۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۵۷

اسکان ۱۷۶ هزار مسافر/ 75 درصد از مسافران به اصفهان رتبه اول داده اند

اسکان ۱۷۶ هزار مسافر/ 75 درصد از مسافران به اصفهان رتبه اول داده اند

اصفهان – خبرگزاری مهر: جانشین ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان گفت: از ۲۵ اسفندماه تا شب گذشته ۱۷۶ هزار مسافر در محل های اسکان ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان مستقر شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن رنجبر در حاشیه جلسه هماهنگی ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان گفت: در آغازین روز فعالیت ستاد تسهیلات سفر در ۲۵ اسفندماه تا ۲۹ اسفندماه به ترتیب ۱۲ هزار، ۱۵ هزار، ۲۳ هزار، ۵۲ هزار و ۷۴ هزار مسافر در محل های اسکان ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان مستقر شده اند.

وی اضافه کرد: شیب اسکان در نوروز ۹۲ نسبت به سال ۹۱ سرعت بالایی دارد به طوری که شب ۲۸ اسفندماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش اسکان مسافر را داشتیم.

وی با بیان اینکه مدیریت واحد شهری اگرچه در شهر اجرایی نشده ولی این مهم در ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان اتفاق افتاده است، افزود: کلیه دستگاهها با همکاری یکدیگر شهر را برای نوروز و استقبال از مسافران آماده کرده اند.

جانشین ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان با تاکید بر اینکه شهری ایمن و آرام برای مسافران فراهم شده است، تصریح کرد: وضعیت عمومی ، نظافت و ایمنی شهر در حد مطلوب قرار دارد به طوری که در همین روزهای ابتدایی فعالیت ستاد با استفاده از نظرسنجی انجام شده از مسافران حدود ۷۵ درصد از مسافران به اصفهان رتبه نخست داده اند.

رنجبر با اشاره به اینکه اسکان مهمترین دغدغه مسافران است، خاطرنشان کرد: در ستاد های هدایت و اسکان  مهمترین اقدام راهنمایی مسافران از محل های اسکان قبل از ورودی شهر است تا از ایجاد گره های ترافیکی جلوگیری شود.

وی اولویت اول اسکان مسافران را هتل ها و مهمانپذیرها عنوان کرد و اظهار داشت: ۱۰ هزار تخت در هتل ها و مهمانپذیرها برای اسکان مسافران مهیا شده است ولی متاسفانه آمار هتل ها و مهمانپذیرها طی سالهای گذشته تغییری نکرده است.

جانشین ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان ادامه داد: متولی افزایش ظرفیت اسکان مسافران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است ولی این سازمان نه تنها ظرفیت هتل ها و مهمانپذیرها را افزایش نداده بلکه هیچ اقدامی نیز نسبت به احداث کمپینگ اقامتی ننموده است.

رنجبر اضافه کرد: شهرداری به منظور اسکان ایمن و امن مسافران از ظرفیت های مدارس، منازل استیجاری، مجموعه های ورزشی استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز باغ فدک تنها مکان روباز برای نصب چادر انتخاب شده است، گفت: اکنون باغ فدک ویترین شهر اصفهان است و خوشبختانه استقبال خوبی نیز از این مجموعه شده به طوری که هزار تخته چادر در شب گذشته در باغ فدک نصب شده است.

جانشین ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان به مصادف شدن ایام نوروز با دهه فاطمیه اشاره کرد و افزود: ستاد تسهیلات سفر در نوروز ۹۲ برگزاری تورهای نیم روزه و یک روزه گردشگری را در دستور کار خود قرار داده، این در حالی است که متولی برگزاری تورهای گردشگری سازمان میراث فرهنگی است.

رنجبر تاکید کرد: ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان با فراهم كردن کلیه امكانات و زمينه‌هاي لازم خدماتي، رفاهی و فرهنگی در ايام نوروز در نظر دارد ۱۴ روز به یادماندنی را برای مسافران رقم بزند

 

کد خبر 2021672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha