۱۸ دی ۱۳۸۳، ۱۰:۵۷

رؤساي سازمان تبليغات اسلامي در گفت و گو با "مهر" :

نماز محبوبترين عمل در پيشگاه خداوند متعال و ابزاري براي صيقل روح است// فرهنگ نماز بايد در سطح جامعه نهادينه شود

نماز محبوبترين عمل در پيشگاه خداوند متعال و ابزاري براي صيقل روح است// فرهنگ نماز بايد در سطح جامعه نهادينه شود

با توجه به اهميت و نقش نماز در زندگي فردي و اجتماعي انسانها ، به منظور يادآوري ارزش هاي اين عمل عبادي و ضرورت توجه ويژه به آن ، گروه دين و انديشه "مهر"، گفت و گوهايي را با رؤساي سازمان تبليغات اسلامي انجام داده است كه به مرور در خبرگزاري "مهر" منتشر شد . در اين بخش گزيده اي از گفته هاي اين مسئولان تنظيم و گردآوري شده و پيش روي خوانندگان قرار مي گيرد .

نماز محبوبترين عمل در پيشگاه خداوند متعال است

رئيس سازمان تبليغات اسلامي گلستان

رئيس سازمان تبليغات اسلامي گلستان با اشاره به اين كه نماز از چنان جايگاهي برخوردار است كه از بدو خلقت انسان با وي همراه شده است ، اين عبادت را محبوبترين عمل در پيشگاه خداوند متعال اعلام و تأكيد كرد : به واسطه نور اميد ، خضوع و شكر مداومي كه از طريق نماز و برقراري ارتباط باخالق هستي در روح انسان متجلي مي شود ، وي هرگز از رحمت لايتناهي خداوند نااميد نخواهد شد . حجت الاسلام زين العابدين روحاني نيا با تأكيد بر اين كه درك و دريافت انسان از مقوله نماز و ارزش هاي آن به عنوان محبوبترين اعمال در پيشگاه ربوبي در نزد بسياري هنوز ناشناخته و كمرنگ است  گفت : انسان هنوز به طور كامل درك نكرده كه نماز چقدر روح و روان وي را صفا و صيقل داده ، او را به زندگي امروز و آينده اميدوار كرده و زندگي را رنگ مي بخشد ، بي ترديد با دريافت عميق و قلبي اين ارزش ها ، نگاه انسان به نماز و توجه وي به آن رنگ ديگري خواهد كرد . وي با يادآوري اين كه نماز تنها يك عبادت فردي نيست و در زندگي اجتماعي انسان نيز نقش داشته و حتي موجب حضور پررنگ تر وي در اجتماع خواهد شد  افزود :  انسان به طور ذاتي موجودي اجتماعي است و نماز نيز به شكل جماعت آن ارتباطات و زنجيره اجتماعي وي را كامل كرده و تداوم مي بخشد . رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان گلستان تصريح كرد : به واسطه نور اميد ، خضوع و شكر مداومي كه در روح انسان  از طريق نماز و برقراري ارتباط با خداوند متعال  متجلي مي شود ، هرگز از رحمت لايتناهي خداوند نا اميد نخواهد شد .

نماز عاملي براي داشتن جامعه اي سالم و آرام است  

رئيس سازمان تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري

رئيس سازمان تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري با يادآوري ارزش ها و دستاوردهاي ارزنده برپاداشتن نماز با خلوص نيت و توجه قلبي، فراگيري اين عمل در ميان اقشار مختلف را عاملي براي داشتن جامعه اي سالم و آرام اعلام كرد . حجت الاسلام مرتضوي اظهار داشت : فلسفه اقامه نماز ، ذكر و ياد خداست و بهترين روش براي ايجاد آرامش در انسان نيز همين برقراري ارتباط با خدا به واسطه نماز است . رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان چهارمحال و بختياري تأكيد كرد : زماني كه توجه به نماز كمرنگ شود ، موقعيت امنيتي و آرامش فرد و جامعه خدشه دار خواهد شد ، در واقع شك نيست كه نماز نخستين و مهم ترين نقش را در برقراري امنيت و تأمين آرامش دارد .حجت الاسلام مرتضوي ، برپاداشتن نماز را بهترين روش براي ياد خدا و برقراري ارتباط با او ، به عنوان يگانه خالق هستي اعلام كرد و گفت : چنانچه اين ارتباط قوي ، مداوم و قلبي باشد ، انسان به واسطه اتصال به اين قدرت عظيم ، همواره از دروني آرام و اميدوار برخوردار خواهد بود . رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان چهارمحال و بختياري همچنين نماز را عملي براي پالايش روح از بدي ها و گرايش به خوبي ها معرفي كرد و گفت : انسان نمازگزار همواره از اعمال بد دوري مي كند و در تلاش است تا با اعمال نيك ، پسنديده و خيرخواهي براي ديگران ، موارد مثبت بسياري را در پرونده اعمال خود به ثبت برساند .

نماز امنيت خاطر،اطمينان به آينده و صلابت را تقويت مي كند 

مسئول تشكل هاي ديني سازمان تبليغات كهكيلويه و بويراحمد

بي ترديد توجه و توكل به قدرتي لايتناهي ، امنيت خاطر ، اطمينان به آينده و صلابت را در انسان تقويت مي كند كه اين امر مانعي براي بروز هر گونه نااميدي و يأس خواهد بود . عبدالرشيد موسوي مسئول تشكل هاي ديني سازمان تبليغات اسلامي استان كهكيلويه و بويراحمد نيز ضمن بيان اين مطلب ، با تأكيد بر اين كه برقراري ارتباط با چنين قدرتي ، سعادت و افتخاري عظيم است ، گفت : خداوند متعال ، نماز را به عنوان راهي براي برقراري ارتباط همه انسان ها با خود قرار داده است كه از اين طريق انسان هاي خداجو و طالب سعادت دنيوي و اخروي مي توانند با آرامش ، صبر ، درايت و اميدوارانه زندگي كنند .مسئول تشكل هاي ديني سازمان تبليغات اسلامي كهكيلويه و بويراحمد صيقل يافتن قلب و روح  انسان را از ديگر ارزش ها و نتايج نماز اعلام كرد و افزود : همانطور كه در روايات آمده ، نمازي كه واقعي ، خاشعانه ، خاضعانه بوده و با توجه عميق و قلبي خوانده شود ، گناهان انسان را چون برگ درختان مي ريزد و آلودگي هاي روح انسان را شستشو مي دهد . وي تصريح كرد : اگر به خداوند متعال كه مافوق همه قدرتهاست متصل و متكي باشيم ، علاوه بر اين كه از دروني آرام و مطمئن برخوردار خواهيم بود ، هرگز دچار يأس و نا اميدي نيز نخواهيم شد .موسوي با تأكيد بر اين كه بهترين شيوه و عمل براي ذكر و ياد خدا نماز است افزود : نبايد فراموش كرد كه نماز واقعي تنها صورت نماز و به پا داشتن آن نيست ، بلكه نمازگزار وقتي نماز واقعي داشته است كه با خلوص نيت كامل و توجه عميق  رو به خالق خويش كرده باشد .

جامعه سالم دستاوردي ارزشمند براي نمازگزاران است

رئيس سازمان تبليغات اسلامي خوزستان

رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان خوزستان با اشاره به اين كه نماز پاسخي به نياز دروني انسان است و علاوه بر اقناع انسان ، خلاء هاي دروني و پوچي ها را از بين مي برد گفت : جامعه سالم دستاوردي ارزشمند براي انسان هاي نمازگزار است . حجت الاسلام محمد حسين بلك  اظهار داشت : نماز پاسخي به نياز دروني انسان است و به همين دليل ، به واسطه ممارست بر اين عباد ، روح و درون انسان حالت اقناعي خواهد يافت . وي با يادآوري طرح روش "معنا درماني" از طرف دانشمندان و محققان گفت : محققان و پژوهشگران به اين نتيجه رسيده اند كه تمام نا آرامي ها ، ناكامي ها و امراض مختلف روحي و رواني، از خلاء دروني ، بي محتوايي و بي معنايي سرچشمه مي گيرد . رئيس سازمان تبليغات اسلامي خوزستان با تأكيد بر اين كه برقراري ارتباط با قادر متعال ، خلاءهاي دروني و پوچي ها را از بين مي برد ، افزود : در چنين شرايطي بي شك نماز بهترين راه برقراري ارتباط با خداوند هستي است ، اين عبادت برطرف كننده خلاء ها و كمبودهاي دروني بوده ، مشكلات ناشي از آن را برطرف و مانع بروز آنها خواهد شد . حجت الاسلام بلك يادآورشد : سلامت روح و روان به واسطه نماز ، سلامت اخلاق و رفتار انسان را نيز موجب مي شود  كه دستاورد ارزشمند آن داشتن جامعه اي سالم و با اخلاق است . وي با اشاره به اين كه تك تك افراد ، سازندگان جامعه هستند گفت : افرادي كه به واسطه ارتباط با خالق خويش و اقامه نماز صحيح و قلبي ، روح ، روان ، اخلاق و رفتار سالم و مناسبي دارند ، جامعه اي سالم را مي سازند كه از هر گونه زشتي ، يأس  و نااميدي دور است .

نماز مشكلات روحي و رواني انسان را رفع مي كند  

رئيس سازمان تبليغات اسلامي هرمزگان

رئيس سازمان تبليغات اسلامي هرمزگان از دو بعد آيات و روايات و همچنين عقلاني ، نقش هاي ارزنده نماز در سلامت انسان را برشمرد و رفع مشكلات روحي و رواني را يكي از دستاوردهاي نماز اعلام كرد . حجت الاسلام سيد شكرالله زندوي  اظهار داشت : نقش نماز را از دو بعد مي توان مورد بررسي قرار داد ، بعد آيات ، روايات و شرع مقدس اسلام  و بررسي عقلاني و نظري ابعادي است كه بهره گيري از آنها مي توان نقش و تأثيرات نماز را در زندگي فردي و اجتماعي مورد ارزيابي قرار داد . وي افزود : همواره در آيات و روايات شرع مقدس اسلام ، در مورد اين كه ذكر و ياد خدا ، موجب آرامش و آسايش دروني است تأكيد بسيار شده و نقش نماز در قوت قلب و تشكيل مشكلات با دفعات تكرار شده است ، نمونه  بارز اين آيات ، " الا بذكرالله تطمئن القلوب " است . رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان هرمزگان افزود : تجربه نشان داده كه مشكلات روحي و افسردگي ها ، بدنبال ارتباط با خدا ، نماز و اتصال به حضرت حق ، رفع خواهد شد ، در واقع توكل و توسل عميق و خالصانه و همچنين برقراري ارتباط با خداوند متعال از راههاي مختلف ، به ويژه نماز ، بهترين راهكار براي داشتن زندگي اي بي دعدغه و آرام است . وي در مورد بعد عقلاني تأثيرات نماز در زندگي انسان گفت : بي ترديد اگر انسان خود را به يك قدرت عظيم وصل كرده و همواره به آن متكي باشد ، كمتردچار پوچي  و نا اميدي شده و بر مشكلات و مسائل نيز، با تكيه و اعتماد بر قدرت و عظمت خالق بي همتا ، به خوبي فائق خواهد آمد.

مسئولان براي نهادينه كردن فرهنگ نماز برنامه ريزي كنند

رئيس سازمان تبليغات اسلامي يزد

رئيس سازمان تبليغات اسلامي يزد با يادآوري آثار و بركات فردي و اجتماعي نماز و تأكيد بر اين كه هيچ ذكري بالاتر از نماز نيست ، گفت : لازم است مسئولان در راستاي نهادينه كردن فرهنگ نماز و اقامه به موقع و سروقت آن به خوبي فعاليت و برنامه ريزي كنند . حجت الاسلام سيد محمد شريف حسيني كوهستاني نيز گفت : آيات و روايات اسلامي به خوبي بيانگر نقش و تأثيرات ارزنده ذكر و ياد خدا ، در زندگي فردي واجتماعي انسان هستند . رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان يزد با اشاره به اين كه هيچ ذكري بالاتر از نماز نيست ، گفت : نماز به عنوان ذكر خدا به روح و روان انسان آرامش بخشيده ، اطمينان خاطر دروني را در او تقويت مي كند . حجت الاسلام حسيني كوهستاني نمازگزاران واقعي را افرادي صالح و نيكوكار معرفي كرد كه جامعه متشكل از اين افراد ، جامعه اي عالي و بي دغدغه است . وي با اشاره به اين كه به لطف خدا بحث نماز تقريبا به عنوان يك فرهنگ و اعتقاد قلبي در ميان مردم كشورمان از جايگاه والايي برخوردار است ، گفت : البته لازم است اين امورساماندهي شده ، شرايط و بستر لازم براي اقامه نماز در خارج از منازل نيز فراهم شود . رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان يزد تأكيد كرد : لازم است مسئولان ، در راستاي نهادينه كردن فرهنگ نماز و اقامه به موقع و سروقت آن به خوبي فعاليت و برنامه ريزي كنند .

فرهنگ نماز بايد در سطح جامعه نهادينه شود

رئيس سازمان تبليغات اسلامي ايلام

رئيس سازمان تبليغات اسلامي ايلام با تأكيد بر نقش سازنده و ارزنده نماز در زندگي فردي و اجتماعي ، ضرورت نهادينه شدن فرهنگ نماز در سطح جامعه را يادآورشد و گفت : در اين راستا نبايد به كارهاي ناقص و جسته و گريخته اكتفا كرد بلكه مي بايست با سرمايه گذاري لازم و برنامه ريزي دقيق و صحيح ، فعاليت هاي مثبتي داشت . حجت الاسلام شريفي راد اظهار داشت : نماز آرامش جسم و روح را بدنبال داشته و اگركسي به هر دليلي در مورد نماز كوتاهي كند ، زندگي براي او تلخ ، سخت ، دشوار و دور از آرامش خواهد بود . رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان ايلام با اشاره به اين كه عزم و اراده شخصي كه از ذكر و نماز غفلت دارد ، سست خواهد بود ، گفت : در مقابل كساني كه با نام ، ياد و ذكر الهي وهمچنين برترين ذكرها يعني نماز مأنوس هستند ، در مقاطع سخت و دشواري ها ، در كوران مشكلات ، با پناه بردن به نماز و برقراري ارتباط صادقانه و خالصانه با خداوند متعال مشكلات را برخود هموار خواهند كرد . وي درمورد تأثيرات ، آثارو بركات نماز در جامعه گفت : اگر بتوانيم نماز را درتمام سطوح جامعه نظير مدارس ، ادارات و دانشگاه ها نهادينه كنيم ، آنرا به عنوان فرهنگ اصيل و سازنده ، توسعه دهيم و شرايطي را ايجاد كنيم كه نماز در انظارعموم مردم خيلي بزرگ و باشكوه باشد ، بسياري از مشكلاتي كه گريبانگير جامعه امروز است ، برطرف خواهد شد . رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان ايلام نقش تبليغات در اين زمينه را بسيار مؤثر اعلام كرد و گفت : براي تحقق اين امر ، سرمايه گذاري و توجه عموم به مقوله نهادينه كردن نماز ، در كنار تبليغات ارزنده ، بسيار ضروري والبته سازنده خواهد بود . وي كاهش ناهنجاري ها ، بزهكاري ها و مسائل بغرنج زندگي امروز را از دستاوردهاي نهادينه شدن نماز در جامعه عنوان كرد و افزود : در اين راستا نبايد به فعاليت هاي ناقص و كارهاي جسته و گريخته اكتفا شود .

نماز شاخص ترين عمل براي پرورش روح آدمي است

رئيس سازمان تبليغات اسلامي بوشهر

رئيس سازمان تبليغات اسلامي بوشهر ، نماز را يكي از اعمال عبادي انسان مسلمان و غذايي براي روح او معرفي كرد و گفت : نماز شاخص ترين عمل براي پرورش روح و روان آدمي است . حجت الاسلام علي نعمت اللهي  اظهار داشت : همانگونه كه انسان به غذاي جسم و تأمين نيازهاي جسمي نياز دارد ، توجه به روح و غذاي آن نيز بسيار ضروري و اجتناب ناپذير است .
رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان بوشهر با تأكيد بر اين كه يكي از ابعاد مهم آدمي روح است ، ضرورت نقويت و تأمين نيازهاي اين بعد از انسان را يادآورشد و گفت : بي ترديد بدون سلامت روح ، نمي توان سالم بود و سالم زندگي كرد . رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان بوشهر با يادآوري اين كه در تمام اديان آسماني و حتي غيرآسماني براي پروش روح و روان آدمي دستورالعمل هايي آمده است ، افزود : تمامي آئين ها و مذاهب اقصي نقاط جهان ، آداب ورسوم و همچنين رفتارهايي را دارند كه پرداختن به آنها ، سلامتي روح و روان انسان را در پي دارد . نعمت اللهي در ادامه از اسلام به عنوان برترين و كاملترين دين نام برد و تأكيد كرد :  دين مبين اسلام به خوبي تمام آداب ، شريعت و سنن انسان ساز را در بر مي گيرد ، در واقع در دين اسلام ، بر اساس برنامه  زمان بندي و كارشناسي شده ،  مسير رشد و تعالي آدمي به شكلي مطلوب طراحي و براي تعالي بشر راهكارهاي مناسب نيز ارائه شده است . وي افزود : بين تمام اعمال عبادي انسان ، نماز شاخص ترين عمل است كه نقش بسيار مهمي در پرورش روح و روان آدمي دارد ، خداوند خواسته تا انسان در شبانه روز 5 بار در مقابل ذات ربوبي قرار گيرد ، وقتي اين عمل را به جا مي آوريم نظام آفرينش را داراي خدايي مي دانيم كه هميشه ناظر بر اعمال ، رفتار و كردار ما بوده و او راتصديق مي كنيم . رئيس سازمان تبليغات اسلامي با اشاره به اين كه نماز به عنوان كاملترين و مهم ترين عمل عبادي مي تواند آرامش را در وجود انسان ايجاد و برقرار كند ، گفت : تمامي دستورات ديني ، شريعت و آيات مختلف ، حكايت از تأثير نماز، به عنوان مهم ترين ذكر خدا ،  در آرامش بخشي و ارائه  اطمينان خاطر دروني انسان ها دارد .

نماز دقيق ترين شيوه برقراري ارتباط با خالق هستي است

رئيس سازمان تبليغات اسلامي لرستان

رئيس سازمان تبليغات اسلامي لرستان با اشاره به دستاوردها و نتايج ارزشمند و زندگي ساز نماز براي انسان ها ، اين عبادت را بهترين و دقيق ترين شيوه برقراري ارتباط با خالق هستي عنوان كرد . حجت الاسلام اسماعيل قبادي اظهار داشت : خداوند متعال كه خالق بشر و همه هستي است ، به خوبي نقش و تأثيرات نماز را با آيه " الا بذكرالله تطمئن القلوب " بيان كرده است كه توجه به همين آيه مي تواند گوياي ارزشها و نقش سازنده و ارزنده در زندگي فردي و اجتماعي نماز باشد . حجت الاسلام قبادي با اشاره به اين كه آرامش روحي و رواني كامل انسانها ، به واسطه ارتباط با خدا به دست مي آيد ، گفت : دقيق ترين و ساده ترين شيوه برقراري ارتباط مستقيم با يگانه خالق هستي  نماز است .رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان لرستان با تأكيد بر اين كه نماز كاملترين و صحيح ترين شكل برقراري ارتباط با خداوند است ، يادآورشد : آرامش خاطر ، احساس امنيت ، از بين رفتن استرس ، تشويش و اضطراب ها ، همگي از دستاوردهاي ارزشمند ارتباط با خدا از طريق نماز است .حجت الاسلام قبادي پرهيزاز غيبت و توهين و همچنين كنترل زبان در شرايط مختلف را ازديگر مزيت هاي نماز اعلام كرد و گفت : بي ترديد انساني كه به طور مداوم و خالصانه با خداي خويش در ارتباط است ، همواره داراي رفتاري شايسته ، برخوردي مناسب و روحيه اي آرام است .

نماز بهترين و عاليترين ذكر خداست

رئيس سازمان تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان

رئيس سازمان تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان با اشاره به اين كه نماز بهترين راه برقراري ارتباط با خداوند متعال است ، دستاوردهاي اين ارتباط را در سالم سازي روح و روان بسيار ارزشمند و سازنده عنوان كرد و گفت : نماز بهترين و عاليترين ذكر خداست . حجت اسلام نورالله ولي نژاد گفت : آثار نماز درهمه بخش هاي زندگي انسان به چشم مي آيد و بايد اين عمل عبادي به گونه اي از سوي انسان هاي نمازگزار انجام شود كه آثار و شواهد آن را به خوبي ديد. رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان سيستان و بلوچستان ، عزت انسان ، نوع دوستي و كمك به همنوع را از بركات و نتايج ارزشمند نماز اعلام كرد و افزود : سلامت روان از ديگر اثرات نماز است . رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان سيستان و بلوچستان با تأكيد بر اين كه نماز بهترين و عالي ترين ذكر خداست ، اين عمل عبادي را بهترين طنين براي آرامش دلها اعلام كرد و افزود : آمار مي گويد ، 20 درصد افراد جامعه ما دچار مشكلات روحي و رواني هستند و ما معتقد هستيم چنانچه اين افراد ذكر خدا را به طور عام و اقامه نماز را به طور خاص  مورد توجه قرار دهند ، به خوبي اين مشكلات را پشت سر خواهند گذاشت. حجت الاسلام ولي نژاد با تصريح بر اين كه نماز بايد با خصوع وخشوع كامل همراه باشد ، ضرورت اعتقاد و توجه عميق و قلبي را به هنگام اداي نماز يادآورشد و گفت : چنين نمازي ، داراي روح و پيام بوده و ارتباط انسان با خدا را تحكيم  و تعميق مي بخشد .

نماز بهترين راه برقراري ارتباط با خداوند است

رئيس سازمان تبليغات اسلامي زنجان

رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان زنجان ضمن برشمردن آثار بسيار ارزشمند نماز در روح و روان انسان ، تأثيرات اين نتايج را در سطح جامعه نيز مهم ارزيابي كرد و گفت : نماز بهترين راه برقراري ارتباط با خالق هستي و رسيدن به آرامش است . حجت الاسلام علي دشتكي افزود : هر زمان كه انسان به مرحله احساس پوچي ، يأس و ناميدي مي رسد ، تنها عاملي كه به او نيروي ادامه زندگي بخشيده و همه يأس ها را برطرف مي كند ياد خدا و برقراري ارتباط با او به واسطه انجام فريضه نماز است . حجت الاسلام دشتكي سلامت روحي و رواني مسلمانان نمازگزار را از دستاوردهاي ارزشمند اين عبادت خالصانه اعلام كرد و گفت : در جوامع مسلمان كه برقراري ارتباط با خالق هستي و گفت وگوي با او مورد توجه بسيار است ، افراد ازسلامت رواني بيشتر و بهتري برخوردار بوده و كمتر دچار يأس و سرخوردگي مي شوند . حجت الاسلام دشتكي با اشاره به وضعيت نامطلوب روحي و رواني بسياري از افرادي كه در برقراري ارتباط با خدا سستي به خرج مي دهند گفت : چنين انسان هايي از دستاوردها و نتايج سازنده نماز و گفت وگو با خدا غافل هستند كه البته همين افراد بعد از برقراري ارتباط عميق با خداي خويش به آرامش خواهند رسيد . وي ارتباط با خدا را لازمه زندگي اعلام كرد و گفت : نماز يكي از بهترين راه هاي برقراري ارتباط با خداست كه از نظر روحي انسان را تقويت و مانع از ايجاد حس پوچي و يأس مي شود . رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان زنجان نقش نماز در ساختن جامعه سالم و آرام را نيز بسيار مهم و تعيين كننده عنوان كرد و افزود : انسان هايي كه به دليل توجه به نماز ، از آرامش مطلوبي برخوردار هستند ، در كنار يكديگر جامعه اي آرام و سالم را مي سازند كه نمود آن در جامعه خودمان قابل مشاهده است .

نماز رسالت مشترك همه انبياء در طول تاريخ است

معاون سازمان تبليغات اسلامي استان مركزي

نماز ارتباط با خالق هستي و عالم آفرينش است كه ارمغان آن اطمينان خاطرخاص براي انسان نمازگزار است . علي خادمي معاون سازمان تبليغات اسلامي استان مركزي، ضمن اعلام اين مطلب يادآورشد : به دليل ويژگي ها و ارزش هاي خاص نماز و برقراري ارتباط آرامش بخش با خداوند هستي است كه انسان مكلف شده در شبانه روز چند نوبت ، رو به درگاه خداوند آورده و به او وصل شود .وي با اشاره به اين كه نماز رسالت مشترك همه انبياء در طول تاريخ بوده است گفت : هيچ پيغمبري وجود ندارد كه مروج نماز نبوده باشد ، در واقع يكي از رسالت هاي اصلي و اساسي پيامبران ، ترويج نماز و دعوت همه انسانها به برپا داشتن آن بوده است .معاون سازمان تبليغات اسلامي استان مركزي افزود : نماز عبادتي است كه آرامش قلبي و اطمينان دروني و عميق خاصي به انسان بخشيده و انسان از اين طريق و توسل و توكل هميشگي به يگانه عالم هستي ، هرگز دچار يأس و ناميدي نخواهد شد .وي با تأكيد بر واجب بودن نماز براي همه مردم از ابتداي سن تكليف تا آخرين نفس گفت : لازم است انسان به گونه اي خود را منضبط بارآورد كه هرگز در مورد به جا آوردن نماز مورد غفلت و كوتاهي واقع نشده و همواره از ارزش ها و بركات آن بهره مند شود .

نماز ابزاري براي صيقل روح است

رئيس سازمان تبليغات اسلامي اردبيل

رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان اردبيل با تأكيد بر اين كه روح و روان انسان به ابزاري براي پالايش از آلودگي ها و پليدي ها نياز دارد گفت : نماز وسيله اي براي صيقل روح فرد و جامعه است . حجت الاسلام فريد اظهار داشت : انسان به همان ميزان كه به بهداشت جسم نياز دارد ، به بهداشت روح و روان خود نيز نيازمند است و بايد آن را مورد توجه قرار دهد .
وي در ادامه با اشاره به اين كه روح و روان انسان به ابزاري براي پالايش از آلودگي ها و پليدي ها نياز دارد گفت : به طور حتم نماز همان ابزار و وسيله اي است كه انسان مي توان با بهره گيري از آن ، روح را صيقل داد .حجت الاسلام فريد با تأكيد بر اين كه پاك شدن فكر و روح  انسان ، به پالايش جامعه منتهي مي شود ، با يادآوري اين كه انسان عضوي از كل جامعه است ، گفت : در اين ميان تنها عبادتي كه انسان را به خداوند نزديك مي كند نماز است ، در واقع بايد گفت " نماز بالاترين توفيق واجازه براي انسان است كه سعادت مي يابد با خداوند متعال به گفت و گو بنشيند ". وي تصريح كرد : به هنگام گفت و گو انسان بايد بداند كه با چه كسي صحبت مي كند ، در واقع مي بايست عظمت خالق را درك كرده و با خضوع و خشوع لازم در مقابل او قرار گيرد ، به واسطه برقراري اين ارتباط صحيح  و معنوي است كه انسان از بدي و گناه دور شده و راه پاكي و سلامت رواني راطي مي كند.

کد خبر 145932

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha