لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ نودوچهارمین روز؛

تل آویو هدف حمله موشکی مقاومت قرار گرفت+فیلم

تل آویو هدف حمله موشکی مقاومت قرار گرفت+فیلم

مقاومت فلسطین تل آویو و شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه را هدف حمله موشکی سنگینی قرار داد.

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: خبرنگار شبکه الجزیره و رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌ها و نظامیان صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه نیز به مناطق مختلف هجوم بردند و شماری از فلسطینی‌ها را بازداشت کردند و هم‌زمان حمله‌های هوایی به مناطق نوار غزه نیز ادامه دارد.

تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه

در بمباران خانه‌ای در منطقه السوارحه در غرب اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه ۱۲ فلسطینی به شهادت رسیدند.

همچنین منابع خبری اعلام کردند که در جنایت جدید ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه السوارحه ۴۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

در بمباران یک خانه مسکونی در شهرک النصر واقع در شمال شهر رفح نیز یک شهروند فلسطینی به شهادت رسید و چند نفر دیگر نیز زخمی شدند.

اطراف بیمارستان اروپایی در شرق خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد.

همچنین توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی در مرکز خان‌یونس از منور و بمب‌های نورزا استفاده کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه نیز اعلام کرد که با شهادت یک خبرنگار دیگر شمار شهیدان خبرنگار نوار غزه از آغاز نسل‌کشی علیه ساکنان این باریکه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون به ۱۱۲ نفر رسیده است.

از سوی دیگر هلال احمر فلسطین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی نیروها و مرکزهای وابسته به این سازمان در غزه را به صورت مستقیم هدف قرار می‌دهند.

همچنین نیروهای امدادی نوار غزه ده‌ها شهید و زخمی را از زیر آوار یکی از خانه‌های منطقه الفالوجا در شمال نوار غزه که از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شده بود، بیرون کشیدند.

حزب الله  لبنان مرکز نظامی الراهب رژیم صهیونیستی را به آتش کشید

تل آویو هدف حمله موشکی مقاومت قرار گرفت

گردانهای قسام از حمله موشکی به تل آویو در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه خبر داد.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که سامانه گنبد آهنین حداقل ۱۰ موشک را رهگیری کرده است.

همچنین منابع خبری اعلام کردند که آژیر خطر در شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه به دنبال حمله موشکی مقاومت فلسطین به صدا درآمده است.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که در پاسخ به جنایت‌های اشغالگران صهیونیست در حق غیرنظامیان فلسطینی در غزه، تل‌آویو را موشک‌باران کرده است.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که حدود ۸ موشک به سوی منطقه‌های اشغالی «گوش دان» و «هشویله» در مرکز اراضی اشغالی شلیک شده است.

منابع عبری زبان اذعان کردند که ۵ موشک به منطقه‌های مرکزی اراضی اشغالی اصابت کرده و آژیر هشدار نیز در ۳۷ منطقه به صدا درآمده است.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که در نتیجه این حمله موشکی آژیر هشدار در تل‌آویو و نزدیک به ۲۰ شهرک صهیونیستی دیگر در جنوب آن به صدا درآمده است.

برخی رسانه‌ها مدعی شدند که سامانه گنبد آهنین موفق به رهگیری ۱۰ موشک در آسمان تل‌آویو شده است.

این حمله موشکی در نودوچهارمین روز جنگ غزه حاکی از آن است که اقدامات رژیم صهیونیستی برای کاهش توانمندی‌های مقاومت فلسطین راه به جایی نبرده و پس از گذشت بیش از ۳ ماه از جنگ، مقاومت فلسطین همچنان می‌تواند اراضی اشغالی را هدف حمله‌های موشکی قرار دهد.

حملات کوبنده مقاومت به نظامیان اشغالگر

از سوی دیگر گردان‌های قسام اعلام کرد که تک‌تیراندازان این گردان‌ها یک نظامی صهیونیست را با سلاح موسوم به «غول» در شرق اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه هدف قرار داده‌اند.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کرد که در محورهای پیشروی شمال، شرق و مرکز خان‌یونس به شدت با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی درگیر شده است.

گردان‌های ابوعلی مصطفی نیز تاکید کرد که مبارزان این گردان‌ها موفق شده‌اند پس از درگیری شدید با نظامیان صهیونیست ۳ جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی را در شهرک التفاح در شرق غزه منهدم کنند.

گردان‌های شهدای الاقصی نیز از نبرد سنگین میان مبارزان این گردان‌ها و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در مرکز و شرق خان‌یونس خبر داد.

تداوم حمله های حزب الله به مرکز تجمع نظامیان صهیونیست

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که موضع صهیونیستی «رویسات العلم» در مزارع اشغالی شبعا را با موشک هدف قرار داده و به نظامیان و تجهیزات ارتش رژیم صهیونیستی آسیب قطعی وارد کرده است.

همچنین حزب‌الله لبنان از هدف قراردادن تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در «شتولا» واقع در شمال اراضی اشغالی با تسلیحات مناسب و به هلاکت‌رسیدن یا زخمی‌شدن آنان خبر داد.

علاوه بر این نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف موضع صهیونیستی «جل العلام» نیز از سوی رزمندگان حزب‌الله لبنان با موشک هدف گرفته شدند.

خبرنگار المیادین اعلام کرد که موضع صهیونیستی برکه ریشا نیز برای دومین بار در روز جاری از سمت لبنان با آتش سنگین هدف قرار گرفته است.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که آژیر هشدار در منطقه‌های اشغالی شلومی و راس الناقوره به صدا درآمده است.

همچنین رسانه‌های عبری از به صدادرآمدن آژیر هشدار در المالکیه، یفتاح، دیشون و رموت نفتالی از بیم رخنه پهپادی از سمت لبنان خبر دادند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که یکی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بر اثر شلیک موشک ضدزره به سوی منطقه اشغالی کوه «دوف» در نزدیک مرز لبنان زخمی شده است.

رسانه‌های عبری زبان نیز اعلام کردند که بر اثر حمله‌های انجام‌شده از سمت لبنان یک ساختمان در شهرک صهیونیستی «شتولا» آسیب دیده و یک نفر نیز زخمی شده است.

از سوی دیگر خبرنگار الجزیره گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های کفرشوبا، راشیا الفخار، الهباریه و الفردیس در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرده است.

حملات خمپاره ای سرایا القدس به مواضع نظامیان صهیونیست

سرایا القدس مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در شهر خان یونس با خمپاره هدف قرار داد.

یک خبرنگار دیگر در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

«عبدالله ایاد بریص» خبرنگار فلسطینی در بمباران خانه‌اش در خان یونس در جنوب نوار غزه همراه با شماری از اعضای خانواده‌اش به شهادت رسید.

با شهادت این خبرنگار، شمار شهدای خبرنگار در غزه از آغاز جنگ به ۱۱۱ نفر افزایش یافت.

حمله پهپادی به پایگاه اشغالگران آمریکایی در سوریه

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد: با پهپاد پایگاه اشغالگران آمریکایی در الرمیلان در سوریه را هدف قرار دادیم.

موعد بررسی شکایت آفریقای جنوبی از تل آویو در دیوان دادگستری بین المللی

دیوان دادگستری بین المللی (ICJ) امروز دوشنبه اعلام کرد که شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی درباره نسل کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه را در ۱۱ و ۱۲ ژانویه (پنجشنبه و جمعه هفته جاری، ۲۱ و ۲۲ دی) بررسی خواهد کرد.

در بیانیه صادره از سوی دیوان دادگستری بین المللی در این خصوص آمده است که برای هر یک از طرفین در نشست استماع دیوان مذکور ۲ ساعت درنظر گرفته شده است.

در بیانیه این نهاد بین المللی در این ارتباط آمده است: مبنای شکایت آفریقای جنوبی این است که (رژیم) اسرائیل اقداماتی را با هدف پاکسازی نژادی در غزه انجام داده است.

حملات حزب الله تاکنون ۱.۶ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی خسارت در پی داشته است

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حملات حزب الله به مناطق شمالی فلسطین اشغالی از هشتم اکتبر تا کنون ۱.۶ میلیارد دلار برای این رژیم خسارت در پی داشته است.

این خبر در حالی است که این رسانه‌ها گزارش دادند که حدود ۲۶۰ هزار اسرائیلی از ۷ اکتبر تا کنون برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده‌اند و وزارت دارایی این رژیم در نظر ندارد تسهیلات مزایای بیکاری را در ماه جاری تمدید کند.

بر اساس این گزارش، زنان ۵۵ درصد و مردان ۴۵ درصد از این درخواست‌ها را ارائه کرده‌اند. همچنین ۶۱ درصد متقاضیان دریافت مقرری بیکاری بین ۲۰ تا ۴۰ سال و ۳۸ درصد آنها بین ۴۰ تا ۶۷ سال سن دارند. طی هفته اول ماه جاری، ۷۲۴۵ متقاضی جدید دریافت مقرری بیکاری ثبت نام کردند که ۳۸۸۹ نفر از آنها در مرخصی بدون حقوق به سر می‌بردند.

تایید شهادت فرمانده میدانی مقاومت از سوی حزب الله

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان در بیانیه‌ای از شهادت «وسام حسن الطویل» (حاج جواد) از فرماندهان میدانی مقاومت در منطقه خربه سلم (در جنوب لبنان) خبر داد.

متن بیانیه حزب الله لبنان در این باره به شرح زیر است؛

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

{مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلاً} - صَدَقَ الله العَلیّ العَظِیم

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان با سربلندی و افتخار به سوگ شهادت سردار مجاهد «وسام حسن طویل» (حاج جواد) در شهرک خربه سلم در جنوب لبنان نشسته است که در راه قدس به شهادت رسید.

شمار شهدای حمله های رژیم صهیونیستی به غزه از ۲۳ هزار نفر فراتر رفت

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ جنایت و کشتار دیگر را در این باریکه مرتکب شده که طی آن ۲۴۹ نفر شهید و ۵۱۰ نفر دیگر هم زخمی شدند.

همچنین وزارت بهداشت غزه بیان کرد که شمار کلی شهدای غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر تا این لحظه به ۲۳۰۸۴ نفر و شمار مجروحان نیز به ۵۸ هزار و ۹۲۶ نفر رسیده است.

آژیر خطر در کریات شمونه به صدا درآمد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از اصابت مستقیم موشک به شهرک صهیونیست‌نشین «کریات شمونه» در شمال فلسطین اشغالی بدون فعال شدن آژیرهای هشدار خبر دادند.

۳ پایگاه نظامی اشغالگران هدف قرار گرفت

خبرنگار المیادین همچنین از حمله موشکی از مناطق جنوبی لبنان به منطقه «الجلیل اعلی» در شمال اراضی اشغالی بدون فعال شدن آژیرهای خطر خبر داد و افزود که پایگاه‌های الجرداح، رویسات العلم و حدب البستان هدف حمله موشکی از جنوب لبنان قرار گرفت.

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در نوار غزه، این سه پایگاه را با سلاح مناسب و با دقت هدف قرار داده و خسارت‌هایی را بر دشمن صهیونیستی تحمیل کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین از حمله با موشک ضدزره از جنوب لبنان به یگان مهندسی و تأسیسات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه اشغالی «هار دوف» یا همان مزارع اشغالی شبعا و وارد آمدن خسارت به آن خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این حملات، شهرک‌های العدیسه، کفرکلا، الوزانی و کفرشوبا در جنوب لبنان را هدف آتش توپخانه قرار داد.

ارتش اشغالگر همچنین در ادامه حملات کورکورانه به مناطق مسکونی در جنوب لبنان، یک خودرو غیرنظامی را در منطقه «خربه سلم» هدف حمله پهپادی قرار داد.

نارضایتی ۶۴ درصد صهیونیست‌ها از عملکرد نتانیاهو در جنگ غزه

یک نظرسنجی که مؤسسه رسانه‌ای صهیونیستی «کانتار» برگزار کرد، نشان داد که ۶۴ درصد از اسرائیلی‌ها از عملکرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان جنگ جاری در نوار غزه ناراضی هستند.

طبق این نظرسنجی که ۶۰۰ نفر از ساکنان اراضی اشغالی در آن شرکت کردند، ۶۴ درصد اسرائیلی‌ها از عملکرد نتانیاهو در جنگ علیه نوار غزه ناراضی هستند، در حالی که ۵۰ درصد از آنها از عملکرد و سیاست‌های کلی او ناراضی هستند.

این در حالی است که ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از عملکرد یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه ابراز رضایت کردند.

بر اساس این نظرسنجی، تنها ۲۵ درصد از اسرائیلی‌ها معتقدند که نتانیاهو برای پست نخست وزیری مناسب است.

نظرسنجی مؤسسه «کانتار» نشان می‌دهد که اگر انتخابات زودهنگام برگزار شود، حزب لیکود به ریاست نتانیاهو بیش از ۲۰ کرسی به دست نمی‌آورد. این در حالی است که در انتخابات گذشته که در نوامبر ۲۰۲۲ برگزار شد، حزب لیکود ۳۳ کرسی داشت.

طبق نظرسنجی مذکور، «بنی گانتز» رئیس ائتلاف موسوم به اردوگاه دولت هم در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام، ۳۳ کرسی را در مقایسه با ۱۲ کرسی که در انتخابات ۲۰۲۲ به دست آورد، به دست خواهد آورد.

یک نظرسنجی عمومی دیگر که روزنامه عبری معاریو برگزار کرد، نشان می‌هد که ۴۸ درصد اسرائیلی‌ها گانتز را به عنوان نخست وزیر به نتانیاهو ترجیح می‌دهند. گانتز از حمایت ۳۴ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی برخوردار بود.

گفتنی است که با توجه به ادامه جنگ غزه از هفتم اکتبر گذشته تا کنون، امکان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در اراضی اشغالی عملاً امکانپذیر نیست، اما برآورد محافا صهیونیستی این است که احتمال بازگشت به صندوق‌های رأی پس از جنگ وجود دارد.

هزاران شهرک‌نشین صهیونیست هر هفته در سراسر اراضی اشغالی تظاهرات می‌کنند و خواستار استعفای کابینه فعلی به ریاست بنیامین نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

نارضایتی ۶۴ درصد صهیونیست‌ها از عملکرد نتانیاهو در جنگ غزه

انتقاد الازهر مصر از سکوت در قبال نسل‌کشی در غزه

الازهر مصر امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای سکوت جامعه بین المللی در قبال تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی در غزه را محکوم کرد و خواستار تحرک فوری برای توقف جنگ در این باریکه شد.

در متن بیانیه الازهر مصر در این باره آمده است: جای تعجب و شگفتی است که با وجود همه جنایات نسل کشی در غزه، هیچ طرفی برای توقف آن وارد عمل نمی شود!

الازهر تاکید کرد: این گونه به نظر می‌رسد که این رخدادهای دردناک برای بیدار کردن وجدان انسانی و تلاش جدی برای توقف این تجاوز تروریستی کافی نبوده است.

الازهر مصر در ادامه تصریح کرد: حملات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه غزه، نشان داد که اشغالگران عاری از همه ارزش های دینی و هنجارهای انسانی و اخلاقی هستند.

انتقاد الازهر مصر از سکوت در قبال نسل‌کشی در غزه

وضعیت وخیم روحی و روانی نیمی از جامعه صهیونیستی در اثر جنگ غزه

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وضعیت روحی و روانی حدود نیمی از اسراییلی‌ها پس از جنگ در غزه رو به وخامت نهاده است.

براین اساس مصرف داروهای افسردگی در میان صهیونیست‌ها در دوره پس از آغاز جنگ غزه (از هفتم اکتبر تاکنون) افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

این در حالی است که اخیراً نیز منابع عبری اعلام کرده بودند که تشدید اختلالات روانی در جامعه صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه و مهاجرت روانپزشکان باعث شده صهیونیست‌ها با کمبود شدید پزشک متخصص در زمینه اختلالات روحی و روانی مواجه شوند.

روزنامه هاآرتص در گزارشی در این باره نوشت که در شرایطی که نظام روانپزشکی در سرزمین‌های اشغالی در خطر فروپاشی قرار دارد، ده‌ها روانپزشک سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده و برای رسیدن به شرایط با ثبات و بهره مندی از امنیت برای زندگی به انگلیس رفته‌اند.

بر اساس این گزارش این مهاجرت‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که درخواست‌ها برای خدمات درمانی روانپزشکی در سرزمین‌های اشغالی در نتیجه جنگ غزه افزایش پیدا کرده

پایگاه خبری عبری زبان والا نیز اخیراً تاکید کرد که در نتیجه جنگ در غزه، ۱۶۰۰ نظامی اسراییلی به مشکلات روحی و روانی مبتلا شدند.

منبع مذکور اشاره کرد که ارتش مجبور شده ۲۵۰ نظامی را به خاطر آسیب‌های روحی و روانی از غزه به اراضی اشغالی بازگرداند و به خدمت آن‌ها پایان دهد. والا بیان کرد که حدود ۱۰۰۰ نفر از این نظامیان همچنان باید تحت درمان قرار گیرند.

وضعیت وخیم روحی و روانی نیمی از جامعه صهیونیستی در اثر جنگ غزه

بازتاب گسترده عملیات تلافی‌جویانه بزرگ حزب‌الله در رسانه‌های عبری

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بعد از اینکه اعتراف کردند که سامانه گنبد آهنین این رژیم نتوانست موشک‌های «کورنت ای ام» دوربرد حزب الله لبنان را در حمله به پایگاه هوایی میرون ساقط کنند، یک تحلیلگر رژیم صهیونیستی گزارش داد که حزب‌الله حتی در صورت بروز جنگ فراگیر نیز دست برتر را در جنگ خواهد داشت.

«تسفی یحزقلی» تحلیلگر مسائل عربی در شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه شلیک موشک‌های دوربرد حزب‌الله لبنان دامی برای این رژیم است، تاکید کرد که حزب الله از سه ماه پیش تاکنون روند کنترل شده و در عین حال تصاعدی را پشت سر می‌گذارد و همواره برد موشک‌های خود را در شلیک به شهرک‌های صهیونیست نشین افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه درگیری‌های موجود در شمال سرزمین‌های اشغالی یک جنگ است، تاکید کرد که سید حسن نصرالله احساس می‌کند به اندازه کافی قدرت دارد و به همین علت ما را به سمت انفجار بزرگ در مرزهای لبنان می‌کشاند. او همواره دست برتر را در اختیار دارد، چرا که می‌داند اسرائیل به دنبال جنگ نیست و از جنگ با لبنان می‌ترسد.

پیش از این نوعام امیر تحلیلگر مسائل نظامی شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گفته بود که توانمندی‌های حزب الله باید اسرائیل را بترساند، این موضوع بعد از عملیات میرون کاملاً ملموس‌تر شده است. وی تاکید کرد که رسانه‌های اسرائیل تلفات و خسارات ناشی از این حمله را مخفی می‌کنند.

برخی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که حزب الله پایگاه هوایی میرون را با همان تسلیحاتی هدف داد که تانک‌ها را هدف قرار می‌دهد و گنبد آهنین برای مقابله با چنین موشک‌هایی طراحی نشده است، لذا ارتش اسرائیل باید به دنبال راه حلی برای این مشکل باشد.

بازتاب گسترده عملیات تلافی‌جویانه بزرگ حزب‌الله در رسانه‌های عبری

راهپیمایی باشکوه مردم دانمارک در حمایت از مردم فلسطین در نوار غزه

در ادامه محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و حمایت از مردم فلسطین، جمعیت بزرگی از مردم دانمارک با راهپیمایی در خیابان‌های شهر کپنهاگ، ضمن محکومیت نسل‌کشی مردم فلسطین در نوار غزه، خواستار توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین شدند.

شهادت ۱۸ فلسطینی در مرکز نوار غزه

شبکه الجزیره اعلام کرد در ادامه حمله‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی به خانه‌ای در دیر البلح درمرکز نوار غزه ۱۸ نفر شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.

سفر وزیر خارجه آلمان به تل‌آویو

هم‌زمان با سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان برای چهارمین بار پس از عملیات «طوفان الاقصی» برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی وارد تل‌آویو شده است.

وزیر خارجه آلمان در این سفر قرار است با اسحاق هرتزوگ، رییس و یسراییل کاتس، وزیر خارجه آلمان و خانواده‌های اُسرای صهیونیستی در غزه دیدار و گفت‌وگو کند.

بائربوک پیش از سفر به فلسطین اشغالی با پیامی در فضای مجازی بدون اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی مردم فلسطین در این باریکه خواستار «توقف چرخه خشونت» در منطقه شد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفر منطقه‌ای خود دیروز یکشنبه وارد قطر شد و قرار است امروز دوشنبه به تل‌آویو سفر کند. قطر به همراه کشور مصر از آغاز جنگ غزه، نقش میانجی‌گری بین اسراییل و حماس بازی کرده و در تبادل اُسرا و زندانی‌های صهیونیستی و فلسطینی نقش مهمی بازی کرد.

اعتراف تل آویو به حمله سنگین حزب الله علیه مقر صهیونیست‌ها

دو روز پس از حمله سنگین نیروهای حزب الله به مهمترین پایگاه کنترل هوایی و و مخابراتی ارتش رژیم صهیونیستی در کوه میرون واقع در شمال مناطق اشغالی، سرانجام «دانیل هاگاری»، سخنگوی ارتش این رژیم حمله سنگین حزب‌الله به مقر حفاظتی ارتش در قله کوه میرون را تایید کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بدون اشاره به جزییات بیشتری از این حمله سنگین اعلام کرد که کارشناسان ارتش در حال بررسی جوانب مختلف حمله حزب الله به پایگاه حفاظتی و کنترل هوایی میرون هستند.

هاگاری در عین حال مدعی شد که ارتش در پاسخ به حمله اخیر حزب الله، اهداف نظامی مهمی را در لبنان هدف قرار داده و حدود ۷ نفر از نیروهای لبنانی را نیز کشته است.

به ادعای هاگاری، آسیب و خسارت حمله حزب الله به مقر هوایی ارتش در میرون در حال مرمت و اصلاح است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین در واکنش به حملات حزب الله ادعا کرد که تل آویو مصمم است تا یک واقعیت امنیتی جدید در شمال را ایجاد کند و حزب الله را از مرز شمالی دور کند.

پس از حمله گسترده یگان‌های موشکی حزب الله به پایگاه کوهستانی میرون، واحد رسانه‌ای این جنبش با صدور هفت بیانیه جداگانه مسؤولیت سلسله عملیات‌های مقاومت علیه اسراییل را در نقاط مرزی پذیرفت.

یمن: باوجود نظامی‌سازی دریای سرخ به حمایت خود از غزه ادامه می دهیم

«محمد عبدالسلام»، رییس هیات مذاکره کننده صنعا در سخنانی تاکید کرد که اظهارات مقامات آمریکایی درباره تحولات دریای سرخ با هدف منحرف کردن توجه افکارعمومی جهانی از کشتار شهروندان در غزه است.

به گفته این مقام یمنی، آمریکا باید بداند که نظامی‌سازی دریای سرخ مانع از ادامه عملیات‌های حمایتی یمن از مقاومت فلسطین در غزه نخواهد شد و یمن همچنان به حمایت خود از نیروهای مقاومت فلسطین در غزه ادامه خواهد داد.

کد خبر 5988379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha