لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی» / صدوشانزدهمین روز؛

رژیم صهیونیستی شرق و جنوب جبالیا در شمال نوار غزه را می‌کوبد

رژیم صهیونیستی شرق و جنوب جبالیا در شمال نوار غزه را می‌کوبد

شهر غزه و به ویژه شمال آن که محل نگهداری آوارگان است به شدت از سوی اشغالگران مورد هجوم قرار گرفته است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: همزمان با تشدید حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه به ویژه جنوب این باریکه یورش‌های نظامیان صهیونیست علیه کرانه باختری و تیراندازی به سمت فلسطینی‌های ساکن این منطقه شدت گرفته است.

عملیات مشترک گردانهای قسام و شهید ابوعلی مصطفی

شرق و جنوب جبالیا در شمال نوار غزه را می‌کوبد

میدان الکویت غزه باری دیگر شاهد تیراندازی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به سوی فلسطینیانی بود که منتظر دریافت کمک‌های محدود ارسالی به نوار غزه بودند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که چندین زخمی این حمله به بیمارستان المعمدانی منتقل شده‌اند. همچنین پیکر شمار زیادی از شهیدان حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شهر غزه در خیابان‌های محله‌های غربی این شهر روی زمین قرار دارد.

یک دختربچه فلسطینی نیز در نتیجه تیراندازی تک‌تیراندازان ارتش رژیم صهیونیستی حوالی بیمارستان شفا در غرب شهر غزه به شهادت رسید.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در خان‌یونس به اعدام صحرایی فلسطینیان دست می‌زنند، بیمارستان‌ها را محاصره کرده‌اند و مانع از حرکت خودروهای آمبولانس جهت انتقال زخمی‌ها می‌شوند.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد: ارتش اشغالگر عملیات‌های خود در جنوب غرب خان‌یونس را شدت بخشیده است. اکسیژن در بیمارستان امل که از سوی اشغالگران محاصره شده و بمباران می‌شود تقریباً به پایان رسیده است.

وی افزود: شهر غزه و به ویژه شمال آنکه محل نگهداری آوارگان است به شدت از سوی اشغالگران مورد هجوم قرار گرفته است. اسراییل، شرق و جنوب جبالیا در شمال نوار غزه را می‌کوبد. شمار زیادی از چادرهای آوارگان غرق در آب باران است.

تداوم حمله های وحشیانه به غزه

حمله‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به مقر جمعیت هلال احمر فلسطین و بیمارستان «امل» وابسته به این سازمان در خان‌یونس همچنان ادامه دارد.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی به سوی منطقه‌های نزدیک به بیمارستان امل و ساختمان جمعیت هلال احمر فلسطین شلیک می‌کنند.

این سازمان تاکید کرد که در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان امل در خان‌یونس یک بانوی فلسطینی به شهادت رسیده است و ۹ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

همچنین هلال احمر فلسطین از زخمی‌شدن ۶ آواره در حمله اشغالگران به اطراف بیمارستان امل و مقر این سازمان در خان‌یونس خبر داد.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که ۳ جوان فلسطینی در منطقه «سطر» در غرب خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه به ضرب گلوله نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

سخنگوی سازمان‌های امدادی غزه نیز اعلام کرد که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی با حمله به شهرک «تل الهوی» و منطقه‌های غربی شهر غزه برخی مجتمع‌های مسکونی را با خاک یکسان کرده است.

همچنین شرق و جنوب جبالیا در شمال نوار غزه از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که پیکر ۵ تن از اعضای یک خانواده که ۳ هفته پیش در حمله‌های توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به خان‌یونس به شهادت رسیده بودند از زیر آوار خارج شده است.

علاوه بر این صدای درگیری با تسلیحات سنگین در حومه شرقی شهر غزه به گوش می‌رسد.

حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست

اداره اطلاع رسانی جنگی حزب الله لبنان اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، تک تیراندازان مقاومت اسلامی لبنان در ساعت ۱:۱۵ بعد از ظهر روز سه شنبه ۳۰ ژانویه، تجهیزات جاسوسی روبروی روستای الوزانی را به طور مستقیم هدف قرار داده و منهدم کردند.

آژیر خطر در شهرک های صهیونیست نشین به صدا درآمد

منابع فلسطینی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه خبر دادند.

انهدام تانک اشغالگران با موشک تاندوم

همزمان گردان های قسام از هدف قرار گرفتن یک تانک رژیم صهیونیستی از نوع مرکاوا با موشک تاندوم در محل الامل در غرب شهر خان یونس خبر داد.

اذعان صهیونیستها به سخت بودن نبرد با مقاومت در غزه

این در حالی است که رسانه های رژیم صهیونیستی با اشاره به نبرد خان یونس اعلام کردند: نبردها در خان یونس غیرعادی است به طوری که مبارزان حماس از مرگ ترسی ندارند و از میان آوارها و دهانه تونلها خارج می شوند و نظامیان ما را هدف قرار می دهند.

در همین حال هرتزی هالیوی رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد: ما با دشمنی روبرو هستیم که از مدت‌ها پیش برای دفاع از خود به شیوه‌ای سخت آماده شده و ما اکنون وارد نبرد بسیار پیچیده‌ای شدیم. قدرت بالای حماس در خان یونس ما را غافلگیر کرد.

سفر قریب الوقوع هنیه به مصر

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اولویت کنونی در غزه پایان دادن به حمله نظامی و عقب‌نشینی کامل نظامیان رژیم صهیونیستی است.

وی تاکید کرد که حماس پیشنهادی را از سوی پاریس برای آتش‌بس دریافت کرده و آن را بررسی خواهد کرد. این جنبش نسبت به تمامی ایده‌هایی که می‌تواند به پایان حمله نظامی رژیم صهیونیستی و تامین سرپناه برای ساکنان آواره غزه منجر شود، با روی باز تعامل می‌کند.

هنیه تصریح کرد که برای بررسی پیشنهاد پاریس جهت آتش‌بس، به قاهره سفر خواهد کرد.

وی ابراز داشت که حماس آمادگی بررسی هر طرحی برای بازسازی غزه و انجام عملیات جدی تبادل اسرا که ضامن آزادی اسرای فلسطینی باشد را دارد.

این عضو ارشد حماس از نقش قطر و مصر برای رسیدن به آتش بس پایدار در غزه و پایان تجاوزگری دشمن تشکر و قدردانی کرده و در عین حال مواضع آمریکا و برخی دولت‌های غربی در قبال آژانس آنروا و تعلیق کمک های مالی خود به آن را تقبیح کرد.

هنیه گفت: به اتفاقاتی که در دیگر جبهه‌های مقاومت در پشتیبانی از غزه رخ می‌دهد و تحولات بی‌سابقه‌ای که با هدف توقف تجاوزها و رفع محاصره غزه انجام می‌شود، افتخار می‌کنیم.

آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ جنایت در غزه مرتکب شده که در نتیجه آن ۱۱۴ فلسطینی به شهادت رسیده ۲۴۹ تن دیگر زخمی شده‌اند.

این گزارش تاکید می‌کند که پیکر شهدای این جنایت‌ها در زیر آوار منازل یا در مسیرهای مواصلاتی قرار دارد و نیروهای اشغالگر صهیونیز مانع از دسترسی کادر امداد و درمان به آنها می‌شوند.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت مجموعه تعداد شهدای غزه از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه به عدد ۲۶۷۵۱ نفر رسیده است و تعداد زخمی ها نیز بالغ بر ۶۵۶۳۶ نفر است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که اشغالگران اسراییلی محاصره مجتمع بیمارستانی ناصر در شهر خان یونس را برای دومین هفته متوالی ادامه می‌دهند.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت غزه، رژیم صهیونیستی ۱۵۰ کادر پزشکی و ۴۵۰ مجروح و بیش از ۳۰۰۰ آواره مستقر در این بیمارستان را در معرض حملات خود قرار داده است.

این بیانیه تاکید کرد که دستگاه‌های تولید برق در مجتمع پزشکی ناصر از دو روز پیش در نتیجه کمبود سوخت فعالیت خود را متوقف کرده‌اند. علاوه بر اینکه تراکم زباله‌ها در بخش‌های مختلف و محوطه بیمارستان نگران کننده شده و اشغالگران اجازه انتقال زباله‌ها به خارج از بیمارستان را نمی‌دهند.

وزارت بهداشت غزه تصریح کرد که غذای اختصاص داده شده به کادر بیمارستان و مجروحان و آوارگان مستقر در این مجتمع پزشکی نیز به پایان رسیده است.

نبرد شدید سرایا القدس با اشغالگران

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: ما در حال نبرد شدید با نظامیان و جنگ افزارهای رژیم صهیونیستی در محورهای غرب و جنوب شهرغزه هستیم.

سرایا القدس همچنین ازهدف قرار گرفتن دو تانک مرکاوا و نیز یک بولدوزر این رژیم در جنوب غرب شهر خان یونس خبر داد.

از سوی دیگر گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها در خان یونس در جنوب نوار غزه با تیربار و راکت‌های ضدزره وارد درگیری‌های شدیدی با اشغالگران صهیونیست شدند.

یدیعوت آحارونوت: نظامیان اسراییلی دچار مشکلات روحی، روانی شده‌اند

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اذعان کرد که تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست بعد از بازگشت از نوار غزه دچار مشکلات روحی و روانی شده اند.

پیش از این نیز گزارش شده بود که نظامیان صهیونیستی که در حمله به نوار غزه شرکت کرده اند به دلایل مختلف از جمله ایستادگی جانانه نیروهای فلسطینی و مبارزه آن‌ها با عناصر دشمن دچار مشکلات روحی روانی شده اند.

رسانه‌های عبری زبان گزارش داده بودند که یک نظامی صهیونیست که از نوار غزه برگشته بود به دلیل دیدن کابوس به سمت نظامیان صهیونیست دیگر شلیک کرده بود.

این در حالی است که بعد از گذشت بیش از سه ماه از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه نه تنها اهداف این رژیم در منطقه مذکور محقق نشده بلکه بسیاری از تحلیلگران نسبت به تحلیل رفتن توانایی ارتش هشدار داده اند. در همین رابطه اسحاق بریک ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگو با رسانه‌های اسراییلی تاکید کرد که ارتش نمی‌تواند همزمان در دو جبهه مبارزه کند، این در حالی است که حتی در یک جبهه نیز موفق به از بین بردن کامل حماس نشده است.

در همین رابطه روعی لوی رییس شهرک صهیونیستی «نیشر» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی و در نزدیکی مرزهای لبنان در گفتگو با رسانه‌های صهیونیستی تاکید کرد که جنگ در شمال برای اسراییل مانند یک زلزله خواهد بود.

یدیعوت آحارونوت: نظامیان اسراییلی دچار مشکلات روحی، روانی شده‌اند

دوحه پیشنهاد جدید آتش‌بس را به حماس مخابره می‌کند

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در جریان گفت‌وگو با اندیشکده شورای آتلانتیک، گفت که باتوجه به پیشرفت خوب مذاکرات اخیر تل‌آویو و واشنگتن، دوحه در تلاش است تا پیشنهاد جدید آتش‌بس را به حماس مخابره کند.

هیل مدعی است که مقامات آمریکا، اسراییل، مصر و قطر درباره چهارچوبی برای آتش‌بس موقت جنگ در غزه به توافق رسیده‌اند؛ چهارچوبی که در مرحله اول شامل آزادی اسرای صهیونیستی نزد حماس و همچنین افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه می‌شود.

شیخ محمد در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی گفت: در تلاش و در واقع امیدواریم تا این پیشنهاد را به اطلاع حماس رسانده و آنها را نسبت به مشارکت مثبت و سازنده در این روند، متقاعد کنیم.

وی همچنین مدعی شد که مذاکرات صورت گرفته در اروپا با حضور ویلیام برنز، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) و همچنین دیوید بارنیا، رییس سرویس جاسوسی اسراییل (موساد)، «پیشرفت خوبی داشته و بستری برای حرکت روبه‌جلو فراهم کرده است.»

نیویورک‌تایمز هفته گذشته مدعی شد که آمریکا به اسراییل پیشنهاد توقف دست کم دو ماهه عملیات نظامی در غزه را داده است. توافق ماه نوامبر بین حماس و تل‌آویو که به آزادی بیش از ۱۰۰ اسیر صهیونیستی نزد حماس منجر شد، وقفه‌ای چند روزه در جنگ را نیز دربرداشت و تمدید آن به آزادی تعداد بیشتری از اسرا انجامید.

دوحه پیشنهاد جدید آتش‌بس را به حماس مخابره می‌کند

جهاد اسلامی: جنایت ترور ۳ جوان فلسطینی در بیمارستان بدون پاسخ نمی‌ماند

جنبش جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای اقدام ارتش رژیم صهیونیستی در یورش به بیمارستان ابن سینا و حمله نیروهای ویژه یگان مستعربین به بیمارستان با لباس غیرنظامی و ترور سه تن از جوانان فلسطینی را مورد جدیدی از نقض منشورهای انسانی و قوانین بین‌المللی توصیف کرد.

این بیانیه تاکید کرد که جنایت ترور سه جوان فلسطینی در بیمارستان که تا حد جنایت‌های جنگی پیش می‌رود، قطعاً بدون واکنش مناسب باقی نخواهد ماند.

نیروهای ویژه یگان مستعربین رژیم صهیونیستی دیشب با پوشش و لباس‌های ناشناس و در قامت عوامل پزشکی و مراجعین به بیمارستان ابن سینا در اردوگاه جنین حمله کرده و سه تن از عناصر مقاومت که در این بیمارستان بستری بودند را به شهادت رساندند.

گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در جنین با صدور بیانیه‌ای از شهادت سه تن از مبارزان خود در عملیات تروریستی بزدلانه نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی در بیمارستان ابن سینا در اردوگاه جنین خبر داد.

این شهدا محمد أیمن عونی الغزاوی، باسل أیمن عونی الغزاوی و محمد جلامنه نام دارند.

کرانه باختری از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر و شکست اطلاعاتی سنگین رژیم صهیونیستی در نتیجه اجرای این عملیات، شاهد تعرض‌ها و یورش‌های مکرر نظامیان ارتش این رژیم و شهادت، زخمی‌شدن و بازداشت شمار زیادی از فلسطینیان ساکن کرانه باختری به دست نظامیان صهیونیست بوده است.

جنایت ترور ۳ جوان فلسطینی در  بیمارستان بدون پاسخ نمی‌ماند

لیبرمن: ورود کمک‌های انسانی به غزه باعث تقویت حماس می‌شود

آویگدور لیبرمن رییس حزب صهیونیستی و افراطی «اسراییل خانه ما» ضمن رد مجدد ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه مدعی شد که ورود هرگونه کمک انسانی به غزه باعث تقویت حماس شده و باعث می‌شود [یحیی] السنوار رییس جنبش حماس در نوار غزه جنگ را از موضع قدرت مدیریت کند.

وی انتقاد تندی نیز از برخی محافل صهیونیست که خواستار احیای مجدد شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نوار غزه هستند، مطرح کرده و گفت: کسانی که از احیای مجدد شهرک‌های اسراییلی در غزه صحبت می‌کنند، در درجه اول ساکنان اسراییلی نزدیک مرزهای غزه را به خانه‌های خودشان برگردانند.

وی همچنین به انتقاد از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پرداخته و گفت: نتانیاهو مدیریت اسراییل را بر اساس ملاحظات شخصی انجام می‌دهد و تنها چیزی که به آن توجه دارد، حفظ ائتلاف کابینه است.

لیبرمن ادامه داد که گانتس و آیزنکوت نیز با عضویت خود در شورای جنگ به نتانیاهو فرصت می‌دهند تا از صحبت یا هر گونه ایده دادن در مورد روز پس از جنگ شانه خالی کند.

در بحبوحه جنگ غزه و متهم شدن رژیم صهیونیستی به نسل کشی در این باریکه از سوی آفریقای جنوبی، احزاب راستگرای این رژیم اقدام به برگزاری یک کنفرانس با هدف آواره کردن فلسطینیان و ساخت شهرک‌های جدید صهیونیست نشین در این باریکه کردند؛ اقدامی که به آتش اختلافات داخلی این رژیم افزوده است.

گادی آیزنکوت، یکی از وزرای جنگ رژیم صهیونیستی که خود سابقه ریاست ستاد مشترک ارتش را داشته و هم اکنون از نمایندگان کنست به شمار می‌رود، اعلام کرد شرکت کنندگان در این کنفرانس به ویژه قانونگذاران و وزرای کابینه باعث تشدید اختلافات در داخل اسراییل شده اند.

وی افزود: در حالی ما شاهد وقوع چنین اتفاقی هستیم که سربازان اسراییلی هم اکنون شانه به شانه همدیگر در حال مبارزه در جنگ غزه با حماس هستند.

لیبرمن: ورود کمک‌های انسانی به غزه باعث تقویت حماس می‌شود

تل‌آویو برای ۱۹۰ کارمند «آنروا» پرونده‌سازی کرد!

اتهاماتی که رژیم صهیونیستی علیه آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به «آنروا» مطرح کرد آن هم درست یک روز بعد از صدور حکم دادگاه لاهه علیه تل‌آویو در پرونده نسل‌کشی، شماری از کشورها را به رهبری آمریکا بر آن داشت تا کمک‌های خود به این آژانس را تعلیق کنند؛ حالا پس از چند روز این اتهامات بی‌اساس علیه حدود ۱۹۰ کارمند آنروا تکرار شده است!

در این پرونده‌سازی اطلاعاتی که به رویت رویترز رسیده، این ادعا مطرح شده است که حدود ۱۹۰ کارمند آنروا از جمله «آموزگاران» در پوشش این آژانس با مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) همکاری کرده‌اند و نام و تصویر ۱۱ نفر از آنها نیز در این پرونده ذکر و ضمیمه شده است!

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد گفته که این سازمان هنوز به طور رسمی این پرونده را دریافت نکرده است. سازمان ملل پس از طرح اتهامات، چندین تن از کارکنان آنروا را اخراج کرد اما فلسطینیان تاکید دارد که تل‌آویو با دستکاری اطلاعات و جعل سند قصد تخریب و خدشه‌دار کردن آنروا را دارد.

یسراییل کاتس، وزیر خارجه کابینه رژیم صهیونیستی با درخواست عزل فیلیپ لازارینی، رییس آنروا، مدعی شد: کارمندان آنروا در کشتار هفتم اکتبر دست داشتند. لازارینی باید به این نتیجه برسد و استعفا کند.

رویترز مدعی است که این پرونده را یک منبع که نه نام و نه ملیتش مشخص شده، به دست آنها رسانده و اطلاعات اسراییل آن را جمع‌آوری کرده و در اختیار آمریکا هم قرار داده است.

آنروا ۱۳ هزار نفر را در نوار غزه استخدام کرده است. بیش از ۱۰ کشور شامل آمریکا، انگلیس، آلمان و کانادا از زمان طرح این اتهامات، کمک‌های خود را به این آژانس قطع کرده‌اند.

از آغاز جنگ غزه که پس از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) درگرفته است، تاکنون بالغ بر ۲۶ هزار فلسطینی که عمدتاً زنان و کودکان هستند، در حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

تل‌آویو برای ۱۹۰ کارمند «آنروا» پرونده‌سازی کرد!

بمباران یک مسجد و اردوگاه آوارگان فلسطینی در غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی به ویژه حمله‌های توپخانه ای علیه منطقه‌های اطراف بیمارستان ناصر واقع در خان یونس در جنوب نوار غزه شدت گرفته است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز چندین حمله علیه شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه انجام دادند.

اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه نیز بامداد امروز زیر آتش جنگنده‌های این رژیم قرار گرفت.

بمباران شدید منطقه‌های مسکونی جنوب نوار غزه

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که درگیری‌ها و حمله‌های شدیدی در منطقه بطن السمین و محله الامل در خان یونس به وقوع پیوسته است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مسجد الفاروق در اردوگاه خان یونس را نیز بمباران کردند.

شهادت جوانان فلسطینی در حمله به کرانه باختری

از سوی دیگر نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی مانند روزهای گذشته به صورت گسترده به بخش‌های مختلف کرانه باختری حمله کردند.

این عناصر اشغالگر به اردوگاه العروب در شمال الخلیل یورش برده و موید الشربی یکی از اسرای فلسطینی آزاد شده را مجدداً بازداشت کردند.

بمباران شدید منطقه‌های مسکونی جنوب نوار غزه

منطقه شرقی شهر نابلس نیز شاهد حمله این نظامیان صهیونیست بوده است. گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که عناصر اشغالگر به صورت گسترده به اردوگاه طولکرم نیز یورش بردند.

المیادین به نقل از رسانه‌های فلسطینی گزارش داد که نظامیان صهیونیست بعد از حمله به بیمارستان ابن سینا در جنین دست کم سه جوان فلسطینی را به شهادت رساندند.

همچنین گزارش شده که شمار زیادی از نظامیان اشغالگر به همراه تجهیزات نظامی خود بامداد امروزه به اردوگاه نور شمس در طولکرم واقع در کرانه باختری یورش بردند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که همزمان با یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه نور شمس، اینترنت در این منطقه هم مختل شده است.

درگیری نیروهای فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری

این در حالی است که نیروهای مقاومت فلسطین مستقر در کرانه باختری از پای ننشسته و برای مقابله با تجاوز عناصر صهیونیست وارد عمل شدند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که نیروهای فلسطینی عناصر اشغالگر را در شهر طولکرم هدف قرار دادند.

این نیروها با پرتاب نارنجک به سمت نظامیان صهیونیست با آن‌ها درگیر شدند.

همچنین به دنبال یورش اشغالگران به اردوگاه نور شمس مبارزان فلسطینی با آن‌ها به مقابله برخواستند و درگیری‌های مسلحانه شدیدی در این منطقه به وقوع پیوسته است.

مبارزان فلسطینی همچنین در مسیر نیروهای اشغالگر صهیونیست چند بمب دست‌ساز منفجر کردند.

قحطی در نوار غزه گسترش پیدا می‌کند

از سوی دیگر مایکل فخری گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور غذا تاکید کرد: ما قطعاً در نوار غزه با قحطی رو به رو می‌شویم چرا که برخی کشورها حمایت‌های مالی خود را از آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی (آنروا) قطع کرده اند.

وی در ادامه افزود: قطع کمک‌های مالی از آنروا به معنی آن است که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار فلسطینی را زیر بار قحطی رها کنیم.

لازم به ذکر است که کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا، ایتالیا، انگلیس، آلمان، فرانسه، اتریش، ژاپن … به بهانه‌های واهی و اتهامات کذب رژیم صهیونیستی مبنی بر مشارکت برخی کارمندان آژانس آنروا در عملیات طوفان الاقصی حمایت‌های مالی خود را از این آژانس قطع کرده اند.

در حال تکمیل

کد خبر 6008638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha