۲۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۵۴

طرح جامع، تفضیلی سه شهر قزوین تصویب شد

طرح جامع، تفضیلی سه شهر قزوین تصویب شد

قزوین- خبرگزاری مهر: مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: طرح جامع، تفصیلی شهر های الوند، خرمدشت و خاکعلی از طرف شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به استان ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن اسماعیلی در این باره اظهارداشت: طرح جامع، تفصیلی این شهرها توسط مهندسین مشاور طرح مربوطه تهیه و در جلسه کارگروه امورزیربنایی و شهرسازی بررسی و تصویب سپس مورد تأئید شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار گرفته و طی جلسه ای در کمیته فنی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی افزود: این مصوبه به همراه لزوم انجام برخی اصلاحات به استان اعلام و پس از رفع نواقص انجام اصلاحات مندرج در اعلام مصوبه، مدارک طرح جامع، تفصیلی شهر ها در نهایت از طرف شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به استان ابلاغ شد.

اسماعیلی اظهار امیدواری کرد: با اجرای دقیق این طرح توسط شهرداری و سایر دستگاههای ذیربط، در توسعه و عمران شهر زمینه توسعه کالبدی موزون شهر و همچنین توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن و تبعا آسایش، رفاه و سلامت محیط زیست شهروندان این شهرها فراهم شود.

همچنین حمیدرضا نجفی سرپرست اداره معماری و طراحی شهری بیان کرد: طرح جامع، تفصیلی شهر خاکعلی براساس جمعیت پیش بینی شده برای شهر تا پایان دوره طرح "1400"، معادل چهار هزارو 401 نفر در محدوده ای به وسعت 80 هکتار شامل کاربری های مورد نیاز ساکنان شهر "با تراکم ناخالص پیشنهادی55.01 نفر در هکتار" تهیه شده و همچنین مساحت حریم شهر نیز پنج هزارو 581 هکتار مورد تصویب قرار گرفته است.
 
محمد جواد در گاهی کارشناس اداره طرح های کالبدی، طرح جامع شهر الوند براساس جمعیت پیش بینی شده برای شهر تا پایان دوره طرح "1400"، معادل 115 هزارو 100 نفر در محدوده ای به وسعت 850 هکتار شامل کاربری های مورد نیاز ساکنان شهر "با تراکم ناخالص پیشنهادی135 نفر در هکتار" تهیه شده و همچنین مساحت حریم شهر نیز 7870.7هکتار مورد تصویب قرار گرفته است.

در ادامه حمیدرضا نجفی سرپرست اداره معماری و طراحی شهری بیان کرد: طرح جامع، تفصیلی شهر خرمدشت براساس جمعیت پیش بینی شده برای شهر تا پایان دوره طرح معادل هشت هزارو 535 نفر در محدوده ای به وسعت 167 هکتار شامل کاربری های مورد نیاز ساکنان شهر "با تراکم ناخالص پیشنهادی 51.1  نفر در هکتار تهیه شده و همچنین مساحت حریم شهر نیز 631.1 هکتار مورد تصویب قرار گرفته است.

نمایشگاه کالاهای استاندارد در قزوین برگزار می‌شود

معاون اداره کل استاندارد قزوین گفت: در راستای ترویج فرهنگ استاندارد و حمایت از واحدهای تولیدی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد نخستین نمایشگاه کالاهای استاندارد در قزوین برگزار می‌شود.
 
سیدمحمدرحیم خالقی در این باره اظهارداشت: نخستین نمایشگاه کالاهای استاندارد استان قزوین به منظور معرفی واحدهای تولیدی دارای پروانه در مردادماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های این استان برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد ترویج و اشاعه فرهنگ استاندارد در جامعه است که در این راستا با مشارکت واحدهای تولیدی مقرر شد نمایشگاهی به این منظور برگزار شود.

معاون اداره کل استاندارد قزوین اضافه کرد: تا بالغ بر دو هزار نفر ساعت کار کارشناسی صورت گرفته و کمیته برگزاری نمایشگاه با جدیت تمام در حال برنامه‌ریزی و اجرای مراحل برگزاری نمایشگاه است.

خالقی عنوان کرد: این نمایشگاه آموزش‌هایی در راستای قشرهای مختلف جامعه نیز برنامه‌ریزی کرده که در هنگام برگزاری نمایشگاه این کلاس‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود.

برگزاری دوره‌های آموزش صنایع ساختمان‌سازی در قزوین

رئیس کانون اصلاح و تربیت پسران قزوین از برگزاری دوره‌های آموزش صنایع ساختمان‌سازی ویژه مددجویان این کانون خبر داد.
 
حسن نورمحمدی گفت: آموزش در رشته ساختمانی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان دایر شده و مهارت آموختگان گواهینامه دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع آموزش در میان مددجویان زیر 18 سال، برگزاری این کلاس‌ها را بسیار مفید دانست و اظهار داشت: مددجویان دارای مهارت فنی و حرفه‌ای با ایجاد کسب و کار، به سمت بزهکاری سوق نمی‌یابند.

رئیس کانون اصلاح و تربیت پسران قزوین عنوان کرد: دوره‌های آموزش ساختمانی به صورت علمی و عملی و در درجه مهارتی سه برگزار می‌‌شود.

نورمحمدی همچنین کلاس‌های سفالگری، معرق و نقاشی را از سایر فعالیت‌های آموزشی این مرکز عنوان کرد و گفت: اوقات فراغت مددجویان با برنامه‌های تربیتی سپری شده و تمام مددجویان متناسب با علایق و توانمندی‌های خود در فعالیت‌های متنوع فرهنگی و تربیتی حضور فعال دارند.

وی بیان کرد: با همکاری و مشارکت سازمان گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز آموزش‌های صنایع‌دستی توسعه می‌یابد.

کد خبر 2113408

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha