نماینده پارلمان عراق:

حضور آمریکایی‌ها در عراق غیرقانونی است

حضور آمریکایی‌ها در عراق غیرقانونی است

یکی از نمایندگان پارلمان عراق نظامیان آمریکایی در این کشور را اشغالگر توصیف کرد و خواهان بیرون راندن آن‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «وعد القدو» نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: ما نظامیان آمریکایی در عراق را به عنوان اشغالگر می‌دانیم چرا که حضور آن‌ها در این کشور غیر قانونی بوده و ملت عراق بدون استثنا با این مساله مخالف هستند.

وی در ادامه افزود: سه دلیل برای اشغالگر بودن آمریکایی‌ها در عراق وجود دارد؛ نخست آنکه آن‌ها بیش از ۱۰ بار مواضع نیروهای حشد شعبی و دیگر نیروهای عراقی را طی سال‌های گذشته هدف قرار داده و باعث شهادت و زخمی شدن شمار زیادی از عراقی‌ها شده اند.

القدو اضافه کرد: اقدامات آمریکایی‌ها در پایگاه‌های خود مشکوک بوده و به صورت بی سابقه‌ای از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند. علاوه بر آن پارلمان عراق به طور رسمی مصوبه بیرون راندن این نیروها را از کشور تصویب کرده است.

وی تصریح کرد: بیرون کردن نظامیان آمریکایی از عراق در راس اولویت‌های دولت قرار گرفته به ویژه آنکه حضور آن‌ها در داخل کشور عامل تهدید امنیت و ثبات عراق به شمار می‌رود.

چند روز قبل جنگنده‌های آمریکایی برخی از مقرهای نیروهای حشد شعبی را که از نیروهای رسمی عراق به شمار می‌روند هدف قرار دادند.

کد خبر 6015181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یک ایرانی IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      عراقیون بایدبازوراسلحه وموشک ،آمریکای متجاوزوکودک کش را ازعراق به همراه مزدورانش ازجمله السودانی وهشیارزیباری ،ازعراق به بیرون بیاندازند،آنان زبان زوررا بهترمیفهمند@!@@.