۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۶

معاون استاندار سمنان:

خسارات تند باد استان سمنان در دست بررسی است

خسارات تند باد استان سمنان در دست بررسی است

سمنان- معاون استاندار سمنان از بررسی خسارات تند باد شدید روز گذشته به خصوص در غرب استان خبر داد و گفت: این تند باد به شکستن درختان و تیرهای برق و خسارت به برخی زیرساخت ها منجر شد.

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه تندباد شدید روز گذشته در استان سمنان خساراتی به همراه داشته است، تاکید کرد: خسارت دیدن درختان، تیرهای برق و برخی زیرساخت‌ها از جمله تأثیرات این تند باد بودند.

وی با بیان اینکه تندباد بیشتر در دامغان، گرمسار و آرادان خساراتی را برجای گذاشته است، تاکید کرد: اکیپ‌ها در حال بررسی خسارات وارده هستند.

معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: روز گذشته بر اثر بروز تندبادهای شدید تیرهای برق در برخی نقاط استان دچار خسارت شده و برق مردم قطع شده بود که خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته بلافاصله رفع اشکال شد.

حمیدی با بیان اینکه ترمیم شبکه برق با اکیپ‌هایی بلافاصله در دستور کار قرار گرفت، تاکید کرد: علیرغم وقوع وزش شدید باد و طوفان در استان سمنان خوشبختانه جریان برق در تمام استان وصل است و مشکل خاصی نداریم.

وی با بیان اینکه طوفان و تندباد دو روز گذشته در استان بسیار شدت داشته است، تاکید کرد: بر اساس اعلام هواشناسی در برخی زمان‌ها حتی سرعت تند باد در این استان به ۱۲۰ الی ۱۳۰ کیلومتر هم می‌رسید.

معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی تندبادها همچنان در استان ادامه خواهند داشت در نتیجه اکیپ‌های برق و مدیریت بحران در آماده باش کامل قرار دارند تا در صورت بروز مشکل وارد عمل شوند.

حمیدی بیان کرد: روز گذشته در کالپوش هم شاهد بارش شدید تگرگ بودیم که خسارات احتمالی این رویداد هم در دست بررسی است.

به گزارش مهر، تلاقی هوای بسیار گرم کویری در استان و سامانه‌های کم فشار بارشی که عمدتاً از غرب وارد استان سمنان می‌شوند دلیل اصلی بروز چنین تندبادهایی هستند.

کارشناسان هواشناسی استان سمنان از امشب تا اوایل هفته آینده ادامه فعالیت سامانه بارشی و وزش بادهای شدید را پیش بینی کردند.

کد خبر 6106951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha