۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۸

امام جمعه دشتستان:

مجلس دوازدهم گام‌های اساسی برای مبارزه با تبعیض و فساد بردارد

مجلس دوازدهم گام‌های اساسی برای مبارزه با تبعیض و فساد بردارد

بوشهر - امام جمعه دشتستان گفت: مجلس دوازدهم گام‌های اساسی به‌ منظور مردمی ‌سازی اقتصاد و مبارزه با تبعیض و فساد بردارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان با اشاره به روز ملی جمعیت اظهار کرد: کاهش شدید نرخ رشد جمعیت و سقوط نرخ باروری در ایران اسلامی یکی از دغدغه‌های جدی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) طی چند سال اخیر بوده است.

وی اضافه کرد: این دغدغه تا جایی است که ایشان در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن ابراز نگرانی از این موضوع فرمودند: «یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می‌کند تن او می‌لرزد، این مسئله جمعیت است».

امام جمعه برازجان بیان کرد: این نگرانی از سوی ایشان و بسیاری از نخبگان مطلع و دلسوز نظام، ریشه در آینده‌نگری دارد که آمار و نتایج آینده پژوهی‌های داخلی و خارجی مربوط به جمعیت کشور نیز آن را تأیید می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از اصلی ترین ابعاد دغدغه‌های رهبر انقلاب در موضوع جمعیت می‌توان به تأمین نیروی جوان و با نشاط برای پیشرفت پایدار کشور، رفع آسیب‌های نگاه مقلّدانه به زندگی غربی و نگاه راهبردی و آرمانی به مسئله جمعیت اشاره کرد.

مصلح با اشاره به سالروز حماسه فتح خرمشهر افزود: بشر امروز تقریباً تمام انواع و اقسام جنگ‌ها را تجربه کرده است؛ جنگ سخت، جنگ سرد، جنگ نرم و حالا جنگ شناختی و ادراکی.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمود: «راه مقابله با جنگ شناختی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی جبهه دشمنان انقلاب اسلامی، استمرار راه شهدا و عمل به درس آنان یعنی مجاهدت، ایستادگی و مقاومت است. ما با شهدا معاصر بودیم و جهاد و ایثار و شهادت و گره‌گشایی‌ها و ایستادگی آنان در مقابل قدرتها را دیدیم اما نسل جوان، این موضوع را با وضوح و بِداهتی که ما متوجه شدیم، نمی‌بیند، بنابراین هریک از علما، روشنفکران، دانشگاهیان و صاحبان مناصب دولتی، باید به تناسب جایگاه خود نقش‌آفرینی کنند.»

امام جمعه دشتستان با اشاره به شروع به کار مجلس دوازدهم گفت: امروزه وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی مهم‌ترین مسئله کلان کشور است که آحاد ملت را تحت‌الشعاع قرار داده؛ لذا به نظر می‌رسد مجلس دوازدهم با تلاش مجاهدانه برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی و انجام اقدامات قانونی ضمن اجرایی کردن شعار سال، لازم است مطالبات رهبر معظم انقلاب در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم را فراهم کرده و گام‌های اساسی به منظور مردمی سازی اقتصاد و مبارزه با تبعیض و فساد بردارد و تغییر در روندها را از همین نقطه آغاز کرده و جواب اعتماد مردم را بدهد.

وی اظهار کرد: توجه به مزایای نسبی استان‌ها که قابل ملاحظه است، تقویت پارک‌های علم و فناوری، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، تقویت جریان‌های کارفرمایی و کارگری بخشی از اقدامات مغفول در حوزه اقتصادی است که با عزم راسخ نمایندگان در دور جدید می‌توان حل بخشی از معضلات را با توجه به توان آنها تضمین کرد.

مصلح اضافه کرد: نزدیک به یک دهه از تأکید رهبر معظم انقلاب بر حل مسائل اقتصادی کشور می‌گذرد و این مسئله را در تبیین شعارهای اقتصادی که هر ساله از سوی معظم‌له تعیین می‌شود، شاهد هستیم.

وی بیان کرد: اجرایی شدن پیشرفت اقتصادی کشور نیازمند تدوین برنامه اقتصادی با رویکرد بلند مدت است که برنامه هفتم توسعه، فرصت مناسبی برای پرداختن به این اولویت‌هاست؛ لذا تعهد به اجرای برنامه هفتم توسعه می‌تواند با کنترل تورم و بهبود معیشت مردم، نقش عمده‌ای در رفع ناترازی‌های بودجه‌ای ایفا کند، موضوعی که در کنار سرمایه‌گذاری‌های مناسب و دیپلماسی اقتصادی دولت، می‌تواند نقش بسزایی را در پیشرفت کشور داشته باشد.

مصلح افزود: از طرفی هدف‌گذاری برای تک رقمی‌شدن نرخ تورم، بهبود ضریب جینی، چابک‌سازی دولت، استقرار دولت الکترونیک، بازنگری سیاست‌های جمعیتی، توسعه عدالت اقتصادی، تکیه بر ظرفیت‌های کشور در زمینه‌های اقتصاد دیجیتال، دریا، نفت، معدن و پتروشیمی از جمله موضوعاتی است که در برنامه هفتم توسعه به آن پرداخته شده اما عدم اجرای این برنامه‌ها برمشکلات افزوده است.

وی ادامه داد: شفافیت به‌معنای واقعی، اجتناب جدی از تبعیض و فساد، ساده‌زیستی، دوری از عوام‌زدگی، پایبندی به قانون اساسی، اهتمام به مسائل کلیدی و اولویت‌دار، پرهیز از منازعات و لزوم اتحاد و انسجام داخلی در مقابل دشمن، تعامل و هم‌افزایی با قوای مجریه و قضائیه از جمله رهنمودهای رهبری به نمایندگان مجلس یازدهم بود که باید چراغ راه نمایندگان این دوره از مجلس هم باشد.

کد خبر 6108969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha