین راستا روز گذشته منابع میدانی و امنیتی عربی از کشته شدن برخی سربازان آمریکایی در نتیجه حمله موشکی گروه‌های مقاومت مردمی به پایگاه الکونیکو در شرق سوریه خبر دادند.

بایدن از گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه هراس دارد

موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با تعطیلی «المیادین» در اراضی اشغالی

کابینه رژیم صهیونیستی تعطیلی دفتر شبکه رسانه‌ای المیادین را در اراضی اشغالی تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، وزیران امنیت و ارتباطات رژیم صهیونیستی بیانیه مشترکی درباره شبکه رسانه‌ای المیادین صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: کابینه سیاسی و امنیتی بر اساس آئین نامه اضطراری مصوب دولت با اتخاذ تدابیری علیه شبکه رسانه‌ای المیادین موافقت کرد.

بیانیه مذکور تأکید کرد: بر اساس مقررات اضطراری، وزیر ارتباطات حق دارد که دستور تعطیلی دفاتر رسانه‌ای، مصادره تجهیزات پخش و ممنوعیت استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی را برای جلوگیری از آسیب به «امنیت اسرائیل» صادر کند.

یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم در این خصوص گفت: اجازه نمی‌دهیم تبلیغات خطرناک از تلویزیون المیادین پخش شود.

زندگی صدها زخمی در بیمارستان جنوب غزه در معرض خطر است

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که پیکر ده‌ها شهید فلسطینی در برابر بیمارستان اردوگاه ناصر واقع در خانیونس در جنوب نوار غزه روی زمین پراکنده شده و به دلیل حملات گسترده جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نمی‌توان به این پیکرها نزدیک شد.

وی در ادامه افزود: اوضاع در بیمارستان اردوگاه ناصر فاجعه بار بوده و زندگی صدها زخمی بستری شده در این بیمارستان با خطر مواجه است.

خبرنگار شبکه المیادین تصریح کرد: در جریان بمباران یک آرامستان در این منطقه توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی از فلسطینی‌های بی دفاع زخمی شده و به بیمارستان ناصر منتقل شدند.

روز گذشته نیز مدیر بیمارستان کمال عدوان اعلام کرده بود که فعالیت این بیمارستان بر اثر بمباران‌ها متوقف شده، در حالی که بیش از ۵ هزار آواره در داخل بیمارستان پناه گرفته‌اند.

زندگی صدها زخمی در بیمارستان جنوب غزه در معرض خطر است

تلاش آمریکا برای جلوگیری ازشلیک موشک‌های یمن به سرزمین‌های اشغالی

بعد از اینکه سامانه‌های دفاع موشکی آمریکایی و اسرائیلی نتوانستند جلوی اصابت موشک‌های شلیک شده از سوی یمن به سمت سرزمین‌های اشغالی را بگیرند، واشنگتن از طریق میانجی‌های منطقه‌ای تلاش دارد مانع از ادامه حملات موشکی و پهپادی دولت یمن و انصارالله ضد رژیم صهیونیستی شود.

بر اساس این گزارش جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای دومین بار پیاپی با هیثم بن طارق سلطان عمان تماس گرفته و ابراز امیدواری کرده که عمان نقش مثبتی در جلوگیری از شلیک موشک‌های یمن به سمت سرزمین‌های اشغالی و آنچه که بایدن آن را گسترش جنگ در منطقه خوانده است، ایفا کند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز پیش از این در تماس تلفنی با بدر البوسعیدی همتای عمانی خود از تلاش برای مهار تنش در منطقه و رسیدن به سازش در یمن صحبت کرده بود. این تماس ساعتی پس از آن انجام شد که نیروهای یمنی چهارشنبه گذشته یک پهپاد آمریکایی از نوع «ام کیو ۹» را که اقدام به فعالیت‌های جاسوسی برای رژیم صهیونیستی بر فراز آب‌های منطقه‌ای یمن کرده بود، ساقط کردند.

آمریکایی‌ها در همین راستا تلاش دارند فشارها بر جنبش انصار الله را افزایش داده و بار دیگر این گروه را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار دهند. آنها برای کاهش حملات یمن، در پیام‌های غیرمستقیم مدعی شده‌اند که به دنبال توقف جنگ در غزه در سریع‌ترین زمان ممکن هستند.

تلاش آمریکا برای جلوگیری ازشلیک موشک‌های یمن به سرزمین‌های اشغالی

وزیر صهیونیست: مدیریت نبرد در غزه برای ارتش «اسرائیل» دشوار است

آوی دیختر، وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی و عضو کابینه امنیتی بنیامین نتانیاهو که پیشتر رئیس شاباک بوده است، گفت که برای ارتش اشغالگر دشوار است که نبرد را آنطور که می‌خواهد در نوار غزه مدیریت کند.

وی در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: از منظر میدانی، ارتش اسرائیل نمی‌تواند جنگ را آنطور که می‌خواهد در داخل نوار غزه مدیریت کند، این در حالی است که توده‌های مردم عادی بین تانک‌ها و بین سربازان در حال حرکت هستند.

دیختر با اشاره به اینکه ارتش رژیم صهیونیستی در حال رقم زدن نکبت ۲۰۲۳ در غزه است، اذعان کرد که او نمی‌داند جنگ در غزه چگونه به پایان می‌رسد، زیرا شهر غزه یک سوم کل مساحت نوار غزه را اشغال کرده و نیمی از جمعیت آن را شامل می‌شود، اما این تنها یک سوم نوار غزه است و دو سوم دیگر و شش اردوگاه پناهندگان نیز وجود دارند.

وزیر صهیونیست: مدیریت نبرد در غزه برای ارتش «اسرائیل» دشوار است

حملات هوایی و توپخانه ای ارتش اشغالگر علیه منازل مسکونی نوار غزه

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی ساعتی قبل در دور جدید حملات خود علیه مناطق مختلف نوار غزه اطراف بیمارستان اندونزی در شمال این باریکه را بمباران کردند.

در جریان حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه یک منزل مسکونی در محله التفاح واقع در شرق شهر غزه دست کم چهار فلسطینی به شهادت رسیدند. مرکز درمانی ناصر تنها طی روز گذشته بیش از ۲۵ شهید و ۱۵۰ زخمی دریافت کرده است.

توپخانه ارتش این رژیم نیز مناطق مختلف نوار غزه از جمله منطقه زمو واقع در شمال شهر غزه را هدف قرار داد.

بمباران وحشیانه منازل مسکونی در غزه

همچنین در جریان بمباران یک مسجد در محله الصبر واقع در شهر غزه تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه زخمی شدند. جنگنده‌ها و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به صورت گسترده اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌های فلسطینی‌ها را در شمال نوار غزه بر سر آنها خراب می‌کنند. این جنگنده‌ها اطراف بیمارستان الشفا را نیز برای چندمین بار پیاپی بمباران کردند.

مدیر بیمارستان کمال عدوان در غزه نیز اعلام کرد که بیش از پنج هزار آواره فلسطینی در داخل این بیمارستان پناه گرفته‌اند. ژنراتورهای تولید برق در این بیمارستان خاموش شده‌اند و هیچ کسی نمی‌تواند این بیمارستان را ترک کند.

وقوع درگیری‌های سنگین میان مقاومت و متجاوزان در محورهای غزه

از سوی دیگر منابع محلی اعلام کردند که درگیری‌های سنگینی میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست که قصد پیشروی در محورهای شمال غربی شهر غزه را دارند در جریان است.

همچنین گزارش‌های خبری از وقوع درگیری‌های سنگین میان عناصر مقاومت و اشغالگران متجاوز در منطقه تل الهوا واقع در جنوب غربی شهر غزه حکایت دارد.

نیروهای مقاومت فلسطین شب گذشته تعداد زیادی بمب و نارنجک در مسیر اشغالگران صهیونیست که قصد ورود به شمال غرب شهر غزه را داشتند منفجر کردند.

بمباران وحشیانه منازل مسکونی در غزه

حمله گسترده به کرانه باختری و مقاومت نیروهای فلسطینی

از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست مانند روزهای گذشته به صورت گسترده به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و تعداد زیادی از فلسطینی‌ها را بازداشت کردند. این متجاوزان به اردوگاه الامعری در شمال رام الله حمله کردند.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که عناصر ارتش رژیم صهیونیستی خودروی امدادرسان را در نابلس را هدف قرار داده و سرنشینان آن را بازداشت کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی در جریان حمله به منطقه یطا واقع در جنوب الخلیل وارد ساختمان جمعیت اسلامی حمایت از ایتام شده و تجهیزات موجود در این ساختمان را مصادره کرد.

نیروهای مقاومت نیز به سمت عناصر متجاوز در منطقه قباطیه واقع در جنوب جنین شلیک کردند. همچنین نیروهای فلسطینی با عناصر متجاوز در جریان حمله آنها به روستای تل واقع در جنوب غرب نابلس درگیر شدند.

اشغالگران صهیونیستی که به اردوگاه عقبه جبر و دیگر مناطق شهر اریحا در کرانه باختری یورش برده بودند نیز با مقاومت نیروهای فلسطینی رو به رو شدند.

بمباران وحشیانه منازل مسکونی در غزه

کرانه باختری تبدیل به انبار باروت شده است

شیخ «علی ابوشاهین» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با شبکه فلسطین الیوم تاکید کرد: آنچه که امروزه در غزه رخ می‌دهد بیانگر سیاست‌های دوگانه آمریکا و کشورهای غربی است به طوری که غرب وحشی تمام قد از اسرائیل حمایت می‌کند تا کنترل منطقه را به دست بگیرد.

وی در ادامه افزود: اتحادیه عرب باید منحل شود چرا که نتوانسته یک موضع واقعی اتخاذ کرده و کمترین حد از خواسته‌های ملت فلسطین را که در معرض حملات وحشیانه اسرائیل در غزه قرار گرفته برآورده کند.

ابوشاهین تصریح کرد: آمریکا فکر می‌کند می‌تواند اراده ملت فلسطین را از طریق باز گذاشتن دست اسرائیل برای ارتکاب جنایات گسترده و نسل کشی از بین ببرد اما در توهم به سر می‌برد.

وی اضافه کرد: اشغالگران صهیونیست احساس می‌کنند که کرانه باختری تبدیل به انبار باروت شده و خطر واقعی برای پروژه‌های صهیونیستی به شمار می‌رود به همین دلیل روزانه تعداد زیادی از فلسطینی‌ها را بازداشت کرده و آنها را به شهادت می‌رساند.

کانال‌های خارجی حامی فلسطین تعطیل می‌شوند

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با تصویب قوانینی که به این رژیم اجازه می‌دهد شبکه‌های خارجی را بسته و تعطیل کند موافقت کرد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی این روزها بیش از گذشته تلاش می‌کند آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات در اراضی اشغالی را محدود کرده و شبکه‌هایی که در راستای پروپاگاندای رسانه‌ای این رژیم حرکت نکرده و برای توجیه کشتار فلسطینی‌ها تلاش نمی‌کنند تعطیل کند.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی به دنبال بستن دفتر شبکه المیادین و دیگر کانال‌ها و شبکه‌های خبری است.

بمباران وحشیانه منازل مسکونی در غزه

هلاکت ۲ کوماندوی صهیونیست در غزه

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کردند که ۲ تن از عناصر کوماندوی این رژیم به نام‌های یساخر نتان و ایتای شوه‌ام در جریان حمله به نوار غزه و ایستادگی نیروهای مقاومت مقابل آنها در شمال این باریکه به هلاکت رسیده‌اند.

رسانه‌های عبری زبان اضافه کردند که یکی از عناصر یگان «عوکتس» در جریان درگیری‌های روز گذشته در نوار غزه به شدت زخمی شده و حال وی وخیم است.

در حال تکمیل

کد خبر 5937432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha