۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۷

تولید، جایگزین صادرات در منطقه زاپروژیا شد

تولید، جایگزین صادرات در منطقه زاپروژیا شد

مقامات زاپروژیا می‌گویند با راهبرد «تولید، جایگزین واردات» این منطقه در حال تبدیل‌شدن به یک منطقه پیشرو در روسیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین کنفرانس «تولید؛ جایگزین واردات» در منطقه زاپروژیا روسیه برگزار شد. به گفته مقامات این منطقه، زاپروژیا اکنون در حال تبدیل شدن به منطقه پیشرو در روسیه است که تولید را جایگزین واردات کرده و در مسیر توسعه پیش می‌رود.

به گفته یوری گوسکوف، وزیر توسعه اقتصادی منطقه زاپوریژیا، قطعات یدکی ماشین‌آلات کشاورزی، سیستم‌های هیدرولیک تراکتور، تجهیزات شهری و راه‌سازی اکنون در کارخانه‌های دولتی این منطقه تولید می‌شوند که با تراکتورسازی سن‌پترزبورگ و بریانسک نیز مشارکت دارند.

وزیر توسعه اقتصادی منطقه زاپروژیا در جریان بازدید از این کارخانه‌ها گفت که طی دو سال گذشته توسعه قابل ملاحظه‌ای در روند تولید ایجاد شده است و اکنون به دنبال گسترش همکاری با کشورهای دوست هستیم.

گفتنی است که ولادیمیر پوتین تابستان سال گذشته در دیدار با یوگنی بالیتسکی، فرماندار منطقه زاپروژیا به برنامه توسعه ده ساله در این منطقه اشاره کرده بود.

اکنون الکساندر مارچنکو، وزیر صنعت و انرژی منطقه زاپروژیا  می گوید که کارخانه دولتی این منطقه محصولات خود را با هویت روسی به عنوان یک تامین کننده در روسیه فعالیت می‌کند. به گفته وی توافق‌نامه‌ای نیز با دانشگاه دولتی ملیتوپل امضا شده است که به موجب آن دپارتمان مشترکی میان صنعت و آموزش شکل گرفته تا تخصص پرسنل بهبود پیدا کند.

مقامات دولتی این منطقه معتقد هستند که ایجاد بخش همکاری‌های کارخانه‌های صنعتی با دانشگاه به دانشجویان این امکان را می‌دهد که پس از فارغ‌التحصیلی به طور قطعی وارد بازار کار شوند و این عامل انگیزه‌ای برای توجه بیشتر در برنامه‌های آموزشی است که برآیند آن به توسعه بهره‌وری در صنعت این منطقه کمک می‌کند.

در همین رابطه یوری گوسکوف، وزیر توسعه اقتصادی زاپروژیا در جریان نخستین کنفرانس «تولید؛ جایگزین واردات» بر ضرورت اتحاد عملیاتی میان دانشگاه ملیتوپل و کارخانه‌های منطقه برای تربیت پرسنل حرفه‌ای توجه داشت و آن را مانند قلب خودکفایی در صنعت عنوان کرد.

گفتنی است که بر أساس نتایج همه‌پرسی که از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد، ۹۳.۱۱ درصد مردم منطقه زاپروژیا به الحاق به روسیه رای دادند.

کد خبر 6111020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha