۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۱۴

سازمان حمایت: ۵۰ هزار واحد متخلف شناسایی شد/ گرانفروشی در صدر

سازمان حمایت: ۵۰ هزار واحد متخلف شناسایی شد/ گرانفروشی در صدر

یک مقام مسوول گفت: در طرح نظارتی ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳، ۴۹ هزار و ۲۴۲ واحد متخلف با بیش از ۵۵ هزار و ۷۲۴ مورد تخلف شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدابراهیم امینیان مدیر کل حوزه مدیرعامل و هماهنگی امور استان‌های سازمان حمایت در جلسه تشریح جزئیات عملکرد تیم‌های نظارتی در ایام ماه رمضان و عید نوروز اظهار کرد: در طرح نظارتی ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳، بیش از ۲۰۶ هزار بازرسی در بخش‌های مختلف کالایی و خدماتی انجام و ۴۹ هزار و ۲۴۲ واحد متخلف با بیش از ۵۵ هزار و ۷۲۴ مورد تخلف شناسایی شد. طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در راستای سیاست‌های راهبردی در حوزه نظارت و بازرسی، دستورالعمل اجرایی طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ جهت اجرا به ادارات کل صمت استان‌های کشور ابلاغ و به اجرا درآمد.

به گفته این مقام مسؤول، تشدید رصد و پایش وضعیت بازار توأم با برخورد بهنگام، بازدارنده و مؤثر با متخلفین از سوی ادارات صمت استان‌ها، در اولویت قرار دادن رسیدگی به شکایات مردمی، برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط شامل ادارات کل جهاد کشاورزی، تعزیرات، اتحادیه‌ها و اتاق اصناف و… از موارد تاکید شده در این دستورالعمل است.

مدیرکل حوزه مدیرعامل و هماهنگی امور استان‌های سازمان حمایت، کاهش التهابات احتمالی بازار و حمایت از حقوق مصرف کنندگان، ناامن سازی فضا برای متخلفین و سودجویان در ایام ماه مبارک رمضان و پایان سال ۱۴۰۲ را از جمله ویژگی‌های طرح نظارتی ویژه نوروز امسال عنوان کرد.

امینیان؛ بهره گیری از حداکثر ظرفیت‌های موجود در سطح استان، جلب همکاری کلیه نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط در چارچوب کارگروه‌های تنظیم بازار استان به ریاست استانداران و همکاری و هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت کشور در راستای اجرای دستورالعمل طرح نظارتی موصوف را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این ایام برشمرد.

مدیر کل حوزه مدیرعامل و هماهنگی امور استان‌های سازمان حمایت در ادامه، ضمن بیان بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده جهت اجرای بهینه طرح مذکور، آخرین آمارهای دریافتی مربوط به بازرسی‌های این ایام را اعلام کرد و گفت: طبق جمع بندی عملکرد بازرسی ادارات صمت استان‌ها در طول برگزاری طرح مذکور، مجموعاً تعداد ۲۰۶ هزار و ۳۳۵ مورد بازرسی از فعالان اقتصادی عرضه کننده کالا و خدمات انجام شده است.

امینیان با اذعان به اینکه بیشترین بازرسی‌ها و پرونده‌های متشکله توسط ادارات صمت استان‌ها به ترتیب در بخش واحدهای اقتصادی خرده فروش، توزیعی و خدماتی انجام شده است؛ تاکید کرد: در ایام مورد اشاره، محصولات خوراکی و صنایع غذایی و پوشاک، کیف و کفش بیشترین بازرسی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر آمار این مقام مسؤول؛ این بازرسی‌ها، منجر به تنظیم ۴۹ هزار و ۲۴۲ فقره پرونده تخلف در خصوص ۵۵ هزار و ۷۲۴ تخلف احرازی از انواع تخلفات تعریف شده صنفی و تعزیری جمعاً به ارزش بیش از ۱۵ همت و ارسال الکترونیکی به منظور رسیدگی به سامانه تعزیرات حکومتی استان‌ها شده است.

امینیان عنوان کرد: عمده ترین تخلفات کشف شده مربوط به تخلف گرانفروشی است.

گفتنی است: شاخص‌های کلان بخش بازرسی طرح نظارتی ویژه ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در مقایسه با طرح‌های مشابه سال‌های گذشته، حاکی از آن است که تعداد بازرسی‌های به عمل آمده در بخش‌های مختلف کالایی و خدماتی، تعداد کل واحدهای متخلف شناسایی شده، تعداد تخلفات کشف شده و نسبت پرونده‌های متشکله به تعداد کل بازرسی‌ها بیانگر ارتقا بهره وری، هدفمندتر شدن بازرسی‌ها با بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند و کیفی‌تر شدن پرونده‌های متشکله است.

مدیرکل حوزه مدیرعامل و هماهنگی امور استان‌های سازمان حمایت در پایان بر تداوم طرح‌های نظارتی بر واحدهای صنفی، توزیعی و خدماتی با استفاده از حداکثر توان بازرسان ادارات کل صمت استان‌ها تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین رسالت‌ها و اهداف این سازمان نظارت جدی بر بازار با هدف کمک به ثبات و آرامش آن است تا دغدغه‌های معیشتی مردم کمتر شود بنابراین حداکثر تلاش خود را در جهت بهبود وضعیت بازار و رفاه مردم به کار می‌بندیم.

کد خبر 6107670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha