۱ تیر ۱۳۹۰، ۹:۴۲

عظیمی در گفتگو با مهر:

سازمان تبلیغات مروج ارزشهای دینی است

سازمان تبلیغات مروج ارزشهای دینی است

تبریز - خبرگزاری مهر: مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی به دستور حضرت امام(ره) به منظور نشر و ترویج ارزشهای اسلامی بوده و این مجموعه در راستای هدف یاد شده گام بر می دارد.

حجت الاسلام حمید عظیمی به مناسبت سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی به خبرنگار مهر گفت:‌ سازمان تبلیغات اسلامی از جمله نهادهایی است که با هدف اعتلای فرهنگ نغز و پربار اسلام راستین و تبلور حیات معنوی و تعیین و ترویج شاخص‌های اعتقادی، بنیاد نهاده شد.

وی تشکیل این سازمان را یکی از نعمات جمهوری اسلامی خواند و افزود: در طی سالهایی که از فعالیت این سازمان سپری شده است به اقتضا، نیازمندیهای مطرح در سطح جامعه و به تناسب سیاستهای کلی نظام اسلامی فعالیتهای این سازمان دستخوش تغییر و تحول بوده است.

عظیمی گفت: این سازمان توسط بزرگانی چون: آیت الله احمد جنتی، حجت الاسلام محمود محمدی عراقی، و قبل از آن توسط شورایی متشکل از: شهید حقانی، شهید شیرازی، آیت الله جنتی، آیت الله مهدوی کنی و آیت الله امامی کاشانی اداره شده است.

حجت الاسلام حمید عظیمی با اشاره به رویکردهای تبلیغات اسلامی گفت: سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هدایت، سازماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی از جمله وظایف این سازمان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی همچنین ادامه داد: زمینه‌سازی برای یافتن نیروهای مومن و پیدایش تشکل‌های انجمن‌های اسلامی و جمعیت‌های مشابه و نظارت بر فعالیت آنها، تلاش در جهت احیا و اشاعه معارف، فرهنگ و تاریخ تشیع از همه راههای ممکن با تاکید بر وحدت تمام مذاهب اسلامی و حراست از آن، با همکاری مراجع و نهادهای ذیربط از دیگر اولویتهای کاری این مجموعه است.

به گفته عظیمی، تحقیق و بررسی در خصوص تهاجم فرهنگی دشمنان و شناسائی و تحلیل ترفندهای تبلیغی علیه انقلاب اسلامی با هماهنگی سایر دستگاه‌های ذیربط و ارائه سیاست‌های لازم در جهت خنثی‌سازی آنها و تنویر افکار عمو می و ... ازجمله دیگروظایف سازمان تبلیغات اسلامی است.

اول تیرماه، سالگرد صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی است و از همین رو نیز به عنوان روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی نامیده شده است.

کد خبر 1341327

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha