آمریکا برای سومین بار قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو کرد

آمریکا برای سومین بار قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو کرد

آمریکا قطعنامه پیشنهادی الجزایر جهت برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شورای امنیت سازمان ملل متحد بار دیگر در تصویب قطعنامه برقراری آتش‌بس فوری در غزه شکست خورد.

این قطعنامه که از سوی الجزایر تهیه شده بود اگر چه ۱۳ رأی مثبت آورد، اما به دلیل وتو از سوی آمریکا به تصویب نرسید.

بر اساس این قطعنامه پیشنهادی، شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهان آتش‌بس فوری و رسیدن کمک‌های بشردوستانه به تمامی نقاط نوار غزه بدون هرگونه کارشکنی، عدم پذیرش کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها و پایبندی به حکم صادرشده از سوی دادگاه بین‌المللی کیفری می‌شد که با وتو از سوی آمریکا به تصویب نرسید.

از آغاز حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه این سومین بار است که آمریکا قطعنامه پیشنهادی برقراری آتش‌بس در غزه را وتو می‌کند و مانع از تصویب آن می‌شود.

این قطعنامه همچنین طرفین را به آزادی فوری همه اسرا بدون هیچ پیش شرطی ملزم می‌کرد. این قطعنامه همچنین اجرای کامل قطعنامه‌های ۲۷۱۲ و ۲۷۲۰ مصوب ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در مورد مناقشه اسراییل و فلسطین را نیز اجرایی می‌کرد.

قطعنامه ۲۷۱۲ شورای امنیت با تمرکز بر ضرورت حمایت از کودکان در درگیری‌های مسلحانه در ۱۵ نوامبر ۲۰۲۳ و قطعنامه ۲۷۲۰ با اهداف اعلام شده افزایش و نظارت بر ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه در ۲۲ دسامبر به تصویب رسید.

پیش از این، لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دایم آمریکا در سازمان ملل متحد گفته بود که ایالات متحده از رأی‌گیری در مورد پیشنهاد الجزایر حمایت نمی‌کند و وعده داده بود که اگر این قطعنامه به رأی گذاشته شود، «پذیرفته نخواهد شد.»

طبق ادعای وی، ایالات متحده در تلاش است تا توافقی بین اسراییل و حماس در مورد آزادی اسرا منعقد کند که مستلزم توقف حداقل شش هفته درگیری‌ها در غزه است. طرف آمریکایی مدعی است که پیش نویس قطعنامه ارایه شده از سوی الجزایر کمکی به دستیابی به این اهداف نکرده است.

با این روند جنابات رژیم صهیونیستی در غزه همچنان ادامه خواهد داشت و این در حالی است که تعدادی شهدای غزه به ۳۰ هزار نفر نزدیک می‌شود و تعداد مجروحین نیز نزدیک به ۷۰ هزار نفر است.

کد خبر 6033197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      1 0
      کشوری که خوی ظلم واستکباری داردنباید از ان توقع بیشتر داشت واین دنیای بی عدالتی است که به ستمگران حق وتو داده اند و ازادی خواهان عالم باید با قدرت تمام ومنطق قوی این شرایط را تغییر دهند همانطور که یمن انجام می دهد ایران وحزب الله لبنان وعراق و سوریه انجام می دهند و...
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      1 0
      باید جلو وحشیان غربی وضهیونیست با اتحاد وقدرت جهان مخالف غرب گرفته شود حق وتو بر داشته شود وقانون عادلانه جایگزین ان شود از هم اکنون باید استارت ان بوسیله ازادی خواهان عالم زده شود
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      1 0
      از جهانیان توقع می رود وتوی امریکای جنایتکار را محکوم کنند ومبارزه خود با غربیان بی منطق را گسترش دهند
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      1 0
      چرا نباید در جهان امروز جلو وتوی غیر عادلانه امریکا گرفته شود باید در مسیری جهانیان گام بر دارند که وحشیانی که به هیچ قانونی پایبند نیستند جلوشان گرفته شود ازادی خواهان عالم حد اقل این وتو را به شدت محکوم کنید اگر می توانید کاری انجام دهید
    • محمد باغبادی IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      1 0
      واقعا دولت آمریکا والاغ بایدن و نتا ن یابو همه از حیوانات اهلی و وحشی ،بیشتر جفتگ میزنند
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      2 0
      قانون جنگل است.
    • رضا IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      2 0
      خدا این شیطان بزرگ رو نابود کند. چگونه برخی این شیطان ظالم را در قضیه فلسطین تطهیر می کنند!
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      1 0
      مرگ بر غربیان ودوست داران غرب وصهویونیست ها که با حق زور وتو حقوق مظلومان فلسطینی را ضایع میکند به نظرم باید تلاش شود تا حق وتوی امریکا که از ان سوئ استفاده میکند با تلاش گسترده کشورهای جهان لغو شود
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      1 0
      البته چه فایده از کوچکترین پیام های تحلیلی که به ذائقه غربیان خوش نمی اید و شما هم ان را منتشر نمیکنید و وظیفه من محکومیت جنایت کاران ادم کش زور گو وغیر قانونی خواندن این حق به نا حق وتو است