۱۰ مرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۳۳

در گزارشی مطرح شد؛

روایت رسانه‌ های صهیونیستی درباره خواسته پانتا از نتانیاهو

روایت رسانه‌ های صهیونیستی درباره خواسته پانتا از نتانیاهو

رسانه های صهیونیستی در گزارشهای متعددی با اشاره به سفر امروز وزیر دفاع آمریکا به اسرائیل، اعلام کردند که پانتا در این سفر از نتانیاهو می خواهد که اقدام نظامی علیه ایران را عملی نکند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الحیات، "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا امشب وارد تل آویو می شود و بنابر اعلام روزنامه های اسرائیلی از نتانیاهو خواهد خواست که اقدام نظامی علیه ایران را عملی نکند. این در حالی است که تمامی فرماندهان و سران نظامی امنیتی اسرائیل با حمله یکجانبه به ایران بدون کمک آمریکا مخالف هستند.

 بنی گانتز رئیس ستاد مشترک ارتش، تامیر پاردو رئیس موساد، یورام کوهن رئیس شاباک ، عمیر ایشل فرمانده نیروی هوایی و آویو کوخاوی رئیس بخش اطلاعات نظامی اسرائیل با حمله به ایران مخالف هستند.
 

روزنامه یدیعوت آحارونوت در این باره اعلام کرد: پانتا در نظر دارد در این سفر نتانیاهو و ایهود باراک را که از اصلی ترین موافقان حمله اسرائیل علیه تاسیسات هسته ای ایران هستند، در جریان طرحهای اقدام نظامی پنتاگون علیه ایران قرار دهد.

این روزنامه با اشاره به سفر اخیر  هیلاری کلینتون و تام دانیلون به سرزمینهای اشغالی، اعلام کرد: وزیر دفاع آمریکا نیز به جمع مقامات آمریکایی اضافه می شود که طی هفته های اخیر اسرائیل را از حمله یکجانبه علیه ایران بازداشته اند. 

بنابر این گزارش، پانتا به نتانیاهو و ایهود باراک خواهد گفت که اقدام نظامی یکجانبه اسرایئیل علیه ایران، عبور از خطر قرمز محسوب می شود و آمریکا زیر بار نتایج آن نمی رود و تل آویو خود باید عواقبش را بپذیرد.

بنابر اعلام یدیعوت آحارونوت، آمریکا معتقد است رهبری جمهوری اسلامی ایران هنوز تصمیم انتقال برنامه هسته ای ایران به فاز نظامی را نگرفته و این چنین تصمیمی حداقل تا یکسال و نیم دیگر اتخاذ نمی شود.

از سوی دیگر، مقامات آمریکایی به تل آویو اطلاع دادند که انجام حمله یکجانبه علیه ایران، علاوه بر اینکه شانس اوباما برای پیروزی مجدد در انتخابات را کاهش می دهد، برای اسرائیل نیز بسیار پرمخاطره و آسیب زننده خواهد بود. از طرفی ارزیابی واشنگتن این است که اسرائیل توان از بین بردن برنامه هسته ای ایران را ندارد و فقط می تواند آسیبهایی به آن وارد کند.

روزنامه معاریو نیز در گزارشی اعلام کرد: پانتا در نظر دارد نتانیاهو را در جریان طرح آمریکا برای حمله به ایران در صورت شکست تلاشهای دیپلماتیک قرار دهد.

این روزنامه با اشاره به مخالفت آمریکا با اقدام نظامی اسرئیل علیه ایران، تاکید کرد: البته بنی گانتز رئیس ستاد مشترک ارتش، تامیر پاردو رئیس موساد، یورام کوهن رئیس شاباک ، عمیر ایشل فرمانده نیروی هوایی و آویو کوخاوی رئیس بخش اطلاعات نظامی اسرائیل با حمله به ایران مخالف هستند. همچنین فرمانده ها و روسای سابق ارتش، موساد وشاباک نیز پس از پایان دوران مسئولیتشان اعلام کردند که با حمله اسرائیل علیه ایران شدیدا مخالف هستند.

کد خبر 1662515

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha