۵ مهر ۱۳۸۸، ۲۰:۲۳

بر اساس نتایج اولیه ؛

مرکل به کسب اکثریت آرا در انتخابات آلمان امیدوار است

مرکل به کسب اکثریت آرا در انتخابات آلمان امیدوار است

نتایج اولیه انتخابات پارلمانی آلمان نشان می دهد حزب دمکرات مسیحی توانسته است اکثریت آرا در برخی ایالتهای این کشور را از آن خود کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، با مشخص شدن نتایج اولیه انتخابات در آلمان، "آنگلا مرکل" و حزب وی به پیروزی در این انتخابات امیدوار شدند.

بر این اساس حزب دمکرات مسیحی و همپیمان سنتی آن سوسیال مسیحی در هفدهمین دوره انتخابات پارلمانی آلمان تا کنون مجموعا 5/33 درصد آرا را از آن خود کرده اند.

به این ترتیب امیدواری مرکل برای کسب اکثریت آرا و تشکیل دولت بدون حضور سوسیال دمکراتها در حال تحقق است. صدراعظم کنونی آلمان ترجیح می دهد برای پیشبرد برنامه های خود در دولت جدید با حزب دمکرات آزاد که مواضع میانه دارد، ائتلاف کند.

این درحالی است که پیروزی مرکل در این انتخابات نخستین پیروزی برای سران اروپایی اجرا کننده برنامه مقابله با بحران اقتصادی در این اتحادیه خواهد بود.

بر اساس نتایج اولیه که شبکه تلویزیونی ZDF آلمان اعلام کرده حزب سوسیال دمکرات که "اشتاین مایر" رقیب جدی مرکل از این حزب است، موفق به کسب 5/23 درصد آرا شده و حزب دمکرات آزاد نیز تا کنون 5/14 درصد آرا را بدست آورده است.

گفتنی است آخرین نتایج  نظر سنجی های مردمی که موسسه آلنس باخ آلمان منتشرکرده نشان می دهد که ائتلاف دموکرات و سوسیال مسیحی (CDU/CSU) به رهبری آنگلا مرکل با کسب 36.5% همچنان در صدر قرار دارد.  

کد خبر 954026

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha