۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷

راهنمای خرید انواع گیج‌های فشار

راهنمای خرید انواع گیج‌های فشار

در این مطلب یک خرید اصولی فشارسنج را در ۷ مرحله توضیح خواهیم داد که به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید کدام گیج برای کاربرد شما مناسب‌تر است.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، انتخاب گیج فشار آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد آسان نیست؛ تولیدکنندگان متعددی وجود دارند که همه آنها برای شرایط کاری مختلف، گیج‌های متفاوتی تولید می‌کنند. در نتیجه عوامل زیادی باید در خرید گیج فشار در نظر گرفته شود که بهترین گیج متناسب با نیاز شما انتخاب شود. در این مطلب یک خرید اصولی فشارسنج را در ۷ مرحله توضیح خواهیم داد که به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید کدام گیج برای کاربرد شما مناسب‌تر است.

معرفی گیج فشار عقربه‌ای

گیج فشار یکی از رایج‌ترین ابزارهایی است که برای سنجش فشار کاربرد دارد. گیج‌های فشار با ساختار نسبتاً ساده و مکانیکال خود توانسته اند بسیاری از نیازهای صنعتی را پاسخ دهند، استفاده و کاربری راحتی داشته باشند و در عین حال قیمت مناسب‌تری نسبت به رقبای خود جهت سنجش فشار ارائه کنند.

ساختار داخلی پرشر گیج با توجه به مدل آن مقداری تفاوت دارد و نوع حسگر فشار آن تغییر پیدا می‌کند، اما به طور کلی همه مدل‌های مانومتر آنالوگ هیچ نیازی به اتصال به برق ندارند و این مسئله یکی از مزیت‌های آنها محسوب می‌شود. البته برای سنجش فشار از تجهیزات مختلفی استفاده می‌شود و این تفاوت‌ها با توجه به نوع فرآیند و نیازهای خاص آن به‌وجود می‌آید.

فشارسنج آنالوگ یا فشارسنج دیجیتال

گیج‌های دیجیتال با دقت بسیار بالای ۰۲۵/۰ درصد و با کارایی بالا برای کالیبراسیون استفاده می‌شوند اما گران هستند از طرفی اکثر فرآیندهای صنعتی به این سطح از دقت نیاز ندارند. اما برای کاربردهای عمومی با دقت مناسب، انواع گیج فشار عقربه‌ای این کار را به خوبی برای شما انجام خواهد داد. بنابراین اگر نیاز واجبی به فشارسنج دیجیتالی ندارید در ابتدای خرید شما باید یک فشارسنج آنالوگ انتخاب نمائید.

مرحله ۱: ابعاد و اندازه

گیج‌های فشار در قطر صفحه‌های مختلفی وجود دارند؛ قطری که انتخاب می‌کنید به نیاز شما برای خوانایی، فضا و دقت بستگی دارد. هرچه صفحه گیج بزرگ‌تر باشد، درجه بندی‌های بیشتری را برای خواندن دقیق‌تر نشان خواهد داد، بنابراین، از دور راحت تر دیده می‌شود. این اندازه آنجایی اهمیت پیدا خواهد کرد که بدلیل شرایط کاری، تکنسین‌ها نتوانند به گیج نزدیک شوند، در مقابل برخی از فرآیندها نیز فضایی برای فشار سنج بزرگ ندارند. رایج‌ترین اندازه‌های صفحه گیج فشار ۵۰،۴۰، ۶۳، ۸۰، ۱۰۰ یا ۱۶۰ میلی متر هستند. این اندازه‌ها تقریباً برای هر فضایی مناسب هستند. در عکس زیر، ابعاد دقیق و همچنین وزن تمامی گیج‌های فشار موجوده آورده شده است.

راهنمای خرید انواع گیج‌های فشار

مرحله ۲: دما

دمای محیط و دمای فرآیندی سیال واسط، در انتخاب جنس یک گیج (برنج، فولاد ضد زنگ، آلیاژ نیکل و …) تأثیر گذار هستند. باید در نظر داشته باشید که اگر دمای سیال به ۶۰ درجه سانتیگراد یا بالاتر برسد، باید از یک گیج استیل ضد زنگ استفاده کنید. این به این دلیل است که گیج‌های برنجی لحیم می‌شوند و لحیم کاری در دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد یا بالاتر شروع به از بین رفتن می‌کند.

بنابراین اگر سیال شما بخار است، با انتخاب نسخه برنجی در هزینه صرفه جویی نکنید چرا که وقتی بخار به ۶۰ درجه سانتیگراد برسد گیج شما می‌شکند. این کار باعث از کار افتادن بالقوه و هزینه‌های بیشتری نسبت به اندازه‌گیری فشار سنج فولاد ضد زنگ می‌شود. گیج‌های ساخته شده از فولاد ضد زنگ می‌توانند به راحتی تا دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد را تحمل کنند.

مرحله ۳: کاربرد

منظور از کاربرد، صنعتی است که گیج فشار در آن استفاده می‌شود. مخازن گاز برودتی به یک محلول فشار نیاز دارند که هم فشار دیفرانسیل و هم فشار کاری را اندازه گیری می‌کند و برای سرویس اکسیژن تمیز می‌شود. باید توجه داشته باشید که یک گیج فشار نیز می‌تواند به نوع خاصی از گواهینامه نیاز داشته باشد. به عنوان مثال، یک تاییدیه GL یا گیج فشار تأیید شده ATEX در مخازن مورد نیاز است. اگر مطمئن نیستید کدام نوع برای برنامه شما مناسب‌تر است، کارشناسان دقیق صنعت اوپاتان آماده کمک و مشاوره با بهترین راه حل برای فرآیند شما هستند.

مرحله ۴: سیال واسط

سیالی که فشار سنج با آن در تماس است، به ویژه قسمت‌های خیس شده یا (wetterd part)، مواد مناسب گیج را تعیین می‌کنند. بنابراین اینکه چه سیالی در خط لوله است مهم است. گیج برنجی برای آب، هوا یا سایر مایعات یا گازهای غیر خورنده مناسب است. اما گاز ترش (سولفید هیدروژن)، آمونیاک، کرئوزوت و سایر مواد شیمیایی خورنده به مواد مقاوم در برابر خوردگی مانند فولاد ضد زنگ یا آلیاژ نیکل-مس نیاز دارند.

برای سیال‌هایی که می‌توانند مکانیسم‌های گیج را مسدود کنند (گرانروی بالا)، یک آب‌بند دیافراگمی باید اضافه کنید، که مانعی فیزیکی بین مایع و ابزار فشار ایجاد می‌کند. سیال همچنین بر نوع پر کردن کیس مورد استفاده تأثیر می‌گذارد. گلیسیرین مایع پرکننده استاندارد برای محیط‌های غیر اکسید کننده است، در حالی که سیال‌های بسیار واکنش پذیر نیاز به روغن بی اثر مانند Halocarbon یا Fluorolube دارند.

مرحله ۵: فشار

این گام خود شامل چندین مورد است. ابتدا باید مشخص کنید چه نوع فشاری را برای اندازه گیری نیاز دارید: فشار گیج (فشار کاری)، فشار مطلق یا فشار دیفرانسیل. دوم اینکه محدوده عملیاتی باید تعیین شود. گیجی را انتخاب کنید که دو برابر فشار کاری یا مقیاس کامل بهینه باشد و بهترین عملکرد را تضمین کند. فشارسنج‌های استاندارد می‌توانند تا ۱۶۰۰ بار را تحمل کنند، اما محصولات تخصصی‌تر تا ۶۰۰۰ بار را اندازه می‌گیرند. در نهایت باید واحد فشار مورد نظر را انتخاب نمائید، گیج‌ها در واحدهای اندازه گیری مختلفی مانند psi، bar، kPa و inH۲O تولید می‌شوند.

مرحله ۶: اتصال فرآیند

قسمت انتهایی یا پایین گیج فشار، اتصال فرآیند است. در کشورهای اروپایی عمدتاً اتصال استاندارد BSP کاربرد دارد اما در کشورهای آمریکای شمالی، اتصال با استاندارد NPT بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در استاندارد BSP، رزوه به صورت مخروطی با زاویه ۵۵ درجه است اما در استاندارد NPT زاویه بین هر دو رزوه ۶۰ درجه است. برای هر نوع اتصال (هم BSP و هم NPT)، اندازه‌های اتصال ⅛، ¼ و ½ کاربرد دارند و نیازی به آب بندی با واشر نیست.

راهنمای خرید انواع گیج‌های فشار

مرحله ۷: کالیبراسیون

کالیبراسیون گیج فشار یک مورد ضروری و اجباری است که گاهی اوقات نادیده گرفته می‌شود. هنگام خرید گیج فشار، قبل از استفاده از آن در فرآیند خود، در نظر بگیرید که آیا نیاز به کالیبره شدن و تاییدیه دارد یا خیر. به عنوان مثال کالیبراسیون گیج‌های فشار مخازن سالی یک بار الزامی است.

نتیجه گیری

در این مطلب اصول انتخاب یک گیج فشار کاربردی گام به گام توضیح داده شد که می‌تواند انتخاب صحیح‌تری در خرید گیج فشار برای ما فراهم سازد. در انتهای این مطلب لازم به ذکر است که شما می‌توانید برای یک انتخاب مهندسی شده و استعلام از آخرین قیمت انواع گیج‌های فشار موجود در بازار، با دقیق صنعت اوپاتان در ارتباط باشید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5995195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا علیمردانی LU ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      1 0
      محتوای مفیدی بود مخصوصا برای افراد فعال در صنعت.
    • سید جوادی LU ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      0 0
      عالی بود ممنون از سایت مفید و مطالب ارزشمندتون.
    • جواد مفید LU ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      0 1
      در خصوص خرید فشار سنج ها برای صنعت کنترل بسیار راهنمایی مفیدی بود. ممنونم از شما.
    • moein abdi LU ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      1 0
      من برای خرید گیج واحد صنعتی نیاز به این اطلاعات داشتم ممنون از راهنمایی کامل و به موقعتون.
    • حمیرضا شفیعی US ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      1 0
      ممنونم از سایت خوبتون. خیلی مطلب مفیدی در رابطه با خرید گیج فشار قرار دادید.
    • سید محمد ترابی US ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      0 0
      مطلب مفیدی است ممنون که برای آگاهی مطالب ارزنده ای منتظر میکنید. امیدوارم صنعت ایران همیشه پر رونق باشد.
    • فاطمه سهرابی US ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      0 0
      خیلی محتوای مفیدی بود و من از این آگهی بسیار استفاده کردم. ممنون از سایت خوب مهرنیوز.
    • فرزاد درویشی US ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      1 0
      مطلب عالی بود از سایت خوبتون ممنونم. خرید گیج و اطلاعات در خصوص نحوه انجام درست آن میتواند به کارشناسان و مهندسین فرایندی کمک شایانی داشته باشد.
    • میلاد US ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      0 0
      مهر نیوز عالی هستی ممنون از محتوای خوب و آگاهی بخشتون. امیدوارم صنعت ایران روز به روز پیشرفت داشته باشه و کشور عزیزمون رو در درجات بالای جهانی ببینیم
    • جلال کهکلایی US ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      1 0
      خیلی از خواندن این مقاله لذت بردم ممنون از سایت عالی مهر نیوز
    • اشرف میری US ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      1 0
      مهرنیوز جان من از مطالب خوبت خیلی لذتع میبرم. معرفی ها و اطلاعاتی که ارائه میکنید عالی هستند.
    • سامانی US ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      1 0
      با تشکر از وب سایت خوبتون مطالب جامع و کامل و مفید هستند. در خصوص این مقاله هم باید عرض کنم برای دریافت دید اولیه و کلی قبل از خرید گیج فشار بسیار عالیه و میتونه دید خوبی به کاربر بده. صنایع مختلفی نیاز به این تجهیزات ابزار دقیق دارند.
    • مظاهر جنیدی US ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      0 0
      مرسی که مطالب مفیدی در زمینه تجهیزات کاربردی هم ارائه میدید. سایت کامل و مفیدیهستید و من در اوقات فراغتم مطالبتونرو میخونم و لذت میبر.
    • دیرباز US ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      1 0
      من این مطلب رو برای اطلاعات عمومی خواندم و عالی بود ممنون از سایت خوبتون.
    • سمیرا کیهانی ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      0 0
      اتفاقا من دنبال همچین راهنمایی برای خرید گیج بودم ممنون از سایت بینظیر مهرنیز.
    • جواهری RU ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      1 0
      ممنون از سایت خوبتون عالی هستید و مفید. از خوندن مطالب سایت شما نهایت لذت رو میبرم
    • alireza SE ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      1 0
      عالی بود این مطلب ممنون از سایت خوبتون.
    • افراسیابی ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      1 0
      خیلی اذت بردم از مطالعه این مقاله. با تشکر از سایت خوب مهر نیوز. خرید گیج خیلی نکات ریزی داره که تو این مطلب به خوبی بهش پرداختید.
    • رضا شهبازی UA ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      1 0
      عالی هستید مهرنیوز همیشه به روز هست
    • mohammad FI ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      0 1
      عالی بود مقالاتی که مربوط به ابزار دقیق هستند خیلی برای من مفید. ممنون از مهرنیوز عزیز
    • جواد توکلی IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      1 0
      عالی بود این مطلب ممنون از آگاهی رسانی شما
    • سید حامی IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      0 0
      این خبر آگهی بسیار مفید بود ممنون از شما.
    • دنیا جمالزاده IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      1 0
      خیلی سایت مفیدی هست. من برای افزایش اطلاعات عمومیم مطالعه کردم و عالی بود
    • سید مهرداد طباطبایی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      1 0
      حالا میفهمم چرا مسئول خرید واحدهای صنعتی باید تحصیلات مرتبط داشته باشن. خیلی مفید بود ممنون از سایت عالی و آگاهی بخش مهر نیوز
    • قربان زاده IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      1 0
      عالی بود. ممنون از سایت خوبتون. ما برای خرید گیج مشکل داشتیم ولی این راهنمایی کاملا مسیر رو برامون روشن کرد
    • دریابین مریم IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      1 0
      خیلی مفید بود ممنونم از اینکه به مباحث مختلف میپردازید و مفید هستید
    • زینتاب IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      0 0
      با این اصول گام به گام دیگه بحث خرید و انتخاب اصولی ابزاردقیق سنجشی فشار به سادگی جمع میشه. خیلی مفید و کاربردی بود.
    • چکمچران IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      0 1
      بسیار محتوای مفیدی بود ممنون از سایت خوبتون. صنعت ایران با وجو تمام مشکلات برترین هست.
    • samini IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      1 0
      آموزنده و مفید ممنون که این موارد تخصصی رو هم پوشش میدید.
    • سامان پناهی ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      0 0
      آقا لذت بردیم. پوشش این مسائل صنعتی خیلی کار درستیه ممنون و ممنون
    • مهدی زمزم US ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      0 0
      من راجع به این مورد خیلی سوال داشتم و خوشحالم با سایت خوبتون آشنا شدم. عالی هستید.
    • صمدی SE ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      0 0
      خیلی مفید بود ممنون از سایت خوبتون
    • امیر فراز RO ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      0 0
      چقدر نکات مهمی داشت ممنون از سایت خوبتون
    • سمین حقیقت RO ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      0 0
      خیلی مفید بود ممنونم از شما و سایت عالیتون
    • سلیمانی IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      0 0
      ممنون بابت ابن مقاله جذاب. از اینکه به این مطلب پرداختید سپاس گذارم.
    • امیر محمد ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      0 0
      عالی و عالی. خیلی بهم دید داد این مطلب ممنون از سایت خوبتون که همیشه مطالبش ذهنم رو باز میکنه .
    • نظامی ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      0 0
      عالی بود این مطلب مانند بقیه مقالات سایت پر از آموزش.
    • محمود طهرانی RO ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      0 0
      اینکه در مراحل قدم به قدم توضیح داده شده خیلی این مقاله رو کاربردی کرده ممنون از سایت خوبتون.
    • نسترن حسینی IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      0 0
      مهر نیوز مثل همیشه عالی و پرمحتوا. ممنون که در خصوص خرید گیج راهنمایی کردید.
    • حمید کلیمی IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      1 0
      ی محتوای خوب اگر باشه که راهنمایی کنه برای خرید گیج همینه. ممنون بابت مطالب کاربردیتون.
    • حسین نژاد IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      0 0
      ممنون از این مطلب فوق العاده قدم به قدم راهنمایی شده و کاربردی میتونیم ازش استفاده کنیم.
    • ناخدازاده IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      0 0
      حقیقتا نمیدونستم دما هم تاثیر گذاره روی انتخاب گیج. ممنون از مقاله مفیدی که گذاشتید.
    • نیما الماسی IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      1 0
      ممنون از سایت خوبتون امیدوارم مطالب بیشتری در خصوص کسب و کار و صنعت ببینم داخل سایتتون.
    • دانیال عبدی RO ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      0 0
      با همین راهنما من امروز گیجم رو انتخاب کردم. ممنون از این حجم آطلاعات مفید مهرنیوز عزیز
    • سید علی فراهانی US ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      0 0
      به خوبی توضیح دادید این مطلب رو ممنون از شما و سایت عالیتون.
    • گلستان IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      0 0
      عالی بود ممنون از سایت خوبتون و این مقاله کاربردی که اخیرا منتشر کردید.
    • صرابی RO ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      0 0
      ممنون که در خصوص خرید گیج راهنمایی کردید. از پارکاربرد ترین محتواهاست.
    • دیربازی ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 0
      عالی هستید ممنون از سایت خوبتون من اطلاعاتم با شماست که کامل میشه.
    • jamali ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      1 0
      کاش در رابطه با راهنمای خرید تجهیزات صنعتی بیشتر محتوا بذارید چون عالی و کاربردی هست مطالبتون.
    • رسام میرهادی ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 0
      چقدر دنبال این جدول اندازه و ابعادشون بودم. ممنون از شما
    • خودامی ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 0
      ممنون از سایت خوبتون عالی هستید و بسیار استفاده کردم از این مطلب
    • الله یاری ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 0
      این اطلاعات خیلی مفید هست و دونستن این نکات میتونه تو خرید درست و صرفه جویی در هزینه های یک سایت صنعتی بسیار موثر باشه.
    • ramtin IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 0
      خیلی عالی توضیح دادید بله واقعا که همینطور مهم و مرحله ای است این موضوع
    • مهدی طرقی IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      1 0
      گام های مهمی رو. توضیح دادید این مقاله خیلی مفید بود ممنون
    • saman sohrevan IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      1 0
      خیلی مفید بود صنعت هم جالبه ها خیلی ابزار داره...
    • مهدیار IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      1 0
      بینهایت ممنون بابت پوشش کامتون نسبت به عناوین مختلف. با سایت شماست که همیشه اطلاعات دارم در زمینه های علمی و صنعتی و...
    • محمد نادی ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      0 1
      تک تک این موارد رو به بهترین شکل توضیح دادید. ممنون از شما
    • زهرا سلطنی ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      0 0
      سایتتون عالیه. گیج فشار همون فشار سنج باید باشه ولی راستش من تا قبل خوندن این مطلب نمیدونستم انقدر مهم باشه...
    • رضا بهشتی ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      0 0
      مرسی که مطالب آموزنده میذارید مخصوصا در حوزه صنعت.سایتتون عالیه
    • محمد جواد اخوان ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      1 0
      ممنون از راهنمایی و اطلاعات کاملو سایتتون خیلی برام مفیده
    • فرزانه IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      0 0
      خواندن این مطلب خیلی به دانشم افزود ممنون از سایت خوبتون.
    • ایمان اولیایی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      0 0
      سلام و درود بر شما و تیم خوب مهر نیوز. خواستم تشکر کنم بابت این محتوای ناب. بسیار کاربردی و دقیق توضیح دادید مطلب رو.
    • علیرضا مردانی ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      0 0
      بسیار تا بسیار لذت برم. ممنون از سایت خوبتون با این مقالات عالی و آموزنده.
    • سعید بخشی ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      0 0
      خیلی کاربردی بود ممنون از سایت خوبتون. این مطالب به افزایش آگاهی عمومی خیلی کمک میکنه.
    • محمد رضا شعیب IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      0 0
      عالی بود این مقاله کاربردی و دقیق
    • omid ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      0 0
      ممنون از انتشار این مطلب مفید
    • سمانه بندلو ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      0 0
      ممنونم از سایت خوبتون محتواها عالی هستن.
    • سیدسالار ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      0 0
      با عرض سلام و خسته نباشید. ممنون از سایت خوب و عالیتون
    • بیتا ابراهیمی ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      0 0
      با تشکر از سایت خوب مهرنیوز. خیلی مطالبتون مفیده.
    • توانگر ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      0 0
      چقدر خوب ابعاد رو بررسی کردید و نشون دادید. سایتتون خیلی کاربردیه مطالبش ممنون از شما.
    • عباس حمیدی IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 0
      متن زیبایی در خصوص گیج فشار منتشر کردید ممنون از سایت خوبتون.
    • جعفرآبادی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 0
      ممنون از سایت و محتواهای ناب و کاربردیتون. مرسی که به فکر صنعت هستید.
    • غلام وهابی IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 0
      خیلی ممنون که محتواهای ناب میذاریدو سایتتون عالیه
    • جبار خاوری IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 0
      مهرنیوز بهترین مطالب رو میذاری خیلی مفید بود. ممنون
    • فرهاد پرهور ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      0 0
      ممنون از سایت عالیتون بسیار لذت بردم.
    • سمین الله یاری IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      0 0
      تمام مطالبتون بسیار آموزنده و مفید هست. ممنون بابت این کیفیت بالا آگاهی رسانی که انجام میدید.
    • کیان خوشرای ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      0 0
      ممنون از سایت خوبتون عالی هستید.
    • محمد کلاته IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      0 0
      ممنون از سایت خوبتون عالی هستید.
    • همن زاکانی ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      0 0
      ممنون از سایت خوبتون خیلی عالی توضیح دادید