۹ مرداد ۱۳۹۰، ۱۰:۴۲

قاچاق سوخت در ناوگان نفتکش‌های جاده‌پیما متوقف می‌شود

یک مقام مسئول در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از پیاده سازی سامانه مرکزی اطلاعات در 87 انبار ذخیره سازی فرآورده نفتی خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه، انحراف فرآورده‌های نفتی از طریق ناوگان نفتکش جاده پیما به حداقل کاهش می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر نژادعلی با اشاره به آغاز شمارش معکوس برای پیاده سازی سامانه مرکزی اطلاعات انبارهای نفت کشور، گفت: در حال حاضر در 87 نقطه کشور انبارهای ذخیره سازی فرآورده های نفتی وجود دارد که بخش عمده سوخت مایع مورد نیاز نیروگاه ها، جایگاه ها و مشتریان از طریق این انبارها تامین می شود.

معاون مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در تشریح جزئیات سامانه جدید اینترنتی انبارهای نفت، تصریح کرد: با نصب و راه اندازی این سامانه، امکان قابلیت رهگیری و اطلاع مشتریان از آخرین وضعیت محموله های ارسالی به آنها به صورت " آن لاین" فراهم خواهد شد.
 
وی با تاکید بر اینکه با پیاده سازی این سامانه، تحول اساسی در زمینه انتقال و توزیع فرآورده های نفتی در سطح کشور حاصل می شود، اظهار داشت: با نصب و راه اندازی این سامانه، هر محموله‌ای که از طریق نفتکش‌های جاده پیما از انبارهای نفت خارج می شود، قابل کنترل و رهگیری است.
 
نژادعلی یکی از مهم ترین دستاوردهای راه اندازی این سامانه اینترنتی را مقابله با قاچاق و انحراف فرآورده های نفتی از طریق ناوگان نفتکش جاده‌پیما عنوان کرد و افزود: با نصب این سامانه، پس از خروج نفتکش جاده پیما از انبار نفت تا مرحله تحویل محموله فرآورده نفتی به مشتریان و یا جایگاه های سوخت، محموله قابل کنترل خواهد بود.
 
معاون مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اعلام اینکه تاکنون این سامانه در بیش از 44 انبار نفت کشور نصب و راه اندازی شده است، یادآور شد: پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه سال جاری این سامانه جدید اینترنتی در تمامی انبارهای موجود کشور راه اندازی شود.
 
نژادعلی با یادآوری اینکه این سیستم با استفاده از توان مهندسی کارشناسان معاونت فناوری ارتباطات و اطلاعات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی طراحی، برنامه نویسی و پیاده سازی شده است، تاکید کرد: با راه اندازی این سامانه از زمان خروج فرآورده نفتی از انبارهای نفت تا زمان تحویل آن به مشتریان، امکان پایش وضعیت محمولات وجود دارد.
 
وی، افزود: تمرکز اطلاعات و ایجاد یک بانک اطلاعاتی متمرکز، مانیتورینگ لحظه به لحظه انتقال فرآورده‌های نفتی، ایجاد بستر مناسب اطلاعاتی به منظور طراحی و برنامه نویسی سیستم های جدید و جایگزینی با سیستمها و روشهای قدیمی و ایجاد بستر مناسب برای تهیه و تدوین سیستمهای اطلاعات مدیریت و مدیریار و کاهش هزینه‌ها، از مهمترین دستاوردهای اجرای این پروژه در سال جهاد اقتصادی است.
 
معاون مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده نفتی در پایان خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود با نصب و راه اندازی کامل این پروژه اینترنتی، موضوع انحراف فرآورده های نفتی از طریق ناوگان نفتکش جاده پیما به حداقل کاهش یابد.
کد خبر 1371260

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha