۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۱۶

مدیرکل میراث فرهنگی البرز خبر داد؛

بهره‌برداری از ۱۳ طرح گردشگری در البرز در دهه فجر

بهره‌برداری از ۱۳ طرح گردشگری در البرز در دهه فجر

کرج- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از افتتاح ۱۳ پروژه گردشگری در دهه فجر امسال در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم خاکی ضمن تبریک دهه فجر گفت: توسعه گردشگری یکی از موضوعات مورد تأکید در دولت مردمی و از رسالت‌های وزارت متبوع است که بدین منظور در استان البرز معرفی ظرفیت‌ها و توسعه زیرساخت‌های گردشگری مد نظر قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه گسترش زیرساخت‌های اقامتی در استان البرز یکی از نیازهای ویژه گردشگری است، افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان البرز و تأکید مقام عالی استان بر توسعه بوم گردی، در این زمینه اقدامات خوبی در حال انجام است.

خاکی مطرح کرد: در دهه فجر دو مجموعه اقامتی بومگردی در روستای عبدل آباد شهرستان نظرآباد و روستای شِلنَک بخش آسارا در محور کرج - چالوس با ظرفیت مجموعاً ۳۰ تخت افتتاح شدند. یک مهمانپذیر با ۶۷ تخت نیز به ظرفیت اقامتی استان افزوده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز دیگر طرح‌هایی که در این ایام به بهره‌بردار رسید را شامل سه واحد پذیرایی سنتی در کرج و فردیس و هفت دفتر و شرکت خدمات مسافرتی برشمرد و حجم سرمایه‌گذاری مجموع این ۱۳ طرح را ۱۸۶ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای گسترش زیرساخت‌های گردشگری استان را یکی از مهمترین موضوعات در این زمینه دانست و گفت: گسترش گردشگری به عنوان صنعتی فرابخشی نیاز به همکاری دستگاه‌های مختلف برای صدور مجوز احداث تأسیسات گردشگری دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی این استان در این زمینه با تسهیل صدور موافقت‌های اصولی سعی در کمک به گسترش سرمایه‌گذاری به خصوص در زمینه زیرساخت‌های گردشگری دارد.

کد خبر 6020102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      0 0
      تنها مدیر جهادی که در البرز دیده ایم . خسته نباشید جناب آقای خاکی.