۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱:۴۰

استاندار یزد:

تلاش جدی و قطعی برای مهار تورم اولویت یزد در سال آینده است

تلاش جدی و قطعی برای مهار تورم اولویت یزد در سال آینده است

یزد- استاندار یزد با اشاره به اولویت‌های مدنظر استان در سال آینده گفت: یکی از این اولویت‌ها، تلاش جدی و قطعی برای مهار تورم است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران فاطمی، چهارشنبه شب در نشست هم اندیشی با صاحبان صنایع استان یزد با بیان اینکه یزد همواره پیشرفت و بالندگی خود را مرهون تلاش خداباورانه، صادقانه و وطن دوستانه کارآفرینان، تجار و بازرگانان سختکوش است، اظهار کرد: نام یزد از خوش نامی و انسان دوستی این افراد بلند آوازه شده است.

وی عنوان کرد: امسال سالی مملو از همراهی همدلانه و دلسوزانه اتاق بازرگانی و سایر تشکلها و فعالان بخش خصوصی در عرصه های مختلف بود و این همکاری و همدلی سبب رشد و ارتقای حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری استان شد.

فاطمی یادآور شد: در سالی که گذشت با تلاش دولت و همراهی بخش خصوصی تغییر رویکرد استان از تامین مالی بانکی پروژه های اقتصادی به سمت تامین منابع مالی از بازار سرمایه و ترویج فرهنگ آن اتفاق افتاد و در این راستا برگزاری رویدادهای مختلف از جمله همایش تامین مالی از بازار سرمایه سبب ساز راه اندازی و شروع به کار نهادها و سکوهای مختلف تامین مالی در استان شد.

استاندار یزد بیان کرد: تشکیل هیات موسس شرکت سرمایه گذاری استان یزد از دیگر اتفاقات مبارک در استان بود که با تعامل و همراهی قابل ستایش بخش خصوصی به وقوع پیوست همچنین تلاش اتاق بازرگانی در برگزاری منظم نشست‌های شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت این سال را به سالی پربار در عرصه های تولید و کارآفرینی استان تبدیل کرد.

همراهی اتاق بازرگانی و تشکل‌های صنعتی در پویش ساخت مدرسه و فعالیت‌های خیرخواهانه ستودنی است

وی ادامه داد: همراهی ستودنی اتاق بازرگانی و تشکلها و فعالان بخش خصوصی در پویش ساخت مدرسه و سایر فعالیت های خیرخواهانه و همچنین ارائه پیشنهادات کاربردی و برنامه های مناسب برای بهبود اوضاع اقتصادی استان از جمله تامین ارز مباحث بانکی و مالیاتی و موضوعات صادراتی و حل فصل مسائل بین بخش خصوصی و دولتی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و اقدامات موثر و ارزشمند دستگاه های قضایی و نظارتی در ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه افق تازه ای را در کمک به پیشبرد اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی در استان یزد گشود.

فاطمی عنوان کرد: آغاز سال ۱۴۰۳ که تقارنی معنوی و مبارک با حلول ماه عزیز رمضان یافته است با کسب تجارب ارزشمند همکاری های اتاق بازرگانی و دستگاههای دولتی در سال ۱۴۰۲ فرصت دیگری برای برداشتن گام های تکمیلی و تحولی استان در حوزه های اقتصادی و تولیدی است.

تغییر ریل استان از تامین مالی از بازار سرمایه

وی ادامه داد: حفظ و ارتقاء سطح تولید استان، دستیابی به هدف رشد ۸ درصدی اقتصادی، پیگیری تغییر ریل استان از تامین مالی از بازار سرمایه و راه اندازی پر رونق شرکت تامین سرمایه استان، تلاش جدی و قطعی برای مهار تورم، حمایت ویژه از نقش آفرینی شرکتهای دانش بنیان و تکمیل پروژه های یزد بهره ور و ارتقاء بهره وری در صنایع پیشران از جمله مهم ترین اولویت های یزد در سال ۱۴۰۳ است.

فاطمی تاکید کرد: بی شک تحقق این اهداف بدون همراهی دلسوزانه و فداکارانه بخش خصوصی میسر نیست.

استاندار یزد اظهار کرد: حمایت از تامین انرژی پایدار برای صنایع به ویژه از طریق افزایش تولید انرژی خورشیدی ارتقاء سطح زیر ساخت های استان و تغییر رویکرد به سمت صنایع های تک نساجی و پوشاک و کمک به صنایع برق و الکترونیک و ارتقاء بهره وری در صنایع اولویت دار استان در کنار تکمیل زنجیره های راهبردی ارزش و توزیع هوشمندانه اعتبارات استان برای تکمیل حلقه مفقوده زنجیره های ارزش از جمله مهمترین سیاست های اقتصادی دولت مردم در استان در سال جدید خواهد بود.

کد خبر 6054877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha