۵ مهر ۱۳۸۹، ۱۲:۳۶

نیکان قمی:

ایرانیها همچنان به سیل زدگان پاکستان کمک می کنند

مشهد - خبرگزاری مهر: سرکنسول جدید ایران در لاهور در دیدار با سروزیر ایالت پنجاب پاکستان از استمرار کمکهای مردم ایران به سیل زدگان پاکستانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر از مشهد، علی نیکان قمی سرکنسول جدید کشورمان در لاهور دیدار با شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب پاکستان ضمن ابراز همدردی با مردم سیل زده پاکستان از استمرار ارسال کمک های بشردوستانه دولت و مردم ایران به مناطق سیل زده تا رفع بحران خبر داد.

وی در این دیدار همچنین گزارشی از آخرین میادلات اقتصادی میان استان خراسان رضوی و ایالت پنجاب پاکستان ارائه کرد و از آمادگی مردم استان برای ارسال مستقیم کمک های بشردوستانه به لاهور در صورت موافقت پاکستان خبر داد.
 
نیکان قمی با تاکید بر توسعه بیش از پیش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور افزود: هم اکنون روابط دو استان خراسان رضوی و ایالت پنجاب که دارای اهمیت ویژه ای می باشد از سطح بالایی برخوردار است.
 
شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب پاکستان نیز در این دیدار ضمن تشکر از کمک ها و حمایت های دولت و ملت ایران از مردم سیل زده پاکستان از پیشنهاد کمک مستقیم به لاهور استقبال کرد و گفت: در صورتی که کالاهای امدادی به دولت پنجاب تحویل داده شود این کالاها به صورت شفاف در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت.
 
وی با اشاره به حضور دو هفته ای در میان سیل زدگان منطقه خاطرنشان کرد: این سیل تاکنون زندگی بیش از 15 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است.
 
سروزیر ایالت پنجاب پاکستان اظهار داشت: سیل اخیر یک امتحان از طرف خداوند است که ملت پاکستان به لطف پروردگار با صبر و خویشتن داری از آن سربلند بیرون خواهد آمد.
 
شهباز شریف با اشاره به روابط بسیار عمیق و دیرینه ایران و پاکستان به عنوان دو کشور برادر و همسایه گفت: امیدوارم حضور سرکنسول جدید ایران در پاکستان باعث توسعه هرچه بیشتر روابط دو کشور شود.
کد خبر 1159615

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha