۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۰۶

حمایتی با مهر مطرح کرد:

برگزاری آزمون تست هوش برای تحصیل جهشی/ این جهش امتیازی برای دانش‌آموز ندارد

برگزاری آزمون تست هوش برای تحصیل جهشی/ این جهش امتیازی برای دانش‌آموز ندارد

بوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر گفت: جهش تحصیلی برای دانش آموزان حسن خاصی ندارد و این تست‌ها تنها بنا به تقاضای اولیا صورت می‌گیرد.

معصومه حمایتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جهش تحصیلی از پایه دوم به چهارم ابتدایی و از پایه سوم به پنجم ابتدایی است و امسال نیز مانند سال‌های گذشته مطابق آیین‌نامه امتحانات، روند جهش تحصیلی دانش‌آموزان انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به برنامه ابلاغی امسال آزمون تست هوش را از ابتدای اردیبهشت شروع کردیم و نوبت دهی به هر شهرستان بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر در پاسخ به سوال خبرنگاران مهر مبنی‌بر ایجاد اختلاف بر سر زمان برگزاری آزمون بین آموزش و پرورش شهرستان و اداره استثنایی، عنوان کرد: تست هوش این اداره ارتباطی به آزمون جهش آموزش و پرورش ندارد.

وی ادامه داد: در این تست دانش‌آموز از طرف شورای مدرسه به ما معرفی می‌شود و تست هوش از آنها گرفته می‌شود و طبق فرمول بهره هوشی اعلام می‌شود که این دانش‌آموز توانایی شرکت در امتحان جهش را دارد یا نه.

حمایتی خاطرنشان کرد: این تست در طول سال تحصیلی هم می‌تواند اجرا شود زیرا ضریب هوشی سنجیده می‌شود نه اطلاعات درسی؛ در این تست هوش دانش آموزان باید از متوسط بالاتر باشد.

وی در خصوص معایب و مزایای جهش تحصیلی برای دانش آموزان بیان کرد: مزایای جهش کوتاه‌تر شدن زمان تحصیلی دانش آموزان و معایب آن این است که دانش آموز باید برخی مفاهیم را پیش از موعد یاد گیرد و این در خواست کار اضافه‌تر از آنها است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر تصریح کرد: در مجموع، جهش تحصیلی برای دانش آموزان حسن خاصی ندارد و این تست‌ها تنها بنا به تقاضای اولیا صورت می‌گیرد.

کد خبر 2065972

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha