شیراز- مسئول اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان لامرد از اتمام عملیات بررسی و شناسایی آثار تاریخی شهرستان لامرد در بخش های مرکزی، اشکنان، علامرودشت و چاهورز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مسعود تقی زاده گفت: با همکاری دو اکیپ از باستان شناسان مجرب استانی، محققین، پژوهشگران و راهنمایان بومی، طی مدت زمان دو ماه از تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه الی ۱۲ تیر ماه سال جاری، عملیات اجرایی بررسی و شناسایی آثار تاریخی شهرستان لامرد در بخش های مرکزی، اشکنان، علامرودشت و چاهورز به اتمام رسید.

وی اظهار داشت: این پروژه با هدف حفظ و صیانت از آثار تاریخی و مواریث فرهنگی انجام شد و در این طرح تعدادی از آثار تاریخی شهرستان شناسائی، نقشه برداری و پرونده آنها جهت ثبت در فهرست آثار ملی تشکیل گردید.
مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان لامرد در زمینه اعتبار این طرح نیز اعلام کرد: تامین اعتبار این پروژه ازمحل ۲ درصد نفت وگازشهرستان انجام شد.

شهرستان لامرد دارای ۶۲ اثر تاریخی ثبتی و ده ها اثر غیر ثبتی در جنوبی ترین نقطه استان فارس با سه هزار و ۹۳۲ کیلومتر مربع گستردگی و در فاصله ۴۵۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است. حمام علی خانی، مسجد علی خان، پل آب بر اهل، تنگ ترمان، آسیاب ها و قنات های متعدد، امامزاده شاه فرج اله، تل ها و تپه های تاریخی و آبگرم از جمله جاذبه های گردشگری این شهرستان است.