۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱

مراسم نخستین سالگرد شهادت مولوی عبدالواحد ریگی در خاش برگزار شد

مراسم نخستین سالگرد شهادت مولوی عبدالواحد ریگی در خاش برگزار شد

خاش- پیش از ظهر امروز، مراسم نخستین سالگرد شهادت مولوی عبدالواحد ریگی در خاش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین سالگرد شهادت مولوی عبدالواحد ریگی با حضور جانشین فرماندهی سپاه سلمان، امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه، فرزندان شهید، علما، بزرگان، معتمدان و مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرای، اعضای شورای اداری و تأمین، شوراها، بسیجیان و اقشار مختلف جامعه در سرسرای اجتماعات فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش برگزار شد.

سرتیپ دوم پاسدار احمد مالدار افزود: حرکت و افق روشن توسعه و رشد و تعالی به سوی اعتلا و فتح قله‌ها بوده، بنابراین دشمن تلاش می‌کند مردم و مسؤولان را از این مسیر منحرف و این حرکت را متوقف سازد.

سردار آبسالان جانشین فرماندهی سپاه سلمان در این مراسم طی سخنانی نقش علما، بزرگان و معتمدان، نخبگان و چهره‌های دلسوز و تأثیرگذار را در تقویت وحدت و همگرایی در جامعه مهم توصیف کرد و افزود: شهید مولوی ریگی، شخصیتی با تقوا، اهل علم و فضل، مردمداری، خیرخواهی، نجابت، صلح و صفا بودند و با ویژگی و شاخصه ولایت مداری توانستند مسیری را بروند که ماندگاری و زندگی و حیات جاودانه است.

امام جمعه خاش در این مراسم گفت: دشمنان اسلام و کشور برای درهم شکستن وحدت، همگرایی، همبستگی، یکپارچگی و انسجام ملی برنامه دارند و در یکسال اخیر به شدت تلاش کردند تا میان ملت بزرگ ایران و مسؤولان اختلاف بیندازند، اما با بصیرت و آگاهی مردم و روشنگری‌های مقام معظم رهبری و مسؤولان نظام در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان افزود: دشمنان اسلام، از اقتدار و عظمت و ابهت نظام اسلامی ایران در هراس اند و با ترفندهای مختلف خواهان تضعیف جایگاه ایران در حل معادلات جهانی و منطقه‌ای هستند.

امام جمعه خاش ادامه داد: طوفان الاقصی، به دنیا نشان داد که رژیم صهیونسیتی رو به افول و نابودی است و غاصبان قدس در افزون بر دو ماه اخیر با حمایت‌های آمریکا و غرب حمله به زنان و کودکان را برای خود موفقیت فرض کرده‌اند، بنابراین دنیا خواهان پایان دادن به ظلم، تجاوزگری و کودک کشی صهیونیست‌ها در غزه و مناطق فلسطینی نشین است.

فرمانده سپاه خاش سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: خدمات برجسته شهید مولوی عبدالواحد ریگی که منشأ خدمات علمی، دانش، صلح، وحدت و خیرخواهی در جامعه بوده در سطح منطقه و استان برجسته است.

فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: مولوی شهید عبدالواحد ریگی، شخصیت تأثیرگذار در وحدت، حل و فصل منازعات و اختلافات، عالمی وارسته، خیرخواه، دلسوز و مردمی بودند و وفاداری خود را به اسلام و ارزشهای اسلامی، نظام، انقلاب و رهبری نشان داده‌اند.

صاحب گل صالحی در نخستین مراسم بزرگداشت و سالگرد شهادت مولوی شهید عبدالواحد ریگی بیان کرد: شهید مولوی عبدالواحد ریگی، مظهر پاکی، نجابت، شجاعت، اخوت و برادری، علم و تقوا و در سال‌های عمر با برکت خویش در پیگیری امور و کاهش دادن مشکلات پیشقدم بودند.

صالحی ادامه داد: هدف مهم از برپایی یادواره‌های شهدا در حقیقت انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، استمرار راه شهدا و ادامه دادن راه مجاهدان، ایستادگی در مسیر حق و عدالت بوده و راه مقابله با جنگ شناختی و ترکیبی دشمنان اصل ولایت مداری و تداوم راه و سیرت شهیدان است.

فرماندار خاش اظهار کرد: دشمنان اسلام در ۴۴ سال اخیر به شکست‌های خود اذعان داشته و اعتراف کرده‌اند و ایران به دنیا نشان داده در حال درگیری با آمریکا و ابرقدرت‌های جهان می‌تواند در منطقه قدرتی مهم و تأثیرگذار و الگویی برجسته در مبارزه با مستکبران باشد.

صالحی افزود: نظام اسلامی ایران مردم بنیان بوده و در ۱۱ اسفند ماه امسال شاهد برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهیم بود و در این انتخابات اقتدار، مشروعیت و جلوه‌های مردم سالاری دینی نظام اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام و کشور با سیاه نمایی و انکار دستاوردهای نظام و دولت و فاصله انداختن میان مردم، دولت و مسؤولان نظام، تحریم انتخابات و به راه انداختن جنگ ترکیبی و شناختی، خواهان منفی جلوه دادن شرکت در انتخابات و کاهش مشارکت مردم در این عرصه هستند، بنابراین همه اقشار جامعه باید با هوشیاری و آگاهی و بصیرت نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.

شایان ذکر است مولوی شهید «عبدالواحد ریگی»، امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین (ع) شهرستان خاش بود که توسط عوامل تروریستی ربوده و در ۱۷ آذر سال گذشته به شهادت رسید.

کد خبر 5963588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha