۱۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۶:۰۱

به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س)؛

هیئت نوجوانان عاشورایی در اراک به حرکت در آمد

هیئت نوجوانان عاشورایی در اراک به حرکت در آمد

اراک - خبرگزاری مهر: هیئت نوجوانان عاشورایی به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) روز یکشنبه در اراک به حرکت در آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالفضل صابری واعظ شهر اراک در تجمع نوجوانان عاشورایی که ظهر یکشنبه بعد از حرکت کاروان غم در کانون فرهنگی تربیتی امام علی(ع) این شهر برگزار شد گفت: دختران جوان باید حضرت رقیه (س) را الگوی خود قرار داده و با حفظ حجاب و ایمان خود به سعادت دنیا و آخرت برسند.

وی افزود: حفظ حجاب و حرکت در مسیر ارزش های اسلامی ضروری است و این مهم باید در جامعه اسلامی و از سوی افراد به ویژه دختران جوان به درستی رعایت شود.

یکی از وعاظ شهر اراک گفت: تمام صحنه ها و حوادث واقعه عاشورا درس آزادگی و شهامت و شهادت طلبی است.

حجت الاسلام صابری ادامه داد: الگو گیری از این قیام بزرگ که سراسر عشق، ایمان و دفاع از ولایت و دین حق است ضروری است.

در ادامه این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه عاشورا درس آزادی، آزادگی ، ایثار ، شهادت طلبی و دفاع از ولایت را به انسان ها نشان داد، گفت: این درس بزرگ باید سرلوحه کار و زندگی همه افراد قرار گیرد.

سیف الله کریم زاده ادامه داد: حرکت هیئت جوانان عاشواریی نشان از عشق و ارادت خالصانه نسل جوان جامعه اسلامی به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر حفظ حجاب و ایمان توسط دختران دانش آموزان تاکید کرد و گفت: این امر بر همه واجب است و دانش آموزان به ویژه دختران جوانان باید با الگو قرار دادن حضرت رقیه (س) سعادت دنیا و آخرت را برای خود رقم بزنند.

گفتنی است برگزاری مراسم تعزیه حضرت رقیه (س)، اجرای سرود همگانی دانش آموزان و اقامه نماز ظهر و عصر از برنامه های جنبی کاروان غم دانش آموزی بود.

کد خبر 2191253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha