۲۸ مهر ۱۳۸۹، ۱۳:۲۱

با حضور رئیس جمهور ؛

13 خادم صادرات امشب معرفی می‌شوند

13 خادم صادرات امشب معرفی می‌شوند

در آستانه 29 مهرماه -روز ملی صادرات- امشب با حضور رئیس جمهوری 56 صادرکننده نمونه و 13 خادم صادرات معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امشب 56 صادرکننده نمونه و 13 خادم صادرات غیرنفتی کشور، امشب در مراسمی با حضور رئیس جمهور و وزرای اقتصادی کابینه، مورد تجلیل قرار می گیرند.

ارتقاء شان و منزلت اجتماعی صادرکنندگان، گسترش فرهنگ تولید برای صادرات، معرفی الگوهای صادراتی موفق در عرصه تولید صادرات گرا، تبیین سیاستهای صادراتی، معرفی توانمندی ها و چهره های شاخص و ماندگار صادرات کشور از جمله اهداف برگزاری روز ملی صادرات است.

در این راستا، همه ساله سازمان توسعه تجارت ایران نسبت به انتخاب صادرکنندگان نمونه اقدام می کند و امسال نیز چهاردهمین دوره روز ملی صادرات ایران برای تجلیل از افسران خط مقدم جبهه صادرات در تقویم ملی کشور گنجانده شده است.

کیومرث فتح اله کرمانشاهی معاون سازمان توسعه تجارت ایران در گفتگو با مهر گفت: فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه 6 ماه به طول انجامیده است. از سوی دیگر، صادرات غیرنفتی کشور در سال 88 و نیمه اول سال 89 به خوبی نشانگر آن است که علیرغم بحرانها، تحریمها و مباحث اقتصادی نظیر پیش رو بودن طرح هدفمند کردن یارانه ها، صادرات غیرنفتی کشور رو به رشد است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران افزود: بر این اساس، 56 صادرکننده نمونه و 13 خادم صادراتی از میان بانکها، سفرا و استانداران انتخاب شده اند.

صادرکنندگان نمونه بخش صنعت در گروه صنایع غذایی، صنایع دارویی، تجهیزات پزشکی، آرایشی و بهداشتی، فولاد و قطعات خودرو، برق، الکترونیک و لوازم خانگی و در حوزه کشاورزی در گروه های خشکبار، گیاهان دارویی و صنعتی، محصولات دامی و شیلاتی و در حوزه خدمات در گروه های گروه خدمات مهندسی و نرم افزار، خدمات گردشگری و محصولات فرهنگی و هنری، بخش معدن در گروه مصالح ساختمانی، فلزات و صنایع فلزی معرفی می شود.

همچنین در مراسم امشب با رئیس جمهوری خادمان صادرات در بخش بانک، استانداران، سفرا و تشکلهای صادراتی معرفی خواهند شد. 

کد خبر 1174841

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha