۱۹ تیر ۱۳۹۰، ۱۸:۰۹

به قلم استاد انصاریان/

"تفسیر حکیم" قرآن کریم تدوین می‌شود

"تفسیر حکیم" قرآن کریم تدوین می‌شود

قم - خبرگزاری مهر: تفسیر قرآن کریم با عنوان "تفسیر حکیم" توسط حجت الاسلام حسین انصاریان در حال تدوین است که تاکنون 12جلد آن به رشته تحریر درآمده است.

به گزارش خبرنگار مهر، "تفسیر حکیم" حجت الاسلام استاد حسین انصاریان در حوزه علوم و معارف قرآن کریم است که تاکنون تدوین 12 جلد آن به پایان رسیده و به زودی در دست چاپ قرار خواهد گرفت.

بر پایه این گزارش، این تفسیر از ویژگیهای ممتازی برخوردار است که با رویکرد عرفانی در مفاهیم و معانی آیات الهی با دقت نظر و با تکیه بر اصیل ترین منابع  موثق شیعی در حال تدوین است.

مرجع فقید آیت الله فاضل لنکرانی در تاریخ چهارم آذرماه سال 85 در تقریظی بر تفسیر استاد حسین انصاریان مرقوم کرده است: قسمتی از تفسیر شریف حکیم که به قلم خطیب توانا، عالم ربانی حجت الاسلام آقای انصاریان دامت برکاته نگارش یافته را ملاحظه کردم، انصاف آن است که با توجه به وسعت اطلاع ایشان از معارف و احاطه بسیار خوبی که به مضامین آیات و روایات دارند، نکات جالب و بدیعی را در این تفسیر از خود به جای گذاشته اند که مورد استفاده فضلا و اهل دانش و عموم نیز قرار گیرد.

پیش از این، تعداد 80 عنوان اثر مکتوب  و ارزشمند در 128 جلد از استاد انصاریان در موضوعاتی چون ترجمه و شرح و تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و مفاتیح الجنان و تالیف کتب ارزشمندی در زمینه عرفان، حکمت و اخلاق، عقاید و تربیت خانواده به زیور طبع آراسته شده که از آنجمله کتاب عرفان اسلامی در 15 جلد و شرح و تفسیر صحیفه سجادیه در 15 جلد است.

تاکنون 19 جلد از آثار استاد انصاریان به زبانهای عربی، اردو، انگلیسی و ترکی استامبولی نیز به چاپ رسیده است.

کد خبر 1356142

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha