۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۵۹

دبیر کل جمعیت هلال احمر:

توسعه آموزش باعث افزایش تاب آوری جامعه می شود

توسعه آموزش باعث افزایش تاب آوری جامعه می شود

زنجان-دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: امروزه هراندازه آموزش توسعه باید تاب آوری جامعه بالا می‌رود و خسران و خسارت در کشور کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب سلیمانی ظهر یکشنبه در آیین افتتاح اتاق متاورس و اتاق آماده عملیات تیم های سحر با بیان اینکه باید بسترهای لازم برای آموزش، کمک به انسان ها و بشریت فراهم باشد، گفت: امروزه هراندازه آموزش توسعه باید تاب آوری جامعه بالا می‌رود و خسران و خسارت در کشور کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه متاورس (نمادرس) بازدید مجازی از حوادث و سوانح و از جالبترین تجربه در آموزش عملی برای آمادگی در برابر مخاطرات و امدادرسانی است، افزود: متاسفانه بسیاری از خسران و خسارت در کشور به علت ضعف در حوزه آموزش است که باید بسترهای لازم برای این مهم فراهم شود.

سلیمانی ادامه داد: بستر جدید آموزش را جمعیت هلال احمر از طریق دانش آموزان، نوجوانان و مدارس شروع کرده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: امروزه برای تقویت آموزش حرفه ای، پیشرفته و بروز نیاز داریم که، باید بومی سازی شود و امیدواریم جمعیت هلال احمر به موقعیتی برسد که تمام توان خود را معطوف در جهت خدمت به مردم و بشریت کند.

سلیمانی با بیان اینکه هراندازه از جهت تجهیزات، علم و آموزش قوی باشیم برکات آن در جامعه نمایان می شود، افزود: در اتاق مجازی نمادرس با استفاده از عینک های سه بعدی واقعیت مجازی (VR)، دانش آموزان در شرایطی شبیه سیل یا زلزله واقعی قرار می‌گیرند و نحوه رویارویی با حوادث و مخاطرات از جمله پناهگیری و خروج اضطراری با رویکرد مانور زلزله و یا سیلاب را آموزش می‌بینند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به حوادث غزه گفت: هراندازه فریادی از کنوانسیون ژنو داده می شود ولی هیچ دادرسی نیست بنابراین باید توان را بالابرد تا انسانیت و بشریت در امن و امان باشد.

بازدید از پروژه عمرانی ابهر، افتتاح اتاق متاورس، اتاق آماده عملیات تیم های سحر، توزیع بسته های معیشتی، افتتاح دستگاه تصفیه آب ۱۰ هزار لیتری، بازدید از روند ارائه خدمات سلامت رایگان، دیدار با خانواده محترم شهدا، جلسه شورای مدیران و افتتاح مدرسه امداد و نجات پایگاه شمالغرب از برنامه های سفر یک روزه دبیر کل به زنجان است.

کد خبر 6051449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha