۲۸ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۳۹

برپایی نمایشگاه گردشگری روستایی غرب اصفهان در تیران و کرون

برپایی نمایشگاه گردشگری روستایی غرب اصفهان در تیران و کرون

تیران و کرون – خبرگزاری مهر: سرپرست اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان تيران و كرون گفت: امسال برای نخستین بار به مناسبت سال نو نمایشگاه گردشگری روستایی شهرستان های غرب اصفهان در روستای جاجا برپا می شود.

ابراهیم مرادیان در گفتگو با مهر افزود: این نمایشگاه به سبک روستایی غرفه بندی و آثار تاریخی و هنرهای دستی روستاییان و روستاهای شهرستان های غرب استان اصفهان شامل  ابزارآلات قدیمی، بازی های محلی، بازی های شهرستان و پخت نان سنتی به نمایش گذاشته می شود .

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه به وسیله آش رشته محلی، چای آتشی و محصولات کشاورزی از میهمانان پذیرایی می شود که ایجاد غرفه برای تمامی شهرستان های غرب استان اصفهان به منظور نمایش آثار تاریخی روستایی آن ها پیش بینی شده است.

برپایی نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی

سرپرست اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان تيران و كرون نیز  از برپایی نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی هنرمندان اشیاء قدیمی و تاریخی این شهرستان در آستانه سال نو و برای نخستین بار خبرداد و گفت: نخستین نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی هنرمندان شهرستان از 22 اسفندماه لغایت 5 فروردین سال آینده در محل خانه تاریخی بهنیا تیران برپا می شود.

وی افزود: در این نمایشگاه آثار هنرمندان شامل چرم، سفال، معرق، زنگوله و مواردی از این قبیل به نمایش و فروش گذاشته می شود که در کنار این نمایشگاه آثار قدیمی و تاریخی مربوط به تیران و کرون نیز به نمایش گذاشته می شود.

وی یادآورشد: خانه تاریخی بهنیا داری قدمتی  از دوران پهلوی که در خیابان فارابی و پایین تر از مسجد و حسینه آقانوروز قرار دارد.

برگزاری نمایشگاه سبزه ها

مرادیان خاطرنشان کرد: نمایشگاه و مسابقه سبزه ها نیز با مشارکت شهرداری تیران 29 اسفندماه برگزار و به سه سبزه برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

وجود 4 منطقه گردشگری در شهرستان تیران و کرون

سرپرست اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان تيران و كرون با بيان اينكه شهرستان تيران و كرون از موقعيت خوب گردشگري برخوردار است، اظهار داشت: آثار تاريخي و باستاني با قدمت‌هايي بالا در اين شهرستان وجود دارد كه قدمت بالاي اين شهرستان را نشان مي‌دهد.

وی بیان داشت: با بررسي بعضي از آثار تاريخي موجود در شهرستان تيران و كرون، قدمت اين شهرستان به 6 هزار سال مي‌رسد.

مرادیان یادآورشد: در اين شهرستان چهار منطقه گردشگري شامل سد خميران، چشمه مرغاب، منطقه قلعه قمشلو و چشمه احمدرضا وجود دارد.

 

کد خبر 2020635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha