۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۲۲

یادداشت مهمان؛

حماس و انصارالله چگونه حلقوم آمریکا را می‌فشارند

حماس و انصارالله چگونه حلقوم آمریکا را می‌فشارند

دو هم رفیق با پیام مشترک به ابلیس جهانی بیان داشتند که حماس با «طوفان الاقصی» و انصارالله با «فتح موعود» حلقوم آمریکا و رژیم صهیونیستی را تا پای جان برای وطن می‌فشارد.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: علی معروفی آرانی منتقد فرهنگی و کارشناس حوزه صهیونیسم به تازگی یادداشتی درباره فعالیت‌های مبارزاتی فلسطین و یمن نوشته که برای انتشار در اختیار مهر قرار گرفته است. عنوان این‌مطلب «دو هم رفیق با پیام مشترک به ابلیس جهانی؛ حماس با «طوفان الاقصی» و انصارالله با «فتح موعود» حلقوم آمریکا را می‌فشارند» که مشروح متن آن در ادامه می‌آید؛

﴿…فَانْتَقَمْنَا مِنَ الَّذِینَ أَجْرَمُوا وَکَانَ حَقًّا عَلَیْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ﴾ ﴿روم، آیه ۴۷﴾

پس آنگاه که ما از مجرمان انتقام گرفتیم و همواره یاری کردن مؤمنان برعهده ما حق و لازم است.

آنچه از این آیه شریفه مستفاد می‌شود آن است که مؤمنان این حق را بر پروردگارشان دارند که خداوند در دنیا و آخرت یاری شأن کند و یکی از مصادیق بارز این یاری، انتقام از مجرمان است و البته باید توجه داشت که خداوند از ناحیه خودش این حق را برای مؤمنان قرار داده و کسی نمی‌تواند بگوید خداوند مجبور به یاری آنهاست، بلکه این حق یاری مؤمنان، عنایتی از پروردگار برایشان است.

مردم یمن جز کسانی نیستند که از آمریکا بترسند؛ هراسی از رویارویی مستقیم با آمریکا هم ندارند؛ به آمریکا هشدار می‌دهند که منتظر پاسخی جدی و بزرگ‌تر باشد. پیام دادند که در تنگه باب المندب منتظر شما هستیم. آنها جرأت و شهامتی به اندازه تاریخ بلند و بزرگ خود دارند، شهامت و شجاعتی که بارها در برابر عربستان و سایر ائتلاف‌های غربی ایستادند و سرزمین خود را از بیگانه پس گرفتند. یمنی‌ها برای حمایت از رفیق دیرینه خود یعنی فلسطینی‌ها دریای سرخ و تنگه باب المندب یا به عبارتی بهتر تنگه شجاعان را قرق کردند تا رژیم صهیونیستی آسیب پذیر تر گردد. اینها همه هم رفیق اند برای همه روزها.

تنش در دریای سرخ یکی از پیامدهای تداوم جنگ رژیم صهیونیستی در غزه است و نشان می‌دهد در عصر جهانی شدن امکان کنترل درگیری‌های منطقه‌ای در چارچوب همان منطقه وجود ندارد. تنش در دریای سرخ را باید در چارچوب یک تنش بین‌المللی و نه منطقه‌ای مشاهده کرد که راه‌حلی یک‌جانبه ندارد و حل‌وفصل آن نیازمند همکاری بین‌المللی است دریای سرخ، یکی از متراکم‌ترین کانال‌های کشتیرانی جهان، در جنوب کانال سوئز، مهم‌ترین آبراهی است که اروپا را به آسیا و شرق آفریقا متصل می‌کند و یمن در امتداد سواحل جنوب شرقی دریا واقع شده است، جایی که به خلیج عدن می‌رسد.غرب در سال‌های اخیر با در نظر داشتن این واقعیت که دریای سرخ دیگر حیاط خلوت آن نیست، تلاش دارد به بهانه‌های مختلف با ایجاد تنش در آن، مجدداً کنترل اوضاع را در دست بگیرد.

تنش در دریای سرخ یکی از پیامدهای تداوم جنگ رژیم صهیونیستی در غزه است و نشان می‌دهد در عصر جهانی شدن امکان کنترل درگیری‌های منطقه‌ای در چارچوب همان منطقه وجود ندارد. تنش در دریای سرخ را باید در چارچوب یک تنش بین‌المللی و نه منطقه‌ای مشاهده کرد که راه‌حلی یک‌جانبه ندارد و حل‌وفصل آن نیازمند همکاری بین‌المللی است.

در حالی‌که آتش‌بس در غزه به‌صورت طبیعی به آرام شدن تنش‌ها در دریای سرخ منجر می‌شود، تداوم اتخاذ رویکردهای مداخله‌جویانه از سوی آمریکا و متحدانش بدون تلاش برای پایان دادن به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه می‌تواند به بروز و تشدید تنش‌های دیگری نیز منجر شود.

وضعیت دریای سرخ به شکلی است که این منطقه عملاً مانند چند منطقه استراتژیک دیگر از جمله دریای جنوبی چین، خلیج فارس و مدیترانه به یکی از شلوغ‌ترین دریاهای جهان از نظر حضور نظامی غرب تبدیل شده است. یمن در پی تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و انفعال جامعه بین‌المللی در قبال تداوم این بحران مرگ‌بار اعلام کرد که کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد. دو هم رفیق با پیام مشترک به ابلیس جهانی این موضع را برای همه رزمداران و حامیان رژیم صهیونیستی بیان داشتند که حماس با «طوفان الاقصی» و انصارالله با «فتح موعود» حلقوم آمریکا و رژیم صهیونیستی را تا پای جان برای وطن می‌فشارند.

آمریکا یک روز پیش از حمله به یمن با اعمال فشار بر اعضای شورای امنیت، توانسته بود یک قطعنامه علیه اقدام‌های یمن علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را تصویب کند؛ اقدامی که از آن با عنوان گامی جهت مشروع‌سازی اقدام‌های غیرقانونی بعدی علیه یمن توصیف شده و درباره آن هشدار داده شد. در ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر)، آمریکا به‌عنوان بازیگر خارجی با سابقه مداخلات فراوان در مسائل منطقه، با ادعای مقابله با آنچه مخاطرات پیش آمده برای آزادی کشتیرانی در دریای سرخ خواند، اقدام به ایجاد ائتلافی دریایی کرد که برخلاف ادعاهای واشنگتن با استقبال مواجه نشد. ناکامی آمریکا برای همگام کردن دیگر کشورها با ائتلاف مذکور سبب شد تا این کشور موضوع را به شورای امنیت برده و با توجه به سابقه سیاسی‌کاری این نهاد سازمان ملل که وظیفه تأمین صلح و امنیت جهانی را دارد، قطعنامه‌ای را علیه یمن تصویب کند.

بایدن تیم امنیت ملی خود را تشکیل داد و گزینه‌های نظامی برای پاسخ به او ارائه شد. او سپس به وزیر دفاع لوید آستین، که به دلیل عوارض جراحی سرطان پروستات در بیمارستان بستری است، دستور داد تا حملات تلافی جویانه را انجام دهد.

به طور گسترده هشت نقطه جهانی گلوگاه‌ها و شریان‌های سیاسی و نظامی جهان را به برای آمریکا با تهدید مواجه کرده اند. یکی را می‌توان در اروپا (تنگه جبل الطارق)، در آفریقا (دماغه امید خوب)، در شرق آسیا (تنگه مالاکا) و در قاره آمریکا (کانال پاناما) یافت و نیمی دیگر از این نقاط بحرانی همگی در منطقه نسبتاً کوچکی متمرکز شده اند که جنوب غربی آسیا با اروپا و آفریقا تلاقی می‌کند: تنگه بسفر، کانال سوئز، تنگه باب المندب و تنگه هرمز. این منطقه همچنین مهمترین منبع انرژی مورد نیاز برای حفظ رشد اقتصادی جهانی است. این دو واقعیت توضیح می‌دهند که چرا رؤسای جمهور ایالات متحده علیرغم دشمنی و ایجاد تنش در این مناطق، رویکرد صمیمانه‌تری را در پیش نمی‌گیرند تا مشکلات سیاسی و نظامی کمتری با این کشورها داشته باشند.

عربستان سعودی که به مذاکرات با یمنی‌ها برای پایان دائمی درگیری‌هایشان ادامه می‌دهد، احتمالاً دیدگاه‌های متفاوتی درباره این حمله دارد. از یک سو، ریاض مطمئناً نگران است که حوثی‌ها به مذاکرات پایان دهند و مستقیماً با حمله به خاک عربستان مقابله به مثل کنند. اما از سوی دیگر، احتمالاً تشخیص می‌دهد که مذاکراتش با یمین ها هرچه اهرم‌های بیشتری که یمنی‌ها به دست می‌آورند، چالش‌برانگیزتر خواهد بود – و توانایی این گروه برای فعالیت در منطقه بدون مجازات قطعاً اهرم آن را افزایش می‌دهد.

طی تقریباً دو ماه پس از آغاز جنگ، یمنی‌ها بارها موشک‌های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین را به سمت شهر ایلات در جنوب اسراییل پرتاب کرده‌اند. در ۳۱ اکتبر، یحیی سریع، سخنگوی ارتش حوثی ها اعلام کرد حملات بیشتری «تا زمانی که تجاوز اسراییل متوقف شود» و فلسطینی‌ها «پیروز شوند» ادامه خواهد داشت ائتلاف رسمی از گروه‌های مقاومت اسلامی (حماس در غزه، حزب الله لبنان، شبه نظامیان شیعه در عراق و سوریه و انصارالله در یمن) در سراسر خاورمیانه حملاتی را علیه اسراییل، نیروهای آمریکایی و نیروهای نظامی دیگر کشورهای متحد انجام داده‌اند کار را برای ایالات متحده سخت کرده است.

یمنی‌ها با هدف قرار دادن اسراییل و کشتی‌هایش نشان می‌دهند لفاظی‌های تند آنها علیه اسراییل فقط کلمات توخالی نیست. طی تقریباً دو ماه پس از آغاز جنگ، یمنی‌ها بارها موشک‌های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین را به سمت شهر ایلات در جنوب اسراییل پرتاب کرده‌اند. در ۳۱ اکتبر، یحیی سریع، سخنگوی ارتش حوثی ها اعلام کرد حملات بیشتری «تا زمانی که تجاوز اسراییل متوقف شود» و فلسطینی‌ها «پیروز شوند» ادامه خواهد داشت. ارتش یمن در عملیات‌های دریایی در دریای سرخ در شمال باب المندب موفق‌تر بوده است. در ۱۹ نوامبر، حوثی ها کشتی Galaxy Leader را که از ترکیه به هند در حرکت بود، توقیف کردند، با این حال، بر اساس گزارش روزنامه اسراییلی هاآرتص، مالک گلکسی لیدر، آبراهام اونگار، یکی از ثروتمندترین مردان رژیم صهیونیستی و از دوستان نزدیک یوآو گالانت، وزیر دفاع اسراییل است.

یمنی‌ها با هدف قرار دادن اسراییل و کشتی‌های متعلق به اسراییل در محدوده جنگی رژیم صهیونیستی و حماس، نشان می‌دهند که لفاظی‌های آنها را علیه اسراییل و مردم یهود فقط کلمات توخالی نیست. در عین حال، این هدف به دنبال همسویی بیشتر حوثی ها با «محور مقاومت» به رهبری ایران و متشکل از حماس، حزب الله و شبه نظامیان طرفدار ایران در عراق است.

حزب الله و اسراییل تقریباً مستمر در امتداد مرز لبنان و اسراییل درگیر درگیری هستند. مقاومت اسلامی در عراق و سوریه نیز نیروهای آمریکایی مستقر در هر دو کشور را هدف قرار داده‌اند و این امر باعث شده است که ایالات متحده به همان اندازه واکنش نشان دهد. از این نظر، یمنی‌ها به دنبال این هستند که نشان دهند جنبش آنها به سهم خود در مبارزه با اسراییل و ایالات متحده در خاورمیانه نقش ایفا می‌کنند.با این حال، میزان تمایل یمنی‌ها برای ابراز حمایت از حماس را نباید بیش از حد ارزیابی کرد. جنگ اسراییل و حماس چشم انداز روابط دیپلماتیک رسمی بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را کند کرده است. با این حال، اگر یمنی‌ها درگیر رویارویی گسترده‌تری با اسراییل و ایالات متحده شوند، اگر مذاکرات عربستان و یمنی‌ها را خاتمه ندهند، ممکن است پیچیده‌تر شود.

مقاومت اسلامی یمن در پیامی اعلام کرده است که تشدید تنش‌ها تأیید می‌کند که دولت آمریکا «جنگ نسل کشی را علیه مردم فلسطین در غزه به راه انداخته است. ما از مردم امت عربی و اسلامی می‌خواهیم که در نفی تجاوز به یمن که برای دفاع از غزه و مقدسات مسلمانان در فلسطین قیام کرده است، اقدام کنند. آمریکا شریک کامل در فجایع و کشتارهای دشمن صهیونیستی در غزه و منطقه است.

یمنی‌ها که از مردم فلسطین و حماس حمایت می‌کنند، حملات انگلیس و آمریکا را «وحشیانه» خواندند و هشدار دادند که به هدف قرار دادن کشتی‌هایی که به سمت اسراییل حرکت می‌کنند، ادامه خواهند داد. این حملات در راستای حمایت همه جانبه آمریکا و انگلیس در حدود ۱۰۰ روز گذشته از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و شهروندان محاصره شده غزه صورت می‌گیرد.

کلام آخر

جنبش انصار الله یمن از جمله جنبش‌های سیاسی – اجتماعی و نظامی در مجموعه امنیتی خاورمیانه به شمار می‌رود که نظم امنیتی منطقه را تحت تأثیر قرار داده است. این جنبش با تأثیر از انقلاب اسلامی ایران و مبانی هویت بخش آن ضمن تأثیر بر مؤلفه‌های قدرت در یمن، تأثیرات سیاسی و امنیتی گسترده‌ای بر بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه ای داشته است. فعالیت‌های این جنبش ضمن تأثیر پذیری از الگوهای دوستی و دشمنی در منطقه، اتحادها و ائتلافات منطقه‌ای در مجموعه امنیتی خاورمیانه را شکل داده است.

هرچند از نظر تأثیرات این جنبش، در راستای افزایش حوزه‌ی نفوذ محور مقاومت و در رأس آن جمهوری اسلامی ایران و گفتمان مقاومت قابل تشخیص می‌باشد به طوری که تقویت این جنبش، افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران به عنوان بازیگر اصلی محور مقاومت را در پی خواهد داشت و بالعکس، حمایت جمهوری اسلامی ایران از انصار الله یمن در قالب حمایت از جنبش‌های آزادی خواه منطقه و حمایت از مستضعفین در پرتو گفتمان انقلاب اسلامی صورت پذیرفته است.

کد خبر 5996928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ضمیر دل IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      26 0
      خوبه همینجور رصد کنید تا بهتر بفهمید ایران قدرتمند یعنی چه
      • ویراژ IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        25 1
        از همین روست که نبی مکرم اسلام(ص) فرمود: إِنَّ خَیْرَ الرِّجَالِ أَهْلُ الْیَمَنِ، وَ الْإِیمَانُ یَمَانٍ، وَ أَنَا یَمَانِیٌّ همانا بهترین مردم اهل یمن هستند. ایمان از یمن ‌است و من هم یمنی ام.
      • تندر IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        26 0
        نزول عذاب الهی بر فرعونیان داره نزدیک میشه. یاحسین یا مهدی یازهرا
      • نبیل باهویی IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        21 0
        ایرانی جان مطمئنی؟ کشور دیگه ای به ذهنت نمی رسه؟
      • یه روز خوب IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        30 0
        بخش فارسی لشکر سایبری اسرائیل وحشی و کودک کش اینجا و سایر سایتهای داخلی پر مخاطب بسیار فعاله و شب و روز کامنت میذارن. اینقدر که این موجودات پلشت سایتهای ما رو رصد میکنن اخبار رسانه های خودشونو نگاه نمیکنن
      • صالحی IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        25 0
        بایدن خواب آلود پی ام خصوصی به رئیسی داده. عجب خبر دبشی
      • ستارخان IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        29 0
        تا كور شود هرانكه نتواند ديد .اي جانم
      • لردگان صبور IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        25 0
        خدا قوت سپاهیان عزیز دل آخيش دلمون خنک شد انتقام گرفتید خداوندمتعال همیشه پشت وپناهتون باشه مابه شما افتخارمیکنیم
      • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        22 0
        باید از پشت خنجر بزنن به ناو هواپیمابر اوهایو
      • عثمان محمد زهی از زابل IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        23 0
        آمریکا خودش یه زمانی جلاد بوده حالا به این روز افتاده بدبخت
      • علامعلی حلوا ساز IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        23 0
        ناز شصتتون دمتون گرم
      • عامری از کاشان IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        25 0
        آخ که دلمون خنک شد دستمریزاد شیرمردان
      • شوکران IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        23 0
        فلسفه بستن خنجر اینا چیه ؟ آدم شاخ در میاره از کارای اینا
      • هبر IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        26 0
        به خداهروقت مینینم انصارلله اقدامی برعلیه صهیونیستهاانجام میدن خیلی روحیه میگیرم زنده بادیمن???
      • خیزران IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        24 0
        زنده باد مقاومت . دلاور مردان فلسطین ویمن مرگ بر آمریکای شیطان صفت حامی شیطان های دنیا
    • شربتی IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      23 0
      ایران ازدهه 80 درابهای اره آمریکا خودش ونه تحدانش حضورنظامی دارد
    • بلال IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      22 0
      دو هم رفیق با پیام مشترک تا پای جان واقعا چه زیبا تشبیه کرده . اینوخوب اومدی مهر عالی بود. درود برآقای معروفی خیلی خوب نوشته
      • ارغنون IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        26 0
        مرگ بر امریکا قاتل صدها میلین انسان مرگ بر اسراییل قاتل میلیونها کودک مرگ بر انگل ایس خبیث شیطان مرگ بر دولتهای به ظاهر اسلامی ولی در باطن صهیونیستی
      • گرداب IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        26 0
        گویا حوثی ها بسیاری از ناوهای امریکا را غرق کردن یا به غیمت گرفتن و دارن میرن امریکا تو کاخ سفید نماز جماعت بخوانند.
      • مشعوف IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        21 0
        تاریخ شارژ ارادت ما به حماس و انصارالله و حزب الله تا وقتی نفس باقی است اعتباردارد !
      • کوشک IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        22 0
        حزب الله شروع زندگیست حماس قسمتی از زندگیست اما انصارالله دوست و قلب زندگیست . .
      • آتوسا شیشه گران از اصفهان IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        25 0
        در رفاقت رسم ما جان دادن است هر قدم را صد قدم پس دادن است هرکه بر ما تب کند جان می دهیم ناز او را هرچه باشد می خریم تقدیم با عشق به حماس حزب الله انصارالله و مقاومت اسلامی عراق
      • گنج سیاست IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        24 0
        احسنت چقدر حق بود و قشنگ این کامنت
      • فخری زاده از دماوند IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        27 0
        مطلب بسیارمنطقی،جالب ومفیدی بود .ازنویسنده متشکرم.
      • فانوس IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        22 0
        دم احمد کاظمی و تهرانی مقدم و حاجی زاده گرم
      • بلال IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        24 0
        درجواب اتوسا خانم} خیلی بجا و زیبا گفتی تشکرو عالی
      • قلی زاده IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        26 0
        مشعوف واقعا گل گفتی و گل سرودی این زیباترین جمله برای هم رفیق بودن است ..... درود
      • فراردید IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        29 0
        بزودی با اقدامات نظامی یمن متعجب خواهید شد...انتظار طولانی نیست.خواهید دید.
      • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        25 0
        مشعوف واقعا زیبا و طبق ادبیات آئینی نوشتی جالب و قابل توجه است.
      • عبودی IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        26 0
        دست مریزاد! فدای شما
      • شب خیز IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        22 0
        ای رهبر آزاه آماده ایم آماده
      • خوربیابانک IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        23 0
        خیلی باحال بود چه وزنی چه قافیه ای چه ردیفی
      • خراباتی IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        24 0
        دم شیر بچه‌های یمنی گرم
    • هانی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      25 0
      کانال پاناما تنگه هرمز و تنگه باب المندب ازالان دیدن داره.درود بر حماس و انصارالله
    • سوره IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      32 0
      یک پیام دادیم به به دیمونا و پنتاگون و انگلیسی کثیف
      • نادر546 IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        32 0
        هرجا قتل و خونریزی باشد نام امریکا و انگلیس می درخشد
    • ثانی IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      27 3
      بزن در رو دیگه تومام! درود بر جبهه انصارالله
      • وحدتی IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        26 0
        عبارت زیبایی بود خوندم دیروز که همیشه دریا برای فرعون ها ناامن است.خیلی بازتاب در تمام دنیا داشته است. درود بر نویسنده این متن درود خدا برانصارالله یمن
      • داود نعمت پور IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        26 0
        یکی از مهم‌ترین اصل‌های دیپلماسی مقابله به مثل است. آمریکا و متحدانش تلاش دارند جلوی صادرات نفت مارا بگیرند. طبیعی است که منطقی نیست که ما اجازه دهیم سایر کشورها نفت خود را صادر کنند.
      • آستارا IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        27 0
        این پهپاد توانایی آن را دارد که هر جای امارات و سعودی را هدف قرار داده و آنها را سر عقل بیاورد.
      • ورداورد IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        24 0
        اگر دقت کنیم خداوند متعال تمام تنگه های حساس و استراتژیک جهان را در اختیار مسلمانان قرار داده است. تنگه هرمز باب المندب کانال سوئز دماغه امید نیک تا برتری مسلمانان بر شیطان و دشمن بیشتر شود. درود بر انصارالله و حماس
      • سایه دار IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        21 0
        حوثی‌های یمن: علاوه بر اسرائیل اکنون کشتی‌های آمریکایی و بریتانیایی را نیز می‌زنیم...به این میگن دل و جگر شیر احسنت
      • فاطمه کربکندی IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        22 0
        درود بر قرمزترین رنگ سرخ دنیا یعنی تنگه دریای سرخ ....درود برحماس حزب الله انصارالله و آقام امام خامنه ای و سردار حاجی زاده
      • بجنورد قهرمان IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        21 0
        یمن و آچمزی اسرائیل و امریکا در باب المندب توسط حوثی های ابر مرد. این یعنی شرافت
      • آفرین IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        24 0
        انصارالله به بازوی بازدارندگی در منطقه تبدیل شد
      • لعیا فروتن IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        21 0
        آمریکا چاره‌ای جز مماشات با انصارالله ندارد
      • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        30 0
        انشالله حق همیشه پیروز است
    • سالار دریا IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      21 0
      حال می کنم وقتی اسرائیل و آمریکا و انگلیسمی سوزند، آی حال می کنم. زنده باد انقلاب اسلامی ایران، پاینده وطنم ایران، مردمم و رهبر عزیزتر از جانم.
    • سودابه احمدی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      28 0
      ایران بسی قوی شده دیشب جیش الظلم را سوزاند درود بر سردار حاجی زاده و سپاه اسلام
    • طرفدار IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      23 0
      کشوری که به آمریکا باج نمیده باید مانند آمریکا همه جا حضور داشته باشه،درود بر ایران اسلامی. درود بر انصارالله و حماس که باج ندادند
    • طوقانی از کاشان IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      21 0
      الان هرکشتی که بخواهد از باب المندب رد بشه باید بگه با اجازه انصارالله . اجازه هست. مثه تنگه هرمز که آمریکایی ها اجازه می گیرند . الان وقتش رسیده آمریکا و انگلیس اجازه تردد بگیرند . دمت گرم یمن و حوثی ها
      • تسخیری IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        27 0
        احسنت عالی عالی عالی
    • طارمی IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      21 0
      قشنگ رصد کنید تا برسیم پنتاگون
    • زانیار IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      27 0
      سفر ناوگان راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از دماغه امید نیک تا بندر سن پترزبورگ روسیه و رفتن به اقیانوس اطلس شمالی بغل گوش آمریکا که می گفتند نمی تونن، ولی ما توانستیم و خواهیم توانست به اذن الله. ایران قوی است
    • زامهران IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      23 0
      درود خدا بر رهبر عزیز و مقتدر حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) و درود خدا بر همه رزمندگان اسلام اعم از سپاه و ارتش و نیرهای فراجا که روز بروز قوی تر می شوند و خار چشم دشمنان اسلام و ایران قوی هستند خداوند به بازوهای پر قدرت نیروهای فرا سرزمینی قوت و قدرت روز افزون دهد تا در همه نقاط دنیا حضور مقتدرانه
    • یاوری از محمود اباد شیراز IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      27 0
      درود بر ایران قدرتمند، درود بر نیروهای مسلح. الله نگهدارتان باشد. درود بر انصارالله شهروندی از شیراز.
    • طاهره یونسی از یزد IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      19 0
      بسوزید و بمیرید از پیشرفت نظامی امنیتی ایران. انصارالله حزب الله و حماس
      • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        26 0
        چرا پیام من در حمایت از علامه بدرالدین وبرادران انصارالله را منتشر نمی کنید
    • راحیل IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      24 0
      مختصر و مفید . عالی
    • بصیری IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      23 0
      آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، حتی با مزدوران داخلیش هم غلطی نتوانست بکند.
      • عرب اهواز IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        25 0
        دشمنان ایران باید حساب کار دستشان بیاید.چند موشک هم به مقر موساد در آذربایجان لازمه.
    • طهورا IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      27 0
      از همون جا ترامپ سگ نجس و پمپئوی گراز را با پهپاد خواهیم زد. شک نکنید.
    • یشنا IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      24 0
      گشت های دریایی در منطقه خزر بین سواحل ایران و روسیه هم باید افزایش پیدا کنه.
      • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        22 0
        که چی بشه برادر ؟ مگه خبریه؟
    • رستم زابل IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      24 0
      ایران به پشتوانه خدا، قدرت درجه یک منطقه و جهان شده است، و ان‌شاءالله روز به روز این قدرت، به برکت اسلام، نمایان تر خواهد شد. #افول_آمریکا #مرگ_بر_آمریکا
    • رصد IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      20 0
      پایه قدرت جهانی آمریکا از داشتن هژمونی منطقه‌ای تحصیل شده است. آمریکا سالیان زیادی با جنگهای زیادی بر قاره آمریکا غلبه کرده است و اين هژمنی را با دکترین مونرو حراست میکند. حتماً مقامات سیاسی ایران واقف هستند و میدانند در مورد استقرار موشکهای اتمی روسیه در کوبا در دوران خروشچف آمریکا چه علم شنججه ای
    • رضا IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      24 0
      اپراطوری غرب در حال اضمحلال است
      • فرات خروشان IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        25 0
        نخندون ما رو
    • رفاه IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      25 0
      بخاطر تیتر و هم رفیق تا آخرش خوندم . سپاس مهر ایران سپاس معروفی بزرگ
    • راحله موصلی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      27 0
      اونا این قدر به باطل مایلن که ترجیح می دن ضرر مادی هم بدن اما همدست اسراییل و امریکا باشن تا طرف حق و مقاومت. اینه حیوانات دست اموزی که امریکا به حکومت این کشورها گماشته. شاه ایران را یادتونه به اسراییل در جنگش با اعراب نفت می فروخت و تفاخر می کرد؟
    • دادا IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      29 0
      تنگه باب المندب برگ برنده ای می‌باشد در دست یمنی‌ها رهبران انصارالا دارای ویژگی شجاعت اقتدار سیاسی فرهنگی نظامی دارا میباشند مبارزه با استکبار و ظلم مشروعیت قانونی و شرعی مسلمانان و اعراب منطقه را شامل میشود
    • دادا IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      29 0
      حمایت مسلمانان گروهای مبارز منطقه از آنها در همه ابعاد سیاسی اقتصادی نظامی باعث قدرت جغرافیای منطقه به نفع ملت یمن می‌باشد در آینده یمن تبدیل به یک پایگاه قدرت تمام عیار تبدیل میشود بر علیه تمام پایگاه های آمریکا در منطقه
    • دافع IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      23 0
      محور مقاومت زمام امور را در منطقه در دست گرفته و آمریکا به خاطر تجاوزش علیه یمن پشیمان خواهد شد و طرف بازنده خواهد بود.»
    • سالار دریا IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      20 0
      مداخله یمن در جنگ به نفع غزه، تجسم واقعی مفهوم وحدت گروهای مقاومت منطقه از عراق و سوریه و لبنان گرفته تا یمن است.
    • دلیران تنگستان IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      25 0
      هدف قرار دادن بندر ایلات با موشک و پهپاد و توقیف کشتی برای تکمیل اختلال در بندر ایلات و خطوط دریایی منتهی به آن از جمله اقدامات شجاعانه یمنی‌ها در همراهی با مقاومت در غزه بود آن هم در محدوده‌ای استراتژیک مانند تنگه باب المندب و آب‌های دریای سرخ
    • لبخند IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      22 0
      تأثیر جهانی این عملیات‌ها، تأثیرات اقتصادی جدی بر اسرائیل وجود دارد که نشان دهنده توانایی انصارالله در مختل کردن مسیرهای تأمین کالاهای اساسی اسرائیل از دریای سرخ و تنگه باب المندب است.
    • شجاعی IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      23 0
      یمنی‌ها در حدود ۹ سال اخیر درگیر جنگ بوده و از جنگی دیگر هراس هم ندارند و از سویی انگیزه لازم را هم از حیث اعتقادی و هم‌تاریخی برای درگیری با صهیونیست‌ها دارند.
    • وادانی IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      26 0
      تجارت دریایی رژیم صهیونیستی به شکل قابل‌توجهی وابسته به دریای سرخ است، بعد از عملی شدن تهدیدات نیروهای مسلح یمن علیه این رژیم در سایه تجاوزات اشغالگران ضد غزه، اسرائیلی‌ها به‌شدت نگران پیامدهای اقتصادی محاصره دریایی هستند که یمن ضد اسرائیل اعمال کرده است.
    • ذکرگو IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      21 0
      پس از عملیات طوفان الاقصی و جنایات صهیونیست‌ها در قتل عام مردم غزه تصور ابتدایی این بود که تنها مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان پا به میدان خواهد گذاشت اما علاوه‌بر حزب‌الله، انصارالله یمن و مقاومت اسلامی در عراق نیز به میدان آمده‌اند .درود بر انصارالله درود برامام خامنه ای
    • داود IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      22 0
      تبدیل شدن عبدالملک الحوثی به چهره دوست داشتنی و قهرمان این روزهای منطقه و ارتقای جایگاه انصارالله در معادلات راهبردی غرب آسیا و دریای سرخ، محصول اقدام سنجیده و قاطعانه مقاومت یمن در قبال تحولات اخیر غزه است و از همین منظر انصارالله یمن توانسته از یک سو به وظیفه انسانی و دینی خود در حمایت از فلسطینیا
      • بابک از بناب IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        32 0
        فشار انصارالله یمن بر آمریکا و رژیم صهیونیستی شرایط را به نفع غزه تمام خواهد کرد، تسلط انصارالله یمن بر تنگه باب المندب که چندین دریا را به هم مرتبت می کند، آمریکا و رژیم صهیونیستی را دچار هراس کرده است.
    • داود IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      24 0
      فلسطینیان عمل کند و از سوی دیگر، قدرت منطقه‌ای خود را به رخ رژیم کودک کش صهیونیستی و آمریکا بکشد و از طرفی در حوزه داخلی هم به انسجام بخشی گروه‌های یمنی و تقویت روحیه و اعتماد به نفس مبارزین یمنی بینجامد.
    • آرش کمان گیر IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      25 0
      بستن تنگه باب المندب اثر تعیین‌کننده‌ای روی قیمت نفت دارد. قیمت نفت برای امریکا به عنوان یک مصرف کننده بزرگ بسیار مهم است و حتی می‌توان گفت نتیجه انتخابات محلی و کنگره و ریاست جمهوری آن متکی به قیمت نفت است. آنها در نوامبر انتخابات کنگره را در پیش دارند و اگر جمهوری خواهان ببازند شرایط تغییر می‌کند.
    • آسمان بلند IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      22 0
      جدای از تحقیر آمریکایی‌ها در حوادث دریای سرخ، برای آن‌که به اهمیت کاری که انصارالله در دوره اخیر در پیش گرفته پی ببریم و از آن سو بهم ریختگی تاریخی آمریکایی‌ها را درک کنیم کافیست در نظر بیاوریم که طبق برخی گزارش‌ها، سالیانه حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد دلار کالا از تنگه باب‌ المندب عبور می‌کند.
    • وحید IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      26 0
      کانال سوئز دریای مدیترانه را به خلیج سوئز که شاخه‌ای از دریای سرخ است متصل می‌کند. به هر ترتیب کانال سوئز سبب شده تا سریع‌ترین مسیر کشتی‌ رانی بین اروپا و آسیا، بوسیله عبور از تنگه باب المندب فراهم شود.
    • شربتی IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      23 0
      حوثی ها فقط کشتی های مرتبط با اسراییل رو هدف قرار میدهند کسی منکر نیست ولی ناخوداگاه برای سایر کشورها هم نا امن حلوه میکنه و کسی ریسک عبور نمیپذیره و تورم میاره حتی همون کشورهای اطراف در ضمن اینکار تاثیری ام در جنایت رژیم اسراییل ندارد چون تصمیم گرفتند
    • سرسام IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      26 0
      حوثی ها و انصارالله توقف یا تغییر مسیر کشتی‌ها، برخی از خطوط تولید و زنجیره تامین شرکت‌های تولیدی در جهان را تحت تاثیر قرار داده است.خودروساز سوزوکیکه خط تولید خود را در کارخانه‌ای واقع در مجارستان تا ۲۱ ژانویه متوقف می کند زیرا حملات دریای سرخ ورود موتورهای ساخت ژاپن را به تاخیر انداخته است.
    • وزارت IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      30 0
      اغلب شرکت‌های حمل و نقل دریایی پس از آغاز حملات حوثی‌ها ترجیح می‌دهند برای دوری جستن از هرگونه خطر، به جای کانال سوئز که کوتاه‌ترین مسیر کشتیرانی بین اروپا و آسیا است و حدود یک ششم ترافیک دریایی در جهان را به خود اختصاص می‌دهد، مسیر دیگری را برگزینند که عمدتا بسیار دورتر و پرهزینه‌تر است.درو برحماس
    • افرا IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      25 0
      مرگ بر کره جنوبی لاشه خور که به فرمان اربابش امریکا در حمله به یمن شرکت کرد مرگ بر کره جنوبی مستعمره انگلیس که پول نفت ملت ایران را دزدید
    • مراد بیک IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      30 0
      ببینید هر جا جنگ هست یا زمزمه جنگه آمریکا اونجا تشریف داره بخدا این رژیم سیاه آمریکا خیلی برای بشریت خطرناکه
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      27 0
      کانال پاناما ازالان دیدن داره
      • صلواتی IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        23 0
        واقعا دیدن داره چون ترافیک کشتی رانی درست شده و درامد خوبی هم درمیارن.
    • گفتمان IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      22 0
      منتظریم تا ارتش دلاور یمن اینترنت را در کف دریای سرخ قطع کنه .....تا دنیا شلم شوربا میشه. یا علی
    • گیو IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      24 0
      این تهدید انصارالله بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشته است و کاربران بسیاری از کشور‌های مختلف در واکنش به آن نوشته‌اند که اگر یمنی‌ها تهدیدشان را عملی کنند، اتصال اینترنت شرق و غرب جهان قطع خواهد شد.
      • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
        26 0
        با نمک
    • صفورا IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      21 0
      در زمان های قدیم وقتی جلاد می خواست فردی را به قتل برساند یک نفر هم مسؤلیت داشت تا جمعیت را کنترل کند و نگذارد کسی بخاطر همدردی با فرد مظلوم مراسم را بهم بزند الان آمریکا با آن همه ادعا نقش آن فرد را ایفا می کند ببین به چه نکبتی دچار شده
    • صمد آقا IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      25 0
      به تو که میگی اونا نه سر پیازن نه ت پیاز اربابت آمریکا سگ کیه !! شما که با شعار نه عزه نه لبنان قبلا درک و فهمتون رو نشون دادید توقعی نیست و توضیح در مورد نقش یمن در منطقه چیست هم بیفایده اس اما همون توصیه چای دبش رو بخودت میدم برو بخور حرف زیادی نزن !
    • ثانی IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      22 0
      عزیزم ما سالیان سال است که مذاکره می کنیم ولی آنها راه نمی آیند.
    • فریبا مومنی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      24 0
      مرداب‌ها را بخشکانید، کِرمها خود خواهند مرد! یعنی اسرائیل و آمریکا و انگلیس
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      23 0
      با یک خنجر در دست به جنگ ارتش آمریکا خواهند رفت
    • سوره IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      21 0
      درود بر هنیه و سنوار و محمد الضیف درود بر حماس و مقاومت فلسطین
    • حسین ف IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      15 0
      به امید پیروز تمام جبهه های حق علیه باطل. عالی بود تشکر از آقای معروفی