۳۱ خرداد ۱۳۹۰، ۱۸:۱۳

عالیشوندی:

کانون مساجد باید تجلیگاه تفکر و هنر فاخر اسلامی باشد

کانون مساجد باید تجلیگاه تفکر و هنر فاخر اسلامی باشد

یزد - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: همان گونه که اوج معماری و هنر اسلامی را در مساجد شاهد هستیم، کانونهای فرهنگی هنری مساجد نیز باید تجلیگاه تفکر، بینش و هنر فاخر اسلامی باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود عالیشوندی ظهر سه شنبه در دیدار با مسئول و کارکنان دبیرخانه کانونهای مساجد استان یزد به مناسبت هفته اطلاع رسانی دینی با اشاره به مرزهای باریک و به هم تنیده فرهنگ و هنر با ارشاد اسلامی اظهار داشت: کانونهای فرهنگی هنری مساجد به همراه بخش قرآنی در کنار فعالیتهای فرهنگی هنری، بیشتر به ارشاد اسلامی می ‌پردازند.

عالیشوندی یکی از مهمترین وظایف کانون‌های مساجد را بسط و گسترش هنرهای دینی دانست و بیان داشت: کانونهای مساجد برای بسط، گسترش و اشاعه هنرهای دینی باید تمام تلاش خود را به کار گیرند.

دبیر هیئت نظارت بر کانونهای فرهنگی هنری مساجد با تقدیر و تشکر از عملکرد، طرحها و برنامه‌های دبیرخانه کانون با بیان اینکه کانونهای فرهنگی هنری مساجد در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌ کنند نه سازمان تبلیغات اسلامی، خواستار توجه بیشتر به بعد هنری در طرحها و برنامه ‌های کانونهای فرهنگی هنری مساجد شد.

وی افزود: کانونهای فرهنگی هنری مساجد پایگاه مهمی برای بسط هنر دینی و معرفی اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی هستند.

عالیشوندی یادآور شد: توجه و سرمایه ‌گذاری در کانون‌های فرهنگی مساجد و امور قرآنی از اولویت‌های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد است و هرگونه سرمایه‌گذاری در این زمینه به رشد و ارتقای فکری جامعه می ‌انجامد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تمام هنرها رشد یافته و همه در خدمت بسط و گسترش فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی بوده است.

مسئول کانون مساجد استان یزد نیز در این نشست گزارشی از اقدامات دبیرخانه کانون مسجد استان ارائه کرد و گفت: نیروهای کانون مساجد با همدلی به دور از بروکراسی‌های موجود در همه برنامه‌های خود کسب رتبه برتر را در ذهن می‌ پرورانند.

علی حکیمیان ادامه داد: برای اطلاع‌رسانی بیش از 40 سامانه پیامک در اختیار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار گرفته و برای همه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یا تابلو ساخته شده و یا در حال ساخت است.
کد خبر 1341013

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha