۱۱ آبان ۱۳۸۹، ۱۱:۰۶

پوررحمانی در گفتگو با مهر:

مجموعه "آسمان همیشه ابری نیست" بینندگان را سردرگم نمی‌کند

مجموعه "آسمان همیشه ابری نیست" بینندگان را سردرگم نمی‌کند

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی "آسمان همیشه ابری نیست" تاکید کرد در این سریال مستقیم‌گویی نشده و پرداختن به مسائل تربیتی اهمیت داشته است ،از سوی دیگر هر یک از شخصیت‌ها قصه دارند و بینندگان سردرگم نمی‌شود.

امیر پوررحمانی درباره تهیه مجموعه تلویزیونی "آسمان همیشه ابری نیست" که روزهای چهارشنبه از شبکه یک پخش می‌شود به خبرنگار مهر گفت: من سال‌ها در حوزه آموزش و پرورش فعالیت کردم و چندین سال است که برنامه سیمای مدرسه را تهیه می‌کنم. با توجه به اینکه با مشکلات جوانان آشنایی دارم تصمیم گرفتم کاری تهیه کنم تا بتوانم مسائل تربیتی را به تصویر بکشم و به همین دلیل با محور قرار دادن زندگی چند دختر دبیرستانی و پیش دانشگاهی به مسئله تربیتی بپردازم.

وی که بازنویسی این مجموعه را هم بر عهده داشته، درباره اینکه قصه در بازنویسی چقدر دستخوش تغییرات شد، توضیح داد: تغییرات زیادی کرد، حتی برای اینکه فیلمنامه قوی داشته باشیم چند جلسه با مدیران مدارس دخترانه برگزار کردم تا بتوانیم فضای تربیتی را به درستی به تصویر بکشیم. علاوه بر آن مستقیم‌گویی نکردم، چرا که برای بیننده جذابیت ندارد.

این تهیه‌کننده خاطرنشان ساخت: در بازنویسی تعدادی از شخصیت‌ها اضافه یا حذف شدند. مثلاً شخصیت مهران رجبی را خودم طراحی کردم که شخصیت طنزی هم داشته باشد یا شخصیت امیرحسین رستمی هم در قصه نبود. حساسیت روی فیلمنامه به خاطر این بود تا بتوانم کار مناسبی تهیه کنم و قصه برای بینندگان تخت نباشد. علاوه بر آن هر کدام از شخصیت‌های مجموعه "آسمان همیشه ابری نیست" قصه دارند.

پوررحمانی درباره اینکه چرا قصه‌های شخصیت‌های مختلف این مجموعه به موازات یکدیگر پیش نمی‌رود و هر قصه چند قسمت را به خودش اختصاص داده است، توضیح داد: به دلیل تعدد شخصیت‌ها نمی‌خواستم بیننده سردرگم شود، به همین دلیل شخصیت‌های نسرین، مهتاب، صبا و سهیلا که محوری هستند، زندگی هر کدام را در چند قسمت به تصویر کشیده‌ایم. اگر قرار بود به موازات یکدیگر باشند ماجرا‌ها برای مخاطبان مبهم می‌شد.

وی خاطرنشان ساخت: در این مجموعه به مسائل تربیتی پرداختیم. گاهی پیش می‌آید مدیر یا معاون مدرس نیز قضاوت‌های اشتباه درباره بچه‌ها می‌کنند. در مجموعه "آسمان همیشه ابری نیست" سعی کردیم به این مسائل بپردازیم که نباید راحت آبروی آدم‌ها را برد یا به قرص‌های روان‌گردان و ... هم پرداختیم. برای تولید این سریال آقای فرجی حمایت زیادی کرد، اگر او پشتیبانی نمی‌کرد ممکن بود این مجموعه تولید نشود.

این تهیه‌کننده درباره اینکه در "آسمان همیشه ابری نیست" مهران رجبی شخصیت طنازی دارد، آیا بیشتر بداهه گویی کرده یا وفادار به متن بوده است، توضیح داد: نه، او کاملاً به متن وفادار بود. در واقع من این اجازه را به او ندادم. در قصه خانواده مهران رجبی، می‌خواستم یک پدر سنتی را در کنار یک مادر روشنفکر و تحصیل‌کرده قرار دهم تا نشان دهم این تقابل چقدر روی تربیت فرزندانشان تاثیرگذار است. در قسمت‌های پخش شده بینندگان متوجه تقابل آنها در مسائل تربیتی شدند که حتی به خاطر رفتارهای پدر فرزند بزرگترشان نیز خانه را ترک کرده است.

پوررحمانی درباره انتخاب محسن یگانه برای خوانندگی تیتراژ این مجموعه گفت: برای اینکه به جذابیت سریال اضافه شود خواندن تیتراژ را به محسن یگانه سپردم که این مسئله اتفاقاً با استقبال مخاطبان هم رو به رو شده است.

وی درباره انتخاب سعید عالم‌زاده به عنوان کارگردان "آسمان همیشه ابری نیست" در حالی که تجربه ساخت سریال‌سازی نداشت، توضیح داد: من هم او را نمی‌شناختم و دوستان ایشان را معرفی کردند. او قبلاً چند فیلم سینمایی و تلویزیونی ساخته بودم. خوشبختانه خودم خیلی روی این سریال نظارت داشتم، چرا که کار برایم اهمیت زیادی داشت و اگر ضعفی بود در این نظارت و تدوین برطرف شد.

این تهیه‌کننده درباره انتخاب بازیگران توضیح داد: بیشتر بازیگران را خودم انتخاب کردم. با توجه به اینکه این سریال پر شخصیت بود باید در انتخاب بازیگران دقت می‌کردیم. خوشبختانه توانستیم بازیگرانی را که برای کار می‌خواهیم جذب کنیم.

پوررحمانی در پایان افزود: به نظرم تهیه‌کنندگان باید به ساخت کارهایی با موضوع تعلیم و تربیت اهمیت بیشتری بدهند. ساخت اثر درباره جوانان ضروری است و من همیشه راغب هستم این کار را انجام دهم. به نظرم مدیران هم باید حمایت لازم را داشته باشم که این اتفاق برای پروژه "آسمان همیشه ابری نیست" با حضور آقای فرجی مدیر شبکه یک افتاد.

مجموعه تلویزیونی "آسمان همیشه ابری نیست" به کارگردانی سعید عالم‌زاده روزهای چهارشنبه از شبکه یک پخش می‌شود. بازیگران اصلی این مجموعه به ترتیب حروف الفبا عبارتند از سپند امیرسلیمانی، لیلا بلوکات، تیما پوررحمانی، حدیثه تهرانی، سمیرا حسینی، کاوه خداشناس، افسانه خشتی، شیوا خنیاگر، جعفر دهقان، مهران رجبی، امیرحسین رستمی، آزاده ریاضی، مختار سائقی، مریم سرمدی، شادی شایان‌فر، مهرداد صحیحی، سپهر عالم‌زاده، حسن عباسی، شمسی فضل‌اللهی، آتنه فقیه‌نصیری، سیامک قاسمی، ماریه ماشاءاللّهی، شبنم معززی، ناصر ممدوح، عباس موسوی، طوفان مهردادیان، فریبا نادری، افسانه ناصری، فلور نظری، مینا نوروزی‌فر، حامد وحید.

کد خبر 1183186

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha