۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۵۷

بیرق عزای امام حسین(ع) در اراک به اهتزاز درآمد

بیرق عزای امام حسین(ع) در اراک به اهتزاز درآمد

اراک-خبرگزاری مهر: همزمان با اولین روز از ماه محرم با حضور جمعی از مسئولان استان، بیرق ماتم امام حسین(ع) با مراسم نمادین هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر در دبیرستان شهید بهشتی اراک به اهتزاز در آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم دانش آموزان با نوحه خوانی و سینه زنی در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین به عزاداری پرداختند و با آرمان های والای شهیدان کربلا تجدید پیمان کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی در این مراسم مهم ترین پیام عاشورا و قیام امام حسین(ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و گفت: باید به این فریضه الهی به عنوان اصل اساسی در جامعه بیشتر توجه شود.

ابوالقاسم نصرالهی همچنین از فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان واجبات الهی و ضامن بقای دین یاد کرد و گفت: امربه معروف ونهي ازمنكر ارزشهاي اسلامي را زنده مي كند و زماني كه ارزشهاي اسلام زنده شد درجامعه كمتر شاهد فساد خواهيم بود.

وی افزود: قيام امام حسين(ع) براي احيا دين رسول الله بود كه درآن زمان كه يكي از اهداف قيام امام(ع) مبارزه با ظلم و فساد و احيای امربه معروف ونهي ازمنكر بوده است که نباید این واجب از سوی مسلمانان ترک شود.

 مدیر کل آموزش و پروش استان نیز به تشریح واقعه عاشورا و مصیبتی که بر خاندان امام حسین (ع) گذشت پرداخت.

سیف الله کریم زاده با اشاره به هدف  حضرت امام حسين(ع) از قیام گفت: امام سوم شیعیان در وصيت خود هدف از قيام خود را امر به معروف و نهي از منكر  معرفي مي نمايند البته بهترين نحوه دعوت به معروف ها دعوت عملي و نشان دادن زيبایی هاي آن و بهترين نهي ها نشان دادن نمونه هاي عملي زشتكاري ها و منكرهاست و در حادثه عاشورا اين دو جنبه به نمايش در آمد و تجسم يافته است.

وی ادامه داد: اگر جريان كربلا همه ساله و زبان به زبان تكرار مي شود به خاطر معرفي اين بهترين چهره هاي انساني است كه در سخت ترين شرايط و با كمترين امكانات بر عليه همه قدرت ها و ثروت هاي كثيف زمانشان قيام مي كنند و در راه هدف مقدسشان از همه آرزوها و دلبستگي هاي كوچك و بزرگشان حتي از خون كودك خردسالشان  مي گذرند.

کریم زاده اضافه کرد: تاريخ كربلا نشان می دهد كه نه تنها امام حسين عليه السلا م بلكه هيچكدام  از ياران ايشان در اين موقعيت حساس ناامید نشدند و اين  نشان  مي دهد كه دستوراتي  كه در دين براي انسان سازي آمده  است عملي و شدني  است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان باید با تمسک به فرهنگ دینی و اهل بیت(ع) در مسیر اهداف امام حسین(ع) و یاران با وفایش و ارزش های دینی حرکت کنند گفت: امام حسین و یارانش در نهايت سختي ها و مشكلات توكل کردند و اگر انسانها اعتمادشان به خداي بزرگ و مهربان  باشد عزت و شرف خود را از دست نمي دهند و به خرج و بي تابي نمي رسند.

کد خبر 2170019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha